بازدید 1783

محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز در گروه علوم پزشکی

کد خبر: ۸۱۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 17 July 2018

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره وضعیت آینده رشته های تخصصی پزشکی گفت: محاسبات روشنی از نظر نیروی انسانی مورد نیاز در دوره های مختلف پزشکی انجام شده است.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در مراسم تقدیر از برترین های چهل و پنجمین آزمون دستیاری پزشکی گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر در این دوره از آزمون دستیاری شرکت کردند که بیش از ۷ هزار نفر مرد و بیش از ۶ هزار نفر زن بودند.

وی افزود: افرادی که ۱۵۰ نمره از ۶۰۰ امتیاز کسب کرده باشند می توانند انتخاب رشته کنند که در این دوره بیش از ۸ هزار نفر حد نصاب لازم برای انتخاب رشته را کسب کردند. از این تعداد، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته می شوند که از این میان، تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر با سهمیه آزاد انتخاب می شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تضمین امنیت آزمون دستیاری خبر داد و گفت: سه کمپین بزرگ برای طراحی سئوالات آزمون دستیاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شد و همه مناطق آمایشی در طراحی سئوال مشارکت کردند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت های جدید در دوره های دستیاری دانشگاه های علوم پزشکی گفت: غیر از موضوع رشته های تخصصی، مهارت های حرفه ای نیز باید افزایش یابد. چرا که دوره دستیاری دوره مهمی است.

لاریجانی اظهار داشت: با مطالعات وسیعی که در وزارت بهداشت انجام شده است محاسبات روشنی از نظر نیروی انسانی در دوره های مختلف انجام شده است. البته در انتخاب رشته علایق داوطلبان و همچنین نیازهای کشور نیز اهمیت دارد. امسال از ۱۰ نفر اول ۸ نفر رادیولوژی و ۲ نفر چشم انتخاب کرده اند. سال های گذشته رشته پوست هم انتخاب می شد که امسال این گونه نبود.

وی یادآور شد: امسال در آزمون دستیاری تعداد افرادی که نمرات بالای ۵۰۰ کسب کرده بودند قابل توجه بود و این نشان می دهد که افراد در این دوره امتیاز بالای را کسب کرده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: از تعداد افرادی که در آزمون دستیاری شرکت می کنند ۲۰ درصد فارغ التحصیلان همان سال هستند و سایر افراد ممکن است یا در دوران طرح باشند و یا از سال های قبل شرکت کرده باشند. انتخاب استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلی تخصصی می تواند آینده رشته ها را رقم بزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها