بازدید 1610

رهایی از پلاستیک یا بازیافت، کدام مهمتر است؟

کد خبر: ۸۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 17 July 2018

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش مصرف پلاستیک بسیار مهم‌تر از بازیافت آن است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، محققان اظهار کردند: باید فراموش کرد که پلاستیک قابل بازیافت است و بهتر است مصرف آن را به طور کامل رها کرد.

در ماه ژانویه، چین - بزرگترین بازیافت‌کننده پلاستیک در جهان - واردات بیش از ۲۰ نوع از زباله‌های خارجی از جمله پلاستیک را به دلیل تمرکز بر زباله‌های تولیدشده در کشور خود ممنوع کرد.

پیش از ممنوعیت، چین هرساله بیش از هفت میلیون تن ضایعات پلاستیکی را از اروپا، ایالات متحده و بخش‌هایی از آسیا مانند ژاپن وارد و آنها را بازیافت می‌کرد. چین از این ضایعات پلاستیکی برای تولید پلاستیک خام کاربردی در وسایلی مانند مبلمان اداری و یا کابل‌های فیبرنوری استفاده می‌کرد.

از زمان اجرای ممنوعیت در ماه ژانویه، پلاستیک‌ها در سراسر جهان انباشته می‌شوند، زیرا پلاستیک‌های قابل بازیافت بیش از تقاضا برای مصرف آن‌ها هستند. بعد از آن، کوه‌های پلاستیک در ژاپن به چشم می‌خورد. در امریکا بسیاری از پلاستیک‌ها را به عنوان ضایعات به فروش می‌رسانند و مشکلات در این‌باره بسیار زیاد شده است.

مشکل بازیافت پلاستیک بسیار عمیق است. بر اساس مطالعه دانشگاه جورجیا، چین، حدود ۱۱۱ میلیون تن زباله‌ پلاستیکی را تا سال ۲۰۳۰ انباشته خواهد کرد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ راهی برای اطمینان از اینکه ضایعات پلاستیکی به صورت درست جمع‌آوری و برای بازیافت ارائه شوند، نیست.با توجه به اینکه روزهای صادرات زباله پلاستیکی به چین، به پایان رسیده است، جلوگیری از ایجاد زباله‌های پلاستیکی در وهله اول، مهمترین راه برای فرار از این مشکل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار