بازدید 1845

سهام آسیایی با کاهش رشد اقتصادی چین افت کرد

با انتشار داده‌های دولتی مبنی بر کندشدن رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم سال و در شرایطی که سرمایه‌گذاران هنوز در مورد تاثیر جنگ تجاری چین-آمریکا، نگران هستند، سهام آسیایی افت کرد.
کد خبر: ۸۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹ 17 July 2018

با انتشار داده‌های دولتی مبنی بر کندشدن رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم سال و در شرایطی که سرمایه‌گذاران هنوز در مورد تاثیر جنگ تجاری چین-آمریکا، نگران هستند، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، درحالی‌که داده‌های دولت چین نشان داد که رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ربع دوم امسال اندکی کندتر شده است، سهام آسیایی افت کردند و نرخ برابری دلار در برابر ین نیز ، نزدیک به بالاترین نرخ شش ماه اخیر خود باقی ماند.  این در شرایطی صورت گرفت که سرمایه‌گذاران هنوز در مورد تاثیر جنگ تجاری چین-آمریکا، نگران هستند.

داده‌های رسمی‌ که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد اقتصاد چین ۶.۷ درصد در ربع دوم سال ۲۰۱۸ رشد کرده است که این با آن‌چه بازار انتظار داشت، مطابقت دارد، اما نسبت به نه ماه سال گذشته که رشدی ۶.۸ درصدی داشتند، افت کرده است.

اما آن‌چه شاید بیشتر نگران‌کننده باشد، این است که داده‌ها نشان دادند تولیدات صنعتی چین، رشدی کمتر از حد انتظار داشته‌اند.

روی‌هم رفته داده‌ها نشان می‌دهد اقتصاد چین تحت سال‌ها محدود کردن ریسک‌های مالی، در حالی‌ که هنوز تاثیر جزئی‌ای از جنگ تجاری بر آن وارد شده است، در حال کندتر شدن است.

شاخص گسترده سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار چین، شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰، با افتی ۰.۴ درصدی روبرو شد. شاخص هانگ‌سنگِ هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد پایین آمد.

سهام استرالیایی ۰.۴ درصد افت کردند، درحالی‌که کوسپی سئول کمتر از ۰.۱ درصد پایین آمد.

بازارهای ژاپن به علت تعطیلات رسمی در این کشور، بسته بودند.

داده‌های نه‌چندان قوی چین باعث شد حال‌ و هوای خوبی که در بازارهای وال‌استریت به دنبال انتشار نتایج عملکرد قدرتمند شرکت‌ها، به وجود آمده و کمک کرده بود تا نگرانی‌ها از جنگ تجاری کاهش یابد، فراموش شود.

تا ساعت ۷:۳۲ صبح امروز به وقت تهران، سهام شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۰.۱ درصد رشد کند.

در بازار ارز دلار ۰.۱ درصد دیگر هم در برابر ین ژاپن رشد کرد و به نرخ ۱۱۲.۴۹ ین رسید که نزدیک به بالاترین نرخ شش ماه اخیر خود است.

یورو در نرخ ۱.۱۶۸۲ دلار ثابت ماند و شاخص دلار هم در ۹۴.۷۳۴ واحد بدون تغییر باقی ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر