بازدید 3893

تحریم‌های آمریکا دلیل احتمالی کاهش واردات کلاف ورق گرم فولادی

تجار فولاد می گویند که روسیه و قزاقستان فروش کلاف ورق گرم فولادی به ایران را کاهش داده اند که تا حدودی به خاطر تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است.
کد خبر: ۸۱۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶ 18 July 2018

تحریم‌های آمریکا دلیل احتمالی کاهش واردات کلاف ورق گرم فولادیتجار فولاد می گویند که روسیه و قزاقستان فروش کلاف ورق گرم فولادی به ایران را کاهش داده اند که تا حدودی به خاطر تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، علیرغم  اعتراض های کرملین بر تحریم های یک جانبه آمریکا و تاکید بر اینکه تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا نباید بر شرکت های روسی تأثیر بگذارد، شرکت ها رفتار خود را از ترس حریم های ایالات متحده تغییر می دهند.

تحریم‌های آمریکا دلیل احتمالی کاهش واردات کلاف ورق گرم فولادی

واردات کلاف ورق گرم فولادی روسیه و قزاقستان - که در صنایعی نظیر لوله سازی، خودروسازی، و تجهیزات کشاورزی از آن استفاده می شود - تنها بخش کوچکی از کالاهای مصرفی ایران را تشکیل می دهد و می تواند جایگزین شود. این در حالی ست که واردات این محصول پیش از تحریم ها نیز به دلیل قیمت های پایین و تقاضای ضعیف از قبل کاهش یافته بود.

اما تجار گفتند که تحریم های ایالات متحده باعث کاهش بیشتر واردات این محصول شده اند.

این کلاف ها توسط شرکت های فولادسازی روسی سوراستال (Severstal) و ام ام کی (MMK) و همچنین کارخانه آرسلور میتال (ArcelorMittal) در تمیرتاو، قزاقستان به ایران صادر می شوند.

یک تجار ایرانی گفته است: “من باور دارم که آرسلور و شرکت های نظیر آن به خاطر فشار های دونالد ترامپ بر این شرکت های بزرگ، تجارت خود با ایران را کاهش داده اند.”

الکس آگوریو، مشاور مدیر عامل شرکت آرسلور، تایید کرده است که این شرکت قصد دارد به علت تحریم های ایالات متحده عرضه خود به ایران را به حالت تعلیق در آورد. آرسلور میتال بزرگترین تولید کننده فولاد جهان است.

آگوریو گفته: "عرضه محصول به ایران به دلیل تحریم ها موقتاً به حالت تعلیق در خواهد آمد. هنگامی که تحریم ها لغو شود، عرضه از سر گرفته خواهد شد.”

او از بیان زمان دقیق تعلیق عرضه یا جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

سوراستال و ام ام کی حاضر به اظهار نظر نشدند. یکی از سخنگویان وزارت صنعت ایران نیز از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار