بازدید 1914

بانک‌های روسی در حال کاهش سهم دلار در تراکنش‌ها

بانک های روسی در حال پایین آوردن سهم دلار آمریکا در تراکنش های خود هستند تا هرچه بیشتر در جهت دلار زدایی گام بردارند.
کد خبر: ۸۱۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 17 July 2018

بانک های روسی در حال پایین آوردن سهم دلار آمریکا در تراکنش های خود هستند تا هرچه بیشتر در جهت دلار زدایی گام بردارند.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک وی تی بی روسیه که به عنوان یکی از بزرگترین بانک های این کشور محسوب می شود در حال کاهش سهم دلار آمریکا در تراکنش های خود در داخل روسیه است.

این در حالی است که سایر بانک های دیگر روسی هم به دنبال انتخاب روبل به جای دلار در تراکنش های خود هستند. در همین حال «آندری کاستین» رییس بانک وی تی بی  در دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت: مطلب جالبی وجود دارد که می خواهم آن را برجسته کنم. از ابتدای سال جاری میلادی به نظر می رسد که مردم علاقه کمتری به انجام سپرده گذاری یا گرفتن وام به دلار پیدا کرده اند. این مطلب را می توان در سپرده گذاری ها و گرفتن وام به روبل در مقایسه با دلار متوجه شد.

وی تصریح کرد معتقد هستم این گام مهمی برای رفتن به سمت دلار زدایی در بخش فاینانس روسیه است. به گفته کاستین، کارشناسان بانک «وی تی بی» بسته پیشنهادی را طراحی کرده اند که در راستای ارتقاء جایگاه روبل در تسویه حساب های بین المللی است.

مدیر بانک وی تی بی روسیه گفت: فکر می کنم که نیاز به ایجاد ابزارهای مالی خودمان داریم. این موضوع به عنوان یک سپر حفاظتی اضافی برای بخش مالی روسیه در برابر شوک های خارجی عمل می کند و انگیزه جدیدی را به توسعه و پیشرفت بخش مالی می دهد. به گفته کاستین، ابزارهای مالی شامل اوراق یورو، سهام و دیگر مشتقاتی هستند که در حال حاضر فقط در غرب استفاده می شوند.

بر پایه این گزارش، به دنبال اعمال تحریم های آمریکا بر روی مسکو، روسیه به دنبال راه های کاهش وابستگی خود به دلار است و در ماه می سال جاری میلادی هم ولادیمیر پوتین گفته بود از آنجایی که آمریکا اقدام به وضع تحریم های یکجانبه و نقض قوانین تجارت جهانی می کند، روسیه دیگر نمی تواند به سیستم مالی وابسته به دلار اعتماد کند؛ ضمن اینکه انحصاری بودن دلار برای اقتصاد جهانی ناامن و خطرناک است.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان