بازدید 24391

لامپ‌هایی که تا صبح روشن می مانند

کد خبر: ۸۱۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 17 July 2018

صنعت برق از صنایع زیر بنایی است و گردش چراغهای اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته است و هرگونه اختلال در تامین برق کافی، مشکلاتی را در عملکرد صنایع موجود بوجود خواهد آورد.

به گزارش مهر، تولید و تامین برق، بسیار گران و پرهزینه است و ما می توانیم با مصرف منطقی آن از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری کنیم. در این روزهای گرم تابستان که مردم شهرهای مختلف با قطعی برق روبرو هستند، شایسته است با کم کردن روشنایی هایی که فقط مصارف تبلیغاتی دارند، کمکی در جهت کاهش مصرف برق برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
بسیار تذکر دلچسب و خوب و به جایی دادید.
ممنون از این پیام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
ای کاش یه مدت تیر برق های اتوبان تهران و قم خاموش میکردی
مصرف برق پس از نیمه شب( زمان غیر پیک مصرف) اصلا به زیان شرکت برق نبوده بلکه به سود آن نیز می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
ضمن اینکه روشنایی بانک ها و ادارات خاص به علت مسائل امنیتی لازم هست.
خيلي چيزا داره هرز ميره و بي كفايتي باعثشه! برق ، آب ، منابع مالي بيت المال ، گاز ، نفت ، جان انسانها و .....
آفرین به عکاس
صرفه جوئی دولتی:
آغاز کار ساعت 6 صبح
قطع برق مردم روزی 3 ساعت
اگر هزاران لامپ در مراکز دولتی، روزانه و شبانه روشن باشد، مهم نیست.

صرفه جوئی مردم:
الکی ساعت 6 صبح به محل کار رفتن و تا ساعت 9 منتظر ارباب رجوع ماندن
در این گرما روزانه 3 ساعت بی برقی و گرما را تحمل کردن

این مثل صرفه جوئی در آب است که فقط از مردم می خواهند صرفه جویی کنند. در سامانه آبرسانی چقدر روزانه آب هدر می رود، به کسی مربوط نیست و اعلام نمی شود.
اینها همه بخاطر غیر منطقی بودن قیمت برق هست. اگه بطور تصاعدی برای این مشترکین پرمصرف قبض 10 برابری و 20 برابری صادر بشه، خودشون رعایت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
این طور نظری ندین بهتره شرکت برق دنبال بهانه برای افزایش تعرفه میگرده
با اینکه در کل می بایستی در مصرف برق صرفه جویی نمود اما مشکل کمبود برق در زمان پیک مصرف است، نه شب تا صبح و تولید کنندگان برق از مصرف در ساعت غیر پیک استقبال هم می کنند.
اتفاقا چون برق قابل ذخیره کردن نیست با روشن کردن برق در ساعات کم مصرف و دریافت هزینه نه تنها به مشکل نمیخوره بلکه با تامین هزینه ها میتونه صنعت برق رو گسترش بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
در کل نظر شما درسته ولی به کمک نیروگاه های آبی تلمبه - ذخیره ای میشه برق را دخیره کرد از این مدل نیروگاه یکی در کشور داریم به نام نیروگاه سیاه بیشه.
چطوره که شب ها همه لامپ ها و چراغ ها رو خاموش کنیم و شهر رو تاریک و ظلمات کنیم ؟؟؟؟؟
دوست عزیز بهتره به جای کاهش مصرف برق، تولید برق زیاد بشه
گفتن صرفه جویی نگفتن مصرف نکردن
البته شب تا صبح وقت پيک نيست، اگرچه صرفه جويي در هر شرايطي لازمه
خیلی زور داره برق جنوب شهری هارو قطع میکنن تا آقایون شمال شهری یه وقت پای کولر گازی و استخرایی که با آب آشامیدنی پر شده گرمشون نشه. 90 درصد کولر گازی ها که کل برق رو مثل جارو برقی میمکن شمال تهران قرار دارن اداره برق واقعا آماری از مصرف برق توی تهران نداره و نمیدونه کجا بیشتر مصرف میشه؟ در مورد این اماکن هم که برقشو 24 ساعته روشنه باید هم جریمه بشن هم برقشون قطع بشه و تامین برق رو بزارن به عهده خودشون تا از پنل خورشیدی با صرف هزینه صد میلیون تومن برق خودشونو تامین کنن
باید برق گران بشه . کم بودن قیمت انرژی به ضرر فقرا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
والا اگه قیمت برق ده برابر هم بشه پولدارها اصلا براشون مهم نیست و بازم صرفه جویی نمیکنند چون پولش رو دارند که بدهند! و فقط قشر متوسط و فقیر صرفه جویی میکنند ضمن ایکه توان پرداختش رو هم دیگه ندارند.
همه نهادهای دولتی هستند پس کمی کمتر به مردم گیر بدید.
مشکل روشن ماندن لامپ نیست بلکه عدم تولید مقدار لازم برق هست. در تمام کشورها مردمو برای مصرف بیشتر که باعث رشد بیشتر اقتصاد و رفاه جامعه هست تشویق میکنن هر کس هم هر مقدار مصرف میکنه پولشو میده ولی برعکس تو کشور ما چون مدیریت نداریم فقط اه وناله سر میدن که صرفه جویی کنید خوب برخی ها تو اختلاساتون صرفه جویی کنید یه تدم کاربلد راس امور بزارید
آخه مگه میشه شهر را خاموش کرد. مشکل جای دیگری است و باید ریشه ای درمان کرد با یک مسکن منشا درد از بین نمیرود
شب ها مشکل برق نداریم .
وزارت نفت خوب اومدی
اخه اگه همین ها رو هم خاموش کنن تاریکی مطلق میشه.چرا میخایین توی تاریکی زندگی کنین.زیبایی شهر رو نابود نکنین
بانکها مجبور هستند شبها بخاطر امنیت چراغ های اصلی داخل شعبه را روشن کنند و چراغ تابلو نماهای شعبه ها همه از لامپ کم مصرف ال ای دی استفاده شده است .
یک چندتا عکس هم از جاده هراز با اون لامپ های بزرگشان میانداختی که مردم ببینند که این مثلا رستوران ها چقدر فروش دارند که کیلومتر در کیلومتر لامپ 500 اویزان کرده اند یا اون سوغاتی فروشهایی شمال یا شهر های دیگر .
این نشانگر بیعرضگی دولت است و الا باید قیمت حاملهای انرژی را تصاعدی کند تا از مصرف کاسته شود
اینگونه چراغها را که باید تمام شب روشن بمانند می توان با زلارتکنیک تغذیه کرد و از برق سراسری استفاده نکرد.
بجای خاموش کردن کل مملکت ،تولید و توزیع برق رو افزایش بدید.
پس اگر شهرهای ژاپن و آمریکا رو ببینید چی میگید ؟ اونا چکار میکنن شمام همون کارو بکنید ! برق کم دارید به شیشتا کشور همسایه چرا برق میدید ؟ به یکیشون ندید مشکل حله .
آره دقیقا عین کره شمالی ما باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم و قشنگ از روی نقشه های ماهواره ای که کره شمالی و جنوبی از هم تفکیک میشن ، ما و کشور دوست و برادر افغانستان از هم تفکیک داده بشیم ، به زودی وعده های غذایی رو هم یه وعده میکنیم که خدای ناکرده به کشورهای دوست و برادر و مستعضف لبنان ، عراق ، یمن و سوریه فشار نیاد ، آب رو هم روزی یه لیوان در روز مصرف می کنیم و وضو رو به صورت تیمم می گیریم که خدای ناکرده عزیزان اصفهانی در صنعت فولاد و کشور عراق و کویت که یه قلوپ آب از ما میگیرین با کمبود مواجه نش و در کل نمیشه هم بمیریم آخه با این خرجای این روزها و قیمت قبر ، مردن هم جرات میخاد ، بریم گم و گور شیم بهتره
د ر پارکهای شهر اصفهان یک ساعت قبل از غروب افتاب و یک ساعت بعد از روشنایی صبح که هوا کاملا روشن است دهها هزار چراغ روشن است. بعصی وفتها در طول روز هم چراغها روشن است .
البته بد نیست بدونید که شبها با توجه به کاهش مصرف برق، بسیاری از انرژی تولیدی نیروگاهها، باید به نیروگاه برگشت بکنه که با استفاده از برق خورها این انرژی تبدیل یه صدا و نور ... میشه... لذا بعضی وقتها با روشن بودن این چراغها در طی شب، اتفاق خاصی نمیفته... برق اکثر نیروگاهها حرارتی کلا قابل ذخیره نیست که با صرفه جویی در شب، روز بتونیم استفاده کنیم... برق رو باید در لحظه صرفه جویی کرد... یعنی همون زمانی که پیک هست
اگه امنیت بود چراغ ها خاموش میشد ولی امنیت نیست و دزدها در تاریکی راحت تر سرقت میکنند.
لطفا قبل از درج خبر تمام جوانب آن را بسنجید:
برخلاف آب، انرژی برق قابل ذخیره شدن نیست.
استفاده از آن در سا عتهایی که اوج مصرف نیست و مصرف کلی بسیار پایین است، هیچ گونه مشکل و بار اضافی برای شبکه ایجاد نمیکند.
لطفا مسا ئل را علمی بررسی فرمایید و از قشری گری خودداری فرمایید
با تشکر
به همسایمون بسیار محترمانه تذکر دادم: همسایه گرامی با آب جلوی دربتون رو جارو نکن، آب نیست، وضعیت بحرانیه! پاسخ داد: آب چاهه!!! دریغ از اینکه آب چاهه که جان ایران را از تشنگی نجات میده! براش توضیح دادم، پاسخ داد: برو بابا جان برو رد کارت پولشو من می دم فعلا هم که داره از شلنگ میاد!!!
حکایت اینهاست! روشن گذاشتن بیهوده این روشنایی ها رو در بحران برق که ملت در گرمای 42 درجه و بیشتر تابستان آب پز می شوند، را حق خودشون می دانند و تذکر هم بهشون بدی می گویند: پولشو ما میدیم!
لامپ های داخلی باید خاموش گردد ؛ولی نور پردازی بیرونی ساختمان ها جزء زیبایی های شهرها در شب محسوب میگردد و قرار نیست شهر در خاموشی مطلق فرو بره.
سلام همونطور که بعضی از دوستان توضیح دادن روشن کردن چراغها که در شب که غالباً هم از نوع ال ای دی هستن هم برای حفظ امنیت بانک ها و اماکن تجاری هست و طبق توصیه پلیس انجام میشه و هم قسمت بیرونی برای زیبایی شهر و همچنین چون در زمان مصرف پیک نیست به نفع دولت و اداره برق هست. اما من موندم چرا این همه لامپهای گازی مورد استفاده برای روشنایی خیابون ها و کوچه و معابر که بسیار هم پر مصرف هستن و پولشون هم از جیب شهروندان محاسبه میشه در طول روز روشن هستن و هیچ کس هم هیچ توضیحی نمیده و هیچ پیگیری انجام نمیشه و سلیان سال هست که برای من جای سوال داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا قبل از درج خبر تمام جوانب آن را بسنجید:

برخلاف آب، انرژی برق قابل ذخیره شدن نیست.
استفاده از آن در سا عتهایی که اوج مصرف نیست و مصرف کلی بسیار پایین است، هیچ گونه مشکل و بار اضافی برای شبکه ایجاد نمیکند.

لطفا مسا ئل را علمی بررسی فرمایید و از هوچی گری خودداری فرمایید
با تشکر
متاسفانه موزه حيات وحش داراباد نيز از ظهر برق محوطه روشن ميباشد و كسي توجه به موضوع ندارد اميدوارم كليه واحدها تغييرات در رويه خود با توجه به شرايط كم ابي و گرماي شديد داشته باشند
اگر تو این شهر این لامپها روش نباشه که پایتخت در ظلمات خواهد رفت و یک شبه همه غارت خواهند شدو در ثانی تمام مصرف این لامپها به اندازه کولرگازی شما که شب تا صبح روشن است نیست پچیزی که برق را می خورد کولر گازی است
بابا اگه اینها رو هم خاموش کنند که میشه شهر ارواح
زیبایی نمای ساختمان ها رو به بهانه صرفه جویی نباید از بین برد، بلکه میتوان از لامپ هایی با مصرف کمتر برای نمای ساختمان ها استفاده کرد
بسيار پست نامربوطي بود

اولا كه در شب هنگام لازم است مقداري مصرف بالا باشد براي تعادل در شبكه توليد و مصرف
در ثاني با خاموشي ، شهر ها تبديل به شهر ارواح ميشوند و منظره ناخوشايندي بوجود مي ايد................
روشن کردن لامپهای بانکها و برخی از اماکن به علت بحث امنیت اونهاست که خواست پلیس هم هست.
روشنایی معابر رو هم که نمیشه خاموش کرد!
خاموش کردن لامپهای کم مصرف جهت زیباسازی شهر هم مثل این میمونه که بگیم چون کمبود آب داریم پس درختها رو خشک کنیم تا آب مصرف نکنند!!
عدم ذخیره شدن برق در ساعات کم مصری رو هم که اکثر دوستان بهش اشاره کردند.
مشکل جای دیگریست!
والا الان همه از لامپهای کم مصرف دارن استفاده میکنند و کسی رو من ندیدم که لامپ رشته ای هنوز استفاده کنه! یخچال و فریزر های خارجی هم که اکثرا برچسب انرژی A دارند! تو خیلی از کشورهای خارجی حتی اجاق گازشون هم برقی هست! وسایل گرمایش اونها هم برقی هست! تو تابستون هم مثل ما از کولر آبی استفاده نمیکنند و همه کولر گازی استفاده میکنند! یعنی تکنولوژی باعث شده همه چی برقی باشه و مثل 20 سال پیش نیست
پس مشکل جای دیگست!!
این دوست عکاسمون زمان سوژه رو بد انتخاب کرده
چند تا عکسم از شب توکیو استانبول کوالالامپور و غیره بزارید که همه ببینن کل ان شهرها شبا روشن هستن و نه فقط چند تا ساختمون مثل تهران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار