بازدید 5217

سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری روسیه در صنعت نفت ایران

مسکو و تهران با برنامه روسیه برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در بخش انرژی ایران، همکاری اقتصادی خود را گسترش می دهند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که برخی از شرکت های اصلی غربی، در پی تهدید تحریم های ایالات متحده، از بازار نفت ایران خارج می شوند.
کد خبر: ۸۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 16 July 2018

سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری روسیه در صنعت نفت ایرانمسکو و تهران با برنامه روسیه برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در بخش انرژی ایران، همکاری اقتصادی خود را گسترش می دهند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که برخی از شرکت های اصلی غربی، در پی تهدید تحریم های ایالات متحده، از بازار نفت ایران خارج می شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today, فایننشیال تام از  علی اکبر ولایتی، مشاور ارشد امور بین الملل رهبر انقلاب اسلامی ایران نقل کرده است: "روسیه آماده است تا ۵۰ میلیارد دلار در بخش های نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند".

ولایتی هفته گذشته در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات کرد. موضوع اصلی گفتگوی این دو راجع به همکاری روسیه و ایران و نیز وضعیت منطقه بوده است. به گفته کرملین، آنها بر تعهد خود نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رابطه با قرارداد هسته ای ایران تاکید کردند.

یکی از مقامات دولت روسیه که نامی از او برده نشده است در گفتگو با فایننشیال تایم، برنامه روسیه برای سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری را تایید کرد. ولایتی بدون اینکه نامی از شرکتی ببرد گفت که یک شرکت نفت روسی توافقی به ارزش ۴ میلیارد دلار با ایران امضاء کرده است. وی افزود که معامله "به زودی اجرا خواهد شد".

سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری روسیه در صنعت نفت ایران

به گفته یکی از مقامات ایرانی، شرکت های بزرگ روسنفت و گازپروم روسیه نیز در حال مذاکره با وزارت نفت ایرانبرای امضاء احتمالی قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار هستند. در اوایل سال جاری شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی متشکل از زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی ایران برای توسعه میدان‌های مشترک نفتی آبان و پایدار غرب قرارداد امضا کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز جمعه اعلام کرد که مسکو در حال مطالعه تمام مفاد قانونی قرارداد احتمالی با تهران بوده و تحت آن ممکن است روسیه در مقابل نفت ایران، کالا در اختیار این کشور قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها