بازدید 5129

خطر جرثقیل کج شده در یک چهاراه کرج

کد خبر: ۸۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 18 July 2018

سرپرست شهرداری کرج ضمن اعلام رفع خطر جرثقیل کج شده چهاراه طالقانی برای ساختمان‌های مجاور گفت: متأسفانه اکثر تاورکرین‌های فعال در کلانشهر کرج مستعمل و با کارکرد بالاست و نظارت بر استاندارد این دستگاه‌ها نیز متولی خاصی ندارد.

محمدرضا احمدی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته کج شدن یک جرثقیل در محدوده چهارراه طالقانی به سازمان آتشنشانی اعلام شد.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی سه برج اطراف محل حادثه توسط آتشنشانان به طور کامل تخلیه و مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهدا نیز مسدود شد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با با قطع فلش جرثقیل، خطر برای ساختمان‌های مجاور رفع شده ولی پایه تاورکرین هنوز کج است و مالک باید برای رفع خطر خسارت داخلی نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی علت این حادثه را وزش باد عنوان و تصریح کرد: بر اثر وزش باد و چرخش دستگاه، وزنه تعادل به بدنه این جرثقیل برخورد کرده بود.

احمدی نژاد در پاسخ به اینکه آیا برآوردی از وضعیت تاورکرین‌های کلانشهر کرج وجود دارد یا خیر، گفت: متأسفانه اکثر تاورکرین‌های فعال در کرج مستعمل است و کارکرد بالایی دارد و از طرف دیگر هیچ متولی هم برای نظارت بر استاندارد این جرثقیل‌ها وجود ندارد.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: هر بخش از این جرثقیل‌ها اعم از پین‌ها، عوامل ایمنی، کالیبره کردن و ... دارای استاندارد خاصی است که باید یک ارگان متولی بررسی آن باشد اما این متولی وجود ندارد و شهرداری در صورت مشاهده مشکل، آن را پلمب و به دادستانی اطلاع می‌دهد. در هر حال قبل از بروز حادثه، راه و شهرسازی و یا اداره استاندارد باید متولی ایمنی و استاندارد تاورکرین‌ها شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی