بازدید 4112

تاخیر در برنامه خصوصی آمریکا برای اعزام فضانورد

کد خبر: ۸۱۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰ 17 July 2018

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، بر اساس یک گزارش فدرال که روز چهارشنبه منتشر شد برنامه ها برای اعزام نخستین فضانوردان سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) از سال 2011 به ایستگاه فضایی بین المللی از خاک آمریکا به علت آنچه که تمهیدات ایمنی تکمیل نشده وخلأهای حقوقی در رابطه با خدمه تجاری اعلام شده است با تاخیر مواجه خواهد شد.


شرکت های اسپیکس ایکس و بوئینگ دو پیمانکار اصلی انتخاب شده در چارچوب برنامه خدمه تجاری ناسا برای ساخت فضاپیما هستند که انتظار می رود بتوانند دست کم تا سال 2019 فضانوردان آمریکایی را به فضا اعزام کنند.
اما گزارش دفتر حسابرسی فدرال نشان می دهد برخی مسائل می توانند در پرتاب نخستین ماموریت دارای خدمه از خاک آمریکا به وسیله شرکت های خصوصی تاخیرهایی ایجاد کنند که در نتیجه یک خلاء 9 ماهه ایجاد می شود که در این مدت هیچ فضانوردی از آمریکا در ایستگاه بین المللی فضایی حضور نخواهد داشت.
هدف از برنامه توسعه خدمه تجاری ناسا که دولت آمریکا تامین مالی آن را بر عهده دارد این است که شرکت های خصوصی بتوانند فضاپیماهایی برای اعزام خدمه طراحی کنند. اسپیس ایکس و بوئینگ در سال 2014 هر یک قراردادهایی به ارزش 2.6 (دو ممیز شش) میلیارد دلار و 4.2 (چهار ممیز دو) میلیارد دلار برای توسعه سامانه هایی با توانایی حمل خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی با ناسا منعقد کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی