بازدید 2040

سرقت صندوق‌دار شیاد از کارت بانکی مشتری

کد خبر: ۸۱۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 18 July 2018

صندوق‌دار پیتزا فروشی که کارت عابربانک یکی از مشتریان را به او بازنگردانده بود و 38 میلیون تومان از حساب او سرقت کرده بود، زمانی به دام پلیس افتاد که قصد داشت از کشور خارج شود.

به گزارش قانون، 15 خرداد سال جاری، پرونده‌ای از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه هفتم تهران تحت عنوان کلاهبرداری و تحصیل مال به طریق نامشروع در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که مالباخته در شکایاتش بيان کرده بود مبلغ 38 میلیون تومان از حساب بانکی‌اش به صورت غیر مجاز برداشت شده است .

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : سه روز پیش برای سفارش پیتزا به مغازه ساندویچ فروشی در حوالی میدان ونک رفته بودم. پس از خروج از مغازه متوجه شدم که کارت بانکی خود را در محل جا گذاشته‌ام اما زمان بازگشت به مغازه برای دریافت کارت عابربانک خود متوجه شدم که کارتم گم شده است. به تصور اینکه کسی رمز عابربانک مرا ندارد، فردای آن روز برای مسدودی کارت خود اقدام کردم و متوجه برداشت مبلغ 38 میلیون تومان از حساب بانکی خود شدم.

کارآگاهان با مراجعه به مغازه پیتزا فروشی و بازبینی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته اطمینان پیدا کردند که مالباخته کارت عابربانک خود را همراه با رمز آن برای پرداخت پول به صندوق‌دار تحویل داده اما وی کارت عابربانک را پس نداده است. بنابراین تحقیقات از صندوق‌دار مغازه در دستور کار قرار گرفت اما کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که صاحب مغازه اين اواخر اقدام به به‌کارگیری یکی از اتباع غیرمجاز متعلق به سایر کشورها در مغازه خود کرده و مالباخته نیز کارت عابربانک خود را برای پرداخت پول پیتزا در اختیار این شخص به عنوان صندوق‌دار قرار داده و این شخص نیز کارت مالباخته را بازنگردانده است.

دستگیری این شخص به عنوان متهم اصلی پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما به دلیل اینکه صاحب مغازه بدون توجه به دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت کار در عدم به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت اقدام به به‌کارگیری این شخص به نام عبدالرئوف در مغازه‌اش کرده بود، در مراحل اولیه تحقیقات هیچ‌گونه نشانی مشخصی از وی در اختیار کارآگاهان وجود نداشت.

در ادامه و با بررسی دقیق تراکنش مالی حساب مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی دیگر از اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت به نام نادر شدند که عبدالرئوف با مراجعه به محل کار وی، مبلغ 38 میلیون تومان پول داخل حساب مالباخته را از طریق دستگاه POZZ خارج ، معادل آن را دریافت و پس از آن متواری شده بود.

نادر با اطلاع از برداشت غیرمجاز پول از حساب مالباخته به کارآگاهان گفت: عبدالرئوف با در دست داشتن یک کارت عابربانک به بنده مراجعه کرد و به بهانه اینکه کارت عابربانک متعلق به پدرزنش است و در قبال دریافت شیربها آن را از پدرزنش گرفته، مبلغ 38 میلیون تومان را در دستگاه POZZ مغازه کشید و من نیز معادل همین مبلغ را به او پرداخت کردم و پس از آن هیچ اطلاعی از وی ندارم .

سرهنگ کاراگاه محمد نادربیگی ، ريیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام خبر دستگیری متهم اصلی پرونده گفت: کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده موفق به شناسایی مخفیگاه متهم اصلی پرونده در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر تهران شده اند و پیش از اقدام متهم برای متواری شدن از کشور، وی را در مبادی خروجی شهر تهران دستگیر کردند و در بازرسی دقیق از اموال همراه متهم مبلغ 38 میلیون پول نقد خارج شده از حساب شاکی پرونده نیز از وی کشف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر