بازدید 1701

مهار آتش کوه‌ خرقه‌ فیروزآباد پس از سه روز

کد خبر: ۸۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 17 July 2018

‌مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: حریق ارتفاعات خرقه‌ی شهرستان فیروزآباد بعد از سه روز ظهر روز دوشنبه ۲۵ تیرماه به شکل کامل مهار شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، مهرزاد بوستانی گفت: پس از سه روز و با همکاری نیروهای امدادی تیپ ۳۷ زرهی ارتش، بسیج، جهادکشاورزی، محیط زیست، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش‌نشانی و افراد و گروه‌های محلی و مردمی، حریق گسترده‌ی ارتفاعات خرقه‌‌ شهرستان فیروزآباد مهار شد.

وی با بیان اینکه حریق در این ارتفاعات به شکل محدود از عصر جمعه و به شکل گسترده‌تر صبح شنبه در ارتفاعات کوه برز واقع در ۳۵ کیلومتری فیروزآباد شروع شد، گفت: وزش شدید باد در ارتفاعات یاد شده، یکی از عوامل مهم در گسترش دامنه‌‌ حریق و مانعی جدی بر سرراه مهار آن بود.

بوستانی تصریح کرد که تیم‌های کارشناسی در حال برآورد مساحت و حجم ریالی خسارت‌های وارده ناشی از این آتش‌سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: منطقه‌ی کوهستانی خرقه‌ی فیروزآباد دارای پوشش جنگی و مرتعی غنی بوده و انواع بنه، بادام کوهی، کیکم، کیالک، ارژن و ... در این محدوده وجود دارد.

بوستانی گفت: در عملیات اطفای حریق ارتفاعات خرقه، از بالگردهای هلال‌احمر، سپاه و هلیکوپتری ایران برای جابه‌جایی نیروها استفاده شد.

به گفته‌ی این مقام مسئول، صعب‌العبور بودن منطقه، خشکیدگی گیاهان علفی و بوته‌های موجود در منطقه، وزش باد و گرمی و حرارت هوا از عوامل موثر در طولانی شدن آتش‌سوزی بود.

بوستانی با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی در سایر مناطق استان فارس خصوصا ارتفاعات و نقاط جنگلی و مرتعی، خاطرنشان کرد: مردم باید در زمان حضور در طبیعت ضمن پرهیز از روشن کردن آتش بدون رعایت اقدامات ایمنی لازم، از رها کردن آتش ایجاد شده و پرتاب ته سیگار روشن، زغال و قرار دادن اشیاء و مواد قابل اشتعال در معرض آفتاب، خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس خاطرنشان کرد که در شهرستان فیروزآباد بالغ بر ۳۳۴ هزار هکتار عرصه‌‌ جنگلی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی