بازدید 2500

جزئیات کشف ۳۴ کانتینر سوخت قاچاق

بررسیها از کشف محموله ۳۴ کانتیری سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی، حکایت از جعل اسناد اظهاری به گمرک، مغایرت پلمب‌ها و تعویض کانتینرها هنگام بارگیری دارد.
کد خبر: ۸۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 17 July 2018

بررسیها از کشف محموله ۳۴ کانتیری سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی، حکایت از جعل اسناد اظهاری به گمرک، مغایرت پلمب‌ها و تعویض کانتینرها هنگام بارگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مأموران گمرک شهیدرجایی بندرعباس در بازرسی از 34 دستگاه کانتینر 20 فوت شامل 680 نگله کالا که تحت عنوان منواتیلن گلیکول به گمرک اظهار شده بود، متوجه مغایرت در کانتینرهای بارگیری شده و کالای اظهاری شدند و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، کانتینرهای بارگیری شده جز کالای اظهاری به گمرک نبوده است.

بنابراین گزارش، وزن خالص این محموله 474 تن و به ارزش 469 هزار و 260 دلار بوده که طبق برنامه‌ریزی قرار بود قاچاقچیان این میزان سوخت را به کشور هندوستان منتقل کنند.

صورت جلسه کشف کانتینرهای سوخت قاچاق در ادامه قابل مشاهده است.

جزئیات کشف ۳۴ کانتینر سوخت قاچاق

این گزارش حاکی است، ابتدا کالایی تحت عنوان منواتیلن گلیکول به گمرک اظهار و این کالا با قرار گرفتن در مسیر قرمز ارزیابی و استاندارد نیز کالای اظهاری را منواتیلن گلیکول تشخیص و به گمرک اعلام می‌کند، اما صاحب کالا در مرحله بارگیری اقدام به تعویض کانتینرها می‌نماید که در بررسی‌های بعدی به صورت سیستمی، مأموران گمرک به این مغایرت پی برده و اقدام به توقیف کالا به ظن قاچاق می‌کنند.

در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، صاحب کالا اقدام به جعل قبض انبار کالای صادراتی کرده و مغایرت پلمپ‌های الصاق شده با پلمپ‌های فک شده نیز برای گمرک محرز می‌شود.

به گزارش تسنیم، گمرک شهیدرجایی بندرعباس و مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک، براساس مستندات اقدام به تشکیل پرونده قاچاق برای صاحب کالا به جرم قاچاق سوخت می‌کنند. بر اساس رویه‌های موجود اعلام کشف کالای قاچاق معمولا از سوی گمرک، نیروی انتظامی و یا وزارت اطلاعات انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل