بازدید 2541

قاضی عسگر: حج عامل وحدت جهان اسلام است

کد خبر: ۸۱۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 18 July 2018

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آئین بدرقه نخستین گروه زائران ایرانی بیت الله الحرام، حج را عامل وحدت و یکپارچگی جهان اسلام معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر در این مراسم که در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، فرا رسیدن هفته حج و دهه کرامت را به عموم مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران تبریک گفت و افزود: امروز عطر معنویت حج درفضای کشورمان کاملا محسوس است.

وی با اشاره به شرایط حساس و خطرناک امروز جهان اسلام تاکید کرد که زائران ایرانی باید این گونه حساسیت ها را در سرزمین وحی درک کنند و نباید اختلافات سیاسی ایران و عربستان در مکه و مدینه نمایان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اختلافات سیاسی ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: زائران کشورمان باید مراقب باشند تا در دام توطئه گران قرار نگیرند و به گونه ای عمل کنند که موجب افتخار و سربلندی بیشتر کشور شوند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: زائران ایرانی از یک کشور انقلابی و پیرو مکتب اهل بیت (ع) عازم مناسک حج می شوند و باید به توصیه امام صادق (ع) گوش فرا دهند و زینت کشور و اهل بیت (ع) باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با نخستین پرواز حجاج عزیزمان به سرزمین وحی، بار دیگر موجی از معنویت سراسر کشور را در بر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینکه بیش از یک سال است که مجموعه عظیمی در کشور در تلاش هستند تا بستر حج امسال را فراهم کنند، افزود : امیدوارم امسال نیز شاهد حجی شکوهمند و آبرومند از سوی زائران ایرانی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به سختی ها و دشواری های مناسک حج نیز اشاره کرد و افزود: همگان باید از آغاز سفر صبر و بردباری را تمرین کنند تا با برنامه ریزی مناسب بتوانند از منویات حج بهره لازم را ببرند.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط با اعزام حجاج بر اصل امنیت آنان تاکید فراوان داشته اند.

حمید محمدی انتقال حدود 86 هزار حاجی به مکه مکرمه و مدینه منوره را کار پیچیده ای دانست و افزود: برنامه ریزی برای این سفر معنوی و روحانی کار سختی است و باردیگر از تمامی نهادها و سازمان ها که برای اعزام حجاج تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی یادآور شد که نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی برای خدمات رسانی به حجاج انجام شده است که آماده سازی ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) از جمله آنان است.

محمدی برنامه ریزی برای اعزام حجاج ایرانی را نمونه ای از کار و فرآیند بزرگ خدمات رسانی دانست و تاکید کرد: هدف آرامش و آسایش سفر حجاج است تا آنان به خوبی از عهده اعمال خود برآیند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: طبیعی است که برای برنامه ریزی اینگونه سفرها محدویت های وجود دارد. برخی مشکلات از جمله گرمای شدید سرزمین عربستان و محدویت های سرزمین منی برای همه کشورها وجود دارد و مسئولان حج ایران نیز تلاش می کنند تا حد ممکن برای آسایش حجاج تهمیداتی بیاندیشند.

به گزارش ایرنا، در این آئین که با حضور حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان کشوری و زائران اعزامی به حج 97 برگزار شد 270 نفر از زائران حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند.

نخستین پرواز زائران سرزمین وحی ساعت 7:10 دقیقه بامداد امروز از سوی شرکت هواپیمایی سعودی به سوی مدینه انجام شد و 25 هزار و 250 نفر از زائر در 95 پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به عربستان پرواز می‌کنند که این عملیات تا 24 مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، 16 هزار و 225 نفر از زائران از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 9 هزار نفر توسط شرکت هواپیمایی سعودی به فرودگاه‌های جده و مدینه سفر خواهند کرد.

امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی در قالب 583 کاروان ساماندهی شده‌اند که نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر