بازدید 2402

نظام درسی ۶-۳-۳ سردرگمی‌های بسیاری ایجاد کرد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون مجلس معتقد است برگزاری آموزش ضمن خدمت برای معلمان همزمان با تغییر کتب درسی در راستای اجرای سند تحول بنیادین یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 17 July 2018

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ایجاد آمادگی لازم برای تدریس معلمان همزمان با تغییر کتب درسی، عنوان کرد: این تغییرات و برنامه‌های در دست اقدام همواره برای آموزش و پرورش ایجاد مشکل کرده است و علاوه بر دانش آموزان معلمان را نیز دچار آشفتگی کرده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین تغییر نظام درسی به 6-3-3 بسیاری از سردرگمی‌ها را ایجاد کرد، ادامه داد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز نیاز است تا معلمان را برای تدریس آماده کنیم تا سند تحول آماده ارائه در مدارس شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ضمن خدمت در دنیا نیز صورت می‌‎گیرد و معلمان علاوه بر این آموزش‌ها فرصت مطالعاتی دارند، افزود: متأسفانه دغدغه‌های زیاد معلمان اجازه انجام مطالعه به آنها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری ارائه آموز‌های ضمن خدمت به معلمان در زمان استفاده و توسعه فناوری در مدارس و آموزش کار با رایانه در سال‌های گذشته، گفت: این آموزش‎های ضمن خدمت برای معلمان امتیار تلقی می‌شد و آن‌ها با رغبت در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند.

بیرانوندی یادآور شد: حضور معلمان در این کلاس‌های آموزشی موجب شد آن‌ها حقوق یک ماه را دریافت کنند لذا معلمان با اشتیاق در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند ولی امروز به دلیل مسائل اقتصادی آموزش و پرورش ایجاد چنین امکانی برای معلمان وجود ندارد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: البته می‌توان در شرایط فعلی نیز آموزش‌های ضمن خدمت را به صورت فصلی برای معلمان برگزار کرد و این کلاس‌‎های توجیهی را باهدف آموزش چند سرفصل به صورت مقطعی برگزار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل