بازدید 3338

پالایشگاه چینی نفت ایران را با آمریکا جایگزین کرد

یک پالایشگاه مستقل چینی اعلام کرد این شرکت خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و به سمت واردات نفت از ایران رفته است.
کد خبر: ۸۱۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ 17 July 2018

یک پالایشگاه مستقل چینی اعلام کرد این شرکت خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و به سمت واردات نفت از ایران رفته است.

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، شرکت دونگمینگ پتروکمیال، یک پالایشگاه مستقل چینی اعلام کرد این شرکت خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و به سمت واردات نفت از ایران رفته است.

مقامات چینی در نظر دارند تا تعرفه‌هایی بر واردات نفت از آمریکا اعمال کنند و آن را با نفت از غرب آفریقا و غرب آسیا از جمله ایران جایگزین کند.

چین، دومین مشتری بزرگ نفتی آمریکاست که در ابتدای جولای، روزانه 400 هزار بشکه نفت از این کشور خریده است. با این حال، در پاسخ به تعرفه‌‌های اعمالی این کشور بر کالاهای وارداتی از چین، پکن بر واردات نفت از چین 25 درصد تعرفه وضع کرده است.

تعرفه 25 درصدی آمریکا بر 34 میلیارد دلار از واردات از چین از 6 جولای اجرایی شد. دولت چین نیز به تلافی، بر کالاهای وارداتی از آمریکا به همین میزان ارزش تعرفه‌هایی وضع کرد. این کالاها شامل سویا تاخودرو هستند. پکن متعهد شده است تا بر هر تعرفه جدید آمریکا پاسخ مناسبی بدهد.

اندکی بعد، دونالد ترامپ اعلام کرد آمریکا می‌تواند تعرفه‌هایی بر بیش از 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال کند و این درحالی است که دولتش برای یک فهرست 200 میلیارد دلاری جدید برای اعمال تعرفه 10 درصدی بر محصولات چینی آماده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی