بازدید 1490

ترامپ از حجم فشار بر کره شمالی کاست!

رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید بازه زمانی مشخصی برای خلع‎سلاح هسته‎ای پیونگ‎یانگ وجود ندارد و قرار نیست در پیشبرد مذاکرات شتاب‎زده عمل کنیم.
کد خبر: ۸۱۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 18 July 2018

رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید بازه زمانی مشخصی برای خلع‎سلاح هسته‎ای پیونگ‎یانگ وجود ندارد و قرار نیست در پیشبرد مذاکرات شتاب‎زده عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رویکردی متفاوت از اظهارات پیشین خود، با تصدیق این مطلب که ضرب‌الاجلی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره وجود ندارد، از حجم اعمال فشار در راستای واداشتن پیونگ‌یانگ به خاتمه برنامه هسته‌ای خود، کاست.

بااین‌حساب، اذعان ترامپ به اینکه جدول زمانی برای خلع سلاح کره شمالی وجود ندارد و نیازی به تعجیل در روند مذاکره نیست، در تعارض با اظهارات پیشین وی مبنی بر لزوم آغاز هرچه سریعتر روند خلع‌سلاح است.

در تاریخ ۲۲ خرداد، ترامپ با کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی دیدار کرد و به توافقی در زمینه خلع‌سلاح دست یافت اما از آن تاریخ به بعد، به‌جز تعهد پیونگ‌یانگ برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ ۲ کره، شاهد پیشرفت محسوسی در روند خلع‌سلاح نبوده‌ایم.

اکنون نیز ترامپ می‌گوید مذاکره با پیونگ‌یانگ خیلی خوب پیش‌ می‌رود اما محدودیت سرعت یا زمان برای آن تعریف نشده است.

وی در ادامه اظهارات خود درباره کره شمالی گفت: تحریم‌ها به قوت خود باقی است. گروگان‌ها برگشته‌اند. آزمایشی انجام نگرفته و حدود ۹ ماه است که هیچ موشکی پرتاب نشده است و به‌گمانم روابط خیلی خوب است و باید دید چطور پیش خواهد رفت.

وی همچنین گفت تهدید هسته‌ای کره شمالی از جمله موضوعات اصلی نشست ۲ جانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل