بازدید 5601

ترامپ ادعای دخالت روسیه در انتخابات را پذیرفت

کد خبر: ۸۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ 18 July 2018

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی مغایر با سخنانش پس از دیدار با همتای روس خود، جمع بندی نهادهای اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با عقب نشینی از اظهارات دیروز خود، گفت که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده که منجر به پیروزی وی شد، دخالت کرده است.

ترامپ با بیان اینکه اقدام های روسیه تاثیری در نتیجه این انتخابات نداشته، جمع بندی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

وی با توجیه سخنان خود پس از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی گفت که منظورش از آن اظهارات این بوده که دلیلی وجود ندارد که فکر نکنیم کشوری غیر از روسیه چنین دخالتی کرده است.

ترامپ روز دوشنبه با جانبداری از پوتین همتای روس خود در رد ادعای دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی در مورد این مساله را مورد نکوهش قرار داد.

مقام های اطلاعاتی آمریکا به همراه دمکرات ها و جمهوریخواهان این کشور، سخنان ترامپ را به شدت محکوم کردند.

پوتین در نشست هلسینکی تاکید کرد که دولت روسیه هرگز قصد مداخله در امور داخلی آمریکا، از جمله روند انتخابات این کشور را ندارد. ترامپ نیز سخنان پوتین را مورد تائید قرار داد و جدیت رئیس جمهوری روسیه را گواهی بر صداقت او دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار