بازدید 5705

سال آینده ۲ کنکور در کشور برگزار می‌شود

کد خبر: ۸۱۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 17 July 2018

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده دو کنکور در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها برای فارغ التحصیلان نظام جدید و کنکور دیگر برای پشت نوبتی‌های سال‌های گذشته خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: باید از هم اکنون خانواده‌ها را نسبت به این امر توجیه کنیم تا دانش‌آموزان خود را آماده رقابت کنکور کنند که قطعا راهکار برگزاری این دو کنکور اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و این 30 درصد از همین پایه اعمال می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان در کنار حضور در امتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را برای کنکور نیز آماده می‌کنند، گفت: برای نظام قدیمی نیز 25 درصد نمره از امتحانات نهایی و 5 درصد از پیش دانشگاهی در کنکور لحاظ خواهد شد.

زرافشان افزود: برای ترمیم نمرات ما نسبت به برگزاری آزمون مجدد و حضور دانش‌آموزان اقدام خواهیم کرد تا به نوعی این نمرات ترمیم شود. در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز پیشنهاد کردیم امتحانات به گونه‌ای طراحی شود که زمینه ادامه تحصیل دانش‌آموزان این شاخه به صورت کاردانی پیوسته فراهم شده و آنها دیگر در امتحان نهایی و کنکور حضور نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: ما کار استقرار این پایه را با تامین فضای مورد نیاز و نیروی انسانی در استان‌ها دنبال می‌کنیم و بر این باوریم با ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌توانیم به شکل کامل به استقرار نظام جدید آموزشی کمک کنیم.

زرافشان در مورد کمبود نیروی انسانی و رفع مشکلات در این حوزه گفت: قرار شده است با تاخیر در بازنشستگی 10 هزار معلم در آستانه بازنشستگی و ورود نیروی انسانی جدید از دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان جذب سرباز معلم، بحث خرید خدمات و اضافه تدریس موظف و غیرموظف کمبود نیروی انسانی را برطرف کنیم.

وی بازنگری در روش بکارگیری نیروی انسانی در مدارس را به عنوان یک اولویت ضروری خواند و اضافه کرد: ما کیفیت آموزشی و تربیتی را فدای برخی از کاستی‌ها نخواهیم کرد و روش تامین نیرو به گونه‌ای خواهد بود تا عوامل کیفیت‌بخشی در قالب گروه‌های آموزشی و پژوهش‌سراها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونین آموزش متوسطه باید نسبت به ایجاد تعادل در جابجایی نیروها به گونه‌ای عمل کنند تا در مناطق با مازاد نیرو و یا تقاضای بیش از حد روبرو نشویم و شرایط استقرار پایه دوازدهم فراهم آید.

زرافشان برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان در قالب کتاب‌های جدیدالتالیف را در کنار مطالعه این کتب درسی از طریق سایت دفتر تالیف ضروری خواند و افزود: در کنار فعالیت گروه‌های آموزشی نظارت‌های بالینی در استقرار پایه دوازدهم ضروری است و در این زمینه مسئولیت گروه‌های آموزشی بسیار خطیر به نظر می‌رسد.

وی با بیان آیات و روایات در باب جایگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم در وضعیت مطلوب از فرصت‌های تربیتی و آموزشی استفاده کنیم باید مولفه‌های زیربنایی را در این حوزه مورد دقت نظر قرار دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نباید فارغ التحصیلان ما در مدارس خسته و بیحال وارد دانشگاه شوند در حالی که ما وظیفه داریم تا در یک فضای بانشاط همراه با ارزیابی‌های مستمر و فرآیند صحیح به سمتی حرکت کنیم تا در بستر آموزش تربیت صحیح نیز شکل گیرد.

زرافشان به چالش امروز نظام تعلیم و تربیت در حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی اشاره و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین نیز به تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت باکیفیت و مناسب تاکید شده و همه موظفند به هر شکل ممکن این کیفیت را حفظ کنند.

وی گفت: موضوع کیفیت دغدغه جهانی است که ما نیز وظیفه داریم کیفیت آموزشی و تربیتی خود را ارتقا دهیم تا در یک مدرسه شایسته و مناسب نسل تحول‌آفرین تربیت شده و جایگاه به وجود آمده اعتلا یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی