بازدید 3771
۱
سوژه

چرا کی روش، آزمون را به سرنوشت رحمتی دچار نکرد؟

بازیکنان خداحافظی کرده در دوران کی روش، هیچ شانسی برای بازگشت به تیم ملی نداشتند و خیلی زود، تبعات تصمیم‌شان را می‌دیدند. تصمیمات کی‌روش در سال‌های ابتدایی، حاشیه‌های زیادی داشت اما به مرور توسط افکار عمومی پذیرفته شد. بعد از خداحافظی آزمون، تصور می‌شد با او هم برخورد مشابهی صورت بگیرد اما ...
کد خبر: ۸۱۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 18 July 2018

چه تفاوت‌هایی یبن سردار آزمون و مهدی رحمتی، باعث شده کی‌روش موضع متفاوتی نسبت به تصمیم غیرمنطقی آن‌ها بگیرد و برخلاف گلر استقلال، مهاجمش را برای همیشه کنار نگذارد؟

به گزارش تابناک ورزشی، کنار گذاشتن رحمتی، برنگرداندن کریمی و روی خوش نشان ندادن به بازگشت مجتبی جباری، خداحافظی از تیم ملی را به یک قبح تبدیل کرده بود. بازیکنان خداحافظی کرده، هیچ شانسی برای بازگشت نداشتند و خیلی زود، تبعات تصمیم‌شان را می‌دیدند. تصمیمات کی‌روش در سال‌های ابتدایی، حاشیه‌های زیادی داشت اما به مرور توسط افکار عمومی پذیرفته شد. بعد از خداحافظی آزمون، تصور می‌شد با او هم برخورد مشابهی صورت بگیرد اما کی‌روش بر خلاف همه موارد قبلی، آزمون را به بازگشت دعوت کرده است. این بار، تصمیم جدید کی‌روش باعث انتقادات زیادی شده است. برخورد متفاوت، با یک سناریوی مشابه که یک بازیکن را برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشت و به نفر دوم، فرصت بازگشت داد. دلایل کی‌روش، برای برخورد متفاوت با آزمون چه بود؟ چقدر این برخورد متفاوت می‌تواند قابل پذیرش باشد؟

خداحافظی هماهنگ شده!

نامه خداحافظی مهدی رحمتی یا خداحافظی ناگهانی علی کریمی، کی‌روش را هم به اندازه بقیه غافلگیر کرد. بازیکنانی که قرار بود بخشی از تیم او در مسابقه بعدی باشند و بدون هیچ اعلام قبلی کنار کشیدند. سردار آزمون، ادعا کرده قبل از خداحافظی با کی‌روش مشورت کرده و شرایط را به او توضیح داده است. یک خداحافظی هماهنگ شده، برای مربی که از غافلگیر شدن خوشش نمی‌آید و دوست ندارد بازیکنانش دست بالا را نسبت به او داشته باشند.

سن و سال 

رحمتی، کریمی، عقیلی و جباری موقع خداحافظی بالای سی سال داشتند و کی‌روش، خودش باید به مرور بازیکنان جدیدی را جانشین آن‌ها می‌کرد. خداحافظی‌شان، فقط جلو انداختن این پروسه برای چند سال بود. سردار آزمون اما تازه ۲۳ ساله است و یک دهه حداقل برای بازی کردن در تیم ملی جا دارد. فرصتی که کی‌روش، نمی‌خواهد از دست برود.

Image result for ‫کی روش + آزمون‬‎

موضع قدرت

زمان خداحافظی رحمتی از تیم ملی، او جانشینی نداشت و تقریبا همه مطمئن بودند این موضوع موقتی است. رحمتی، در موضع قدرت قرار داشت و کی‌روش، از موضع ضعف مجبور بود با بدون جانشین‌ترین بازیکن تیمش کنار بیاید. اتفاقی که نیفتاد و او رحمتی را برای همیشه کنار گذاشت. به نوشته سایت برنامه نود در حال حاضر اما آزمون، جانشین‌های زیادی در تیم ملی دارد و مهاجمان بزرگی می‌توانند جایش را پر کنند. حتی خیلی‌ها از خداحافظی آزمون و دیدن قدوس در ترکیب اصلی یا رضایی و علیپور در لیست تیم ملی استقبال کرده‌اند. با این شرایط، کسی کی‌روش را به برخورد از موضع ضعف متهم نخواهد کرد.

برخوردی نبود

داستان رحمتی و کی‌روش، قبل از خداحافظی او آغاز شده بود. رحمتی در بازی ایران و ازبکستان، در خروج اشتباه کرد و کی‌روش، حسابی از دست او عصبانی شد. حتی بحث برخورد لفظی کی‌روش با رحمتی هم مطرح شد. با این حال، آزمون همیشه بازیکن محبوب کی‌روش بوده است. حتی زمانی که اوج انتقادات از آزمون مطرح می‌شد و عملکرد خوبی نداشت، کی‌روش از مهاجم نوک تیم ملی حمایت کرد و یک دقیقه هم قوچان‌نژاد فرصت بازی نداد. با این تفاسیر، می‌توان آزمون را یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کی‌روش در تیم تحت نظرش دانست.

دشمن مشترک

دلیل خداحافظی رحمتی از تیم ملی، مشکلات او با کی‌روش و کاپیتانش جواد نکونام بود. در مورد آزمون اما، به نظر می‌رسد او و کی‌روش دشمن مشترکی دارند. آزمون هیچوقت از کی‌روش گله نکرده و بخاطر فشار افکار عمومی و به صورت خاص شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را گرفته است. دقیقا همان فضایی که کی‌روش بارها بخاطر هشتگ زدن و فشار آوردن برای بهم زدن برنامه‌های تیم ملی از آن انتقاد کرده است. به نظر می‌رسد کی‌روش و آزمون، حداقل در این مورد با دشمن مشترکی می‌جنگند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چون دلاله، چون دیکتاتوره، چون یه عده اون پشت دارن از موندن کی روش نون می خورن، چون اینجا جهان سومه، چون رحمتی و عقیلی سرمایه ملی نیستن، چون سردار آزمون اگر معاف نشه من قهر می کنم، چون کل قوانین مملکت رو به سخره گرفته، چون خودش برای خودش قانون مسخره داره و امثال فردوسی پور ازش حمایت می کنند اما از نظر اونا قوانین مملکت به درد نمی خوره.
اینو خوب اومدی: به نظر می‌رسد آزمون و کی‌روش دشمن مشترکی دارند!!! دشمن؟! مگه جنگه؟؟
واقعا متاسفم...
خیلی دوس دارم بدونم اگر مثل ژاپن جلو بلژیک بازی کرده بودیم یا مثل کره جلو آلمان بازی کرده بودیم یا حتی مثل استرالیا و عربستان بازی کرده بودیم، اینا چیکار می کردن. بابا بعد 7-8 سال دیکتاتور شده، قبول کنید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار