بازدید 16958

عذر بدتر از گناه مسئولان برای بستن راه «مارگون» بر مردم!

رویدادی عجیب، اما واقعی که بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشته و موجب شده، برخی از خود بپرسند: آیا تصادف در یک جاده هم موجب می‌شود جاده را ببندند؟ بستن مسجد برای جریمه یک بی نماز چه؟ اصلا چگونه است تخلف یک عده از قوانین موجب شده دیگران از دیدن آبشار محروم شوند؟ گناه ایشان چیست؟
کد خبر: ۸۱۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 17 July 2018
در حالی که برخی مسئولان می‌کوشند با معرفی جاذبه‌های دیارشان، جذب گردشگر کرده و به رونق منطقه شان یاری برسانند، برخی مسئولان منتظر دستاویزی هستند تا راه را بر مردم ببندند!

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌های اخیر، خبری منتشر شد که حکایت از بسته شدن راه آبشار «مارگون» بر مردم و مسافران داشت. بستن راه افرادی که برای دیدن یکی از زیباترین آبشار‌های کشورمان رنج سفر به محدوده مرزی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را به جان می‌خرند تا از مناظر پیرامون آن لذت برده و در روز‌های گرم تابستانی، دمی در خنکای پیرامون آبشار بیاسایند.

آبشاری که در حقیقت سرچشمه رودخانه ای‌ است که از دره‌های غرب شهرستان سپیدان پا می‌گیرد و آن گونه که گفته می‌شود، یکی از بلندترین آبشار‌های چشمه‌ای جهان است؛ چشمه‌هایی که در فاصله کم از هم از زمین می‌جوشند و فروریختن آبشان از ارتفاعات موجب می‌شود، پهنه‌ای آبشاری فراهم آید که وزش نسیم، ذرات آب آن را تا شعاع ده‌ها متر بر گردشگران بباراند و خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهنشان هک کند.

توصیفی که شنیدن آن کافی است تا عزم سفر به این محل در دل بسیاری ریشه بدواند و سیل گردشگران را روانه مارگون کند. گردشگرانی که البته ممکن است با تنبیه مسئولان مواجه شوند و مجبور باشند دست از پا درازتر به شهر و دیار خود بازگردند؛ چرا؟ چون مسئولان شنیده‌اند در مجاورت آبشار عده‌ای رقصیده‌اند و برای بستن راه تکرار خطر ترجیح داده‌اند به کل آبشار رفتن را ممنوع کنند!

این اتفاقی است که در روز‌های اخیر رخ داده و با انتشار تصویری که در آن بنر ممنوعیت سفر به آبشار مارگون درج شده و ذیلش، نهاد تصمیم گیر در این خصوص «ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سپیدان» معرفی شده، توجه بسیاری از هموطنانمان را به خود جلب کرده و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است.

عذر بدتر از گناه مسئولان برای بستن راه «مارگون» بر مردم!

رویدادی عجیب، اما واقعی که بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشته و موجب شده، برخی از خود بپرسند آیا تصادف در یک جاده هم موجب می‌شود جاده را ببندند؟ بستن مسجد برای جریمه یک بی نماز چه؟ اصلا چگونه است تخلف یک عده از قوانین موجب شده دیگران از دیدن آبشار محروم شوند؟ گناه ایشان چیست؟

پرسش ها و ابهاماتی که گاه با کنایه و حتی زبان طنز بیان می‌شوند تا مشخص شود، تصمیم به بستن راه رسیدن به آبشار تصمیمی عجیب و غیرقابل قبول است؛ تصمیمی که به نظر می‌رسید، توسط مقامات قضایی گرفته شده، ولی خیلی زود مشخص شد، نماینده دولت در آن نقش داشته یا دست کم با اتخاذ و اجرای آن موافقت کامل دارد. با این ملاحظه که فرماندار سپیدان مدعی شده تعطیلی بازدید از آبشار نه به دلیل «پیشگیری از وقوع جرم» که به علت فقدان «زیرساخت‌های لازم» صورت گرفته است!

شبیر زارع خفری در این باره به یک پایگاه خبری محلی گفت: آبشار مارگون فضایی که متعلق به سپیدان باشد نیست و به گردشگری برای ایران اسلامی تعلق دارد که در برهه‌ای از زمان زیر نظر محیط زیست بود و بعد اجرای برنامه‌های توسعه آن برون سپاری می‌شود. البته دهیاری و شرکتی که امور به ایشان واگذار شده تا کنون نتوانسته به خواسته‌های مردم و گردشگرن عمل کنند که باعث تعطیلی موقت این تفرجگاه شده است.

فرماندار در ادامه با اشاره به کلیپ منتشره در فضای مجازی و تأکید بر این نکته که افراد به تصویر کشیده شده در آن فیلم «عده کمی از گردشگران بوده‌اند» تلویحا دلیل تعطیلی بازدید آبشار را این عده خواند و گفت: هستند گردشگران بی شماری که برای تفریحات سالم و خانوادگی و برای دیدن و سیاحت در طبیعت بکر خداوند در این مکان قدم می‌گذارند که این عده اندک [همان‌هایی که در کلیپ مبادرت به رفتار‌هایی خلاف شرع و عرف نموده‌اند] موجب می‌شوند تا همه دچار مشکل شوند.

 

این در حالی است که فرماندار سپیدان در ادامه تأکید می‌کند که دلیل بستن راه گردشگران آن کلیپ نیست؛ ادعایی که توسط دادستان سپیدان نیز تکرار می‌شود تا محمودی اطهر مسائل مطرح در خصوص آبشار مارگون را شایعه بخواند و هفت دلیل کارشناسی را عامل این تصمیم بخواند؛ تصمیمی که وی تأکید دارد «موقت» است.

دلایلی از جمله «تأمین آب شرب شیراز در پایین دست رود تشکیل شده در مارگون و رعابت نشدن مسائل بهداشتی در آبشار»، «ناایمن بودن مسیر کوهستانی تردد به آبشار»، «فقدان پارکینگ»، «اینکه برخی از رستوران‌های واقع در مسیر آبشار مجوز بهداشت ندارند»، «فقدان حداقل زیر ساخت‌های بهداشتی مانند سرویس‌های بهداشتی مناسب، سطل‌های زباله لازم، آبخوری و ظرفشویی»، «نامناسب بودن مسیر پیاده روی تا پای آبشار» و «پیش بینی نشدن ایستگاه امداد، نجات غریق و جایگاه انتظامی»!

مواردی که دادستان پس از برشمردشان، ممنوعیت تردد را در «راستای حفظ حقوق عامه» می‌خواند و اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری را مستند اتخاذ آن معرفی می‌کند، در حالی که نیم نگاهی به موارد مطروحه کافی است تا دریابیم همه این اشکالات از گذشته‌های دور بوده و طبیعتا استناد به آن‌ها بعد از کلیپ یاد شده، اگر نگوییم غیرقابل قبول، دست کم شائبه برانگیز به نظر می‌رسد؛ بماند که با چنین متر و معیار‌هایی می‌توان راه بازدید از هر جاذبه گردشگری‌ در کشورمان را بست، حتی تخت جمشید را!

همه این‌ها در حالی است که برخی دیگر از مسئولان از جمله یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صراحت دلیل بسته شدن راه بازدید آبشار مارگون را «تخلفات جمعی از گردشگران این منطقه» خوانده و از رایزنی با مقامات قضایی و انتظامی منطقه برای رفع این ممنوعیت خبر داده‌اند؛ اظهارنظر‌هایی که نشان می‌دهد انبوه دلایل بیان شده چیزی بیش از عذر بدتر از گناه نبوده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۵
آیا چه خوابی برا آبشار دیدن و چه لوله ای قراره از ابشار به کجا آب ببره که کسی نباید بفهمه!!!!!!!!!!!!!!!!
حیف که دروغ حناق نمیاره !!
شک نکنید یک اختلاس و دله دزدی در کاره , مردم ددیگه فهمیدن هر موقع بحث حجاب و رقص و منکرات مطرح می شه یک اختلاس بزرگ یا زمین خواری بزرگ در جریانه .
بستن اینجا کار کدام نهاد بوده ؟ پس چرا نمیان جلو بگن کار درستی بوده و ما انجام دادیم ؟؟؟ کلا بستن آبشار، لغو کنسرت ، لغو دوچرخه سواری .لغو استادیوم ، لغو فوتبال دیدن تو کافه ،پارازیت و... کار کیه ؟ مرد باشید بگید ما بودیم نه که برای یک لوله جوش دادن و بین مردم نشستن همه جا عکس پخش کنید !
خدایا بیا و یه زلزله10 ریشتری رو ما امتحان کن
تخلف یک عده؟ تخلف کدوم عده؟ مگه شادی جرمه؟ شما از همه بدترید خودتون
هر روز از این باغ بری میرسد ، تازه تر از تازه تری میرسد .
اینا همش دروغه ، من همین قبل عید رفتم ابشار مارگون ، به اشتباه از وسط شهر رد شدم ، توی سطح شهر پر بود از بیلبوردهایی ک له گردشگرا اعلام میکرد بدلیل نبود راه فاضلاب و خرابی لوله ها تا اطلاع ثانوی از پذیرش گردشگر خودداری میکنن و خواسته بود توی سطح شهر توقف نکنن
پاسخ به سوالات شما به صورت کاملا رایگان!!!!!!! اینترنت . کامپیوتر . موبایل . برنامه نویسی و...
عنوان نهان تک را در گوگل جستجو کنید
همون یک عده قلیل کثافت کاری کردن،ما خودمون شیرازیم،بعضیها انگار فقط میخوان الدنگ بودنشون رو به رخ بکشن،مست و پاتیل آبروریزی میکنن،کاش فقط میرقصیدن...یک تیکه از اوضاعشو فیلم گرفتن،باقی حرکات همون عده قلیل افتضاح هست.
وای خدای من چقدر تکان دهنده بود وای جرم هم مگه از این بزرگتر مگه داریم!!!دوستان برین اختلاس کنینننن دزدی اصلا جرم نیست شادی جرمههه
آقا من این عکسو فرستادم به چند تا سفارتخونه اروپایی همه شون گفتن بیا همینجوری بهت پناهندگی که هیچ اقامت دایم میدیم.
این مدل تصمیم گیری در همه امورات ایران بوده است ملت جدیدا متوجه تفاوت خود با دنیا شده اند
این کار مبنای حقوقی ندارد. حتی شواهد جرم انگاری نیز دارد. معاونت پیشگیری که قطعا حقوقدان هستند چطور به این نکته توجه نکرده اند؟
این اقایان اگر در همه مسائل اعم از اختلاس ها و رانت و دزدی ها بخور بخور ها به مانند این تصمیم می گرفتند اوضاع مملکت اینقدر اسف ناک نبود
آقادرکل مملکت را خان های مناطق اداره میکنند وهرخانی در منطقه ای سلیقه ای دارد .خان سپیدان هم عقیده اش این بوده .رعیت چکاره اند که ازخان سئوال کنند؟
مثلا با اینکار میخان چه کسی رو تنبیه کنن؟!
بخاطر یک دستمال قیصریه رو به آتش کشیدن...
واقعا جای قشنگی است
نباید مردم را محروم کنند
مملکت رو دوستان مختلس و اقا زاده های مفت خور با جا دارن میبرن اونوقت چسبیدن به پای پشه
لیاقت ما ایرانی ها همین هست
بهتره مثل دریاچه ارومیه و کارون و زاینده رود این محیط را هم خشکاند.تا کسی هوس تفرج نکند.
خوبه شما خیلی از کامنت ها رو سانسور می کنید و الا هر روز تعداد بسیاری از اظهار نظر کننده ها که از شدت عصبانیت نمی تونند خودشون رو کنترل کرده و دچار فحاشی به این و اون میشند
همه از جمله شما تابناک دنبال شر و معرکه گیری هستید.
بابا شما دیگه کی هستین!!!!
حقوق عامه
خخخخخخخ
در این کشور هیچ عقب رفتی عجیب نیست.
تعجب نداره ؛ مگه نمیدونید اینجا ایران است ؟؟؟؟!!!!
البته همون بهتر که دست ایرانی جماعت به مناطق بکر طبیعت نرسد... فردا د آبشارشو خشک میکنن ... درختاشو میکنن ساختمون میسازن ...
واقعا که متاسفم
معلوم نیست، کی مسئوله توی این مملکت،!!! باور کنید توی کشور های ایالتی هم اینجوری تصمیم گیری نمیکنن
الان این استانداردهایی که ایشون گفته توی بقیه جاهای سیاحتی و حتی بعضا توی مناطق زیارتی ما وجود داره؟
وای خدایا اینها از جان ما چی میخوان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم دلشون میخواد برقصند....بابا عجبا
بعضی مردم دوست دارندبزنند برقصند شادی کنند لطفا انهاییکه دوست ندارند به مکانهای تفریحی نروند
ریشه خیلی از گرفتاری ها، ما خودمون هستیم نه جورج بوش ترامپ و اواباما اونا میان و میرن و ما می مونیم با تفکراتمون
تفریحات سالم ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
تفریحات ناسالم ؟؟؟؟؟؟؟؟
آقایون فقط تنها هنرشون اینکه با بی حجاب و رقاص برخورد کنند. ولی کسانی که دین و مردم را به نابودی کشیدند و سرمایه های ایران را به تاراج می برند آزادانه در حال فعالیت هستند
گوشل او مسئولی که بانی ای کار بی.از بس بیکارن و مفت ایخرن خاستن یه حرکتی کنن بگن مارو هم هست
آخ سی عزیزی که بعد از عزت خار وابی
قوانين من دراوردي
وقتی کشور فدرالی اداره شود همین می شود .
عاقا ما برا اولین بار میخواسیم بریم آبشار مارگون چقدر راه رفتیم تا رسیدیم از شانس ما تا رسیدیم آبشار بسته بودن به مردم میگفتن معلومم نیست کی باز بشه.واقعا شرم آور... ما سیصد کیلومر راه اومده بودیم در حالی که بعضیا از استانهای دیگه اومده بودن!
کاسبای همونجا میگفتن بخاطر کلیپ بوده
مسئولين ما يك كلاس سواد اجتماعي و فرهنگي ندارند.
حک
دقیقا همون کاری رو میکنن که دشمن میخواد!!! واقعا چقدر ما مدیران لایقی داریم تو مملکت!!! مشکل اینه حرف زدین خوبم حرف زدین ولی عمل نکردین وحالا مردم نسبت به حرفهای شما تنفر پیدا کردن و از کمترین فرصت ها برای شکست قانون هایی که شما گذاشتین استفاده میکنن!!! خیلی از اونها که تو آبشار زدن و رقصیدن تو محرم هیئت هم میرن ولی دیگه از شماها خسته شدن بالاخره اگه کشور اسلامیه کو اعدام مفسدین!!! اگه هم نیست پس چرا گیر میدین؟!!!
حالا را نظرات را منتشر نمی کنی؟ همه نظرات غیر قابل انتشار شد؟ خب همه می دانند پشت این قضیه یا یک اختلاسه یا یک زمین خواری .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان