بازدید 1512

ایهود باراک: نتانیاهو خطری جدی برای پروژه صهیونیسم است

نخست وزیر سابق اسرائیل نتانیاهو را خطری برای پروژه صهیونیسم دانست و بر ضرورت ممانعت از اقدامات او تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 18 July 2018

نخست وزیر سابق اسرائیل نتانیاهو را خطری برای پروژه صهیونیسم دانست و بر ضرورت ممانعت از اقدامات او تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نوشت: ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل در سخنرانی خود در تل‌آویو نسبت به آینده اسرائیل در سایه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی این رژیم و شرکای او در دولت دیدگاه منفی خود را ابراز داشت.

باراک گفت: سیاست‌های ائتلاف کنونی دولت به رهبری نتانیاهو موجب به وجود آمدن وضعیتی خواهد شد که در آن اسرائیل کاملا از پروژه صهیونیسم دور می‌ماند.

وی افزود: گرایش به تشکیل کشور واحد منجر به تشکیل کشوری یهودی–مسیحی خواهد شد که در آن اکثریت مسلمانان هم زندگی می‌کنند و این موجب نابودی پایه و اساس و نهادهای "کشور دموکراتیک صهیونیستی" خواهد شد.

نخست وزیر سابق اسرائیل گفت: دولتی که به دنبال جدایی از فلسطینیان نیست، منجر به حضور اکثریت مسلمان در "کشور اسرائیل" و درگیری‌های خشونت‌آمیز دائمی در آن خواهد شد و در این صورت اسرائیل یک کشور یهودی، صهیونیستی و دموکراتیک نخواهد بود.

وی این وضعیت را خطری برای ماهیت پروژه صهیونیسم و اسرائیل به عنوان "کشور صهیونیستی–دموکراتیک" دانست.

باراک لیکود(حزب نتانیاهو) را حزبی مردمی با رهبری ضعیف خواند که جمعی از مقامات در آن به بازی می‌پردازند. وی گفت: این حزب به دنبال تشکیل کشور یکپارچه از رود اردن تا دریای مدیترانه و شکست همه تلاش‌های جدایی از فلسطینیان است.

باراک دولت کنونی اسرائیل را به باد انتقاد گرفت و گفت: این دولت از کشورهای مهم اروپایی مانند انگلیس و فرانسه و کشورهای اسکاندیناوی در راستای بهبود روابط با کشورهای دارای گرایش‌های ملی مانند لهستان و غیر آن دوری کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار