بازدید 2927

کاهش قیمت نفت با احتمال افزایش تولید روسیه و عربستان

در روز دوشنبه و با آغاز کار بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته کاهش شدیدی یافت. دلایل کاهش شدید قیمت نفت در روز جاری از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، و احتمال افزایش تولید نفت روسیه و سایر تولیدکنندگان گزارش شده است.این امر موجب کم شدن نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه نفت گشته.
کد خبر: ۸۱۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 16 July 2018

کاهش قیمت نفت با احتمال افزایش تولید روسیه و عربستاندر روز دوشنبه و با آغاز کار بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز کاری هفته گذشته کاهش شدیدی یافت. دلایل کاهش شدید قیمت نفت در روز جاری از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، و احتمال افزایش تولید نفت روسیه و سایر تولیدکنندگان گزارش شده است.این امر موجب کم شدن نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه نفت گشته.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه ۲.۲۴ دلار کاهش یافت و ۷۳.۰۹ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱.۶۰ سنتی، بشکه ای ۶۹.۴۱ دلار صورت گرفت.

کاهش عرضه نفت در لیبی و تظاهرات کارگران صنعت نفت در نروژ و نا آرامی ها در عراق موجب افزایش قیمت نفت در هفته گذشته شده بود. با این حال، در نهایت هفته گذشته قیمت نفت برای دومین هفته متوالی به طور کلی کاهش داشت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در روز جمعه به خبرنگاران گفته است که در صورت کمبود عرضه نفت در بازار، روسیه و سایر تولیدکنندگان می توانند تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه نفت یا بیشتر افزایش دهند.

وی گفت: “اگر ما به بیش از یک میلیون بشکه در روز احتیاج داشته باشیم، من انکار نمی کنم که ما می توانیم به سرعت راجع به آن بحث کنیم و تصمیم سریعی در رابطه با آن اتخاذ کنیم.”

کارستن فریچ، تحلیلگر کالای کامرز بانک، گفت که با اخبار مربوط به اختلالات چندین تولید کننده نفت چشم انداز روشنی از عرضه نفت وجود ندارد، اما عربستان سعودی و روسیه به بازار یادآوری کرده اند که در صورت نیاز آن ها تصمیم به افزایش تولید دارند.

فریچ گفت: "گفته های نواک نشان می دهد که روسیه و عربستان سعودی می توانند در صورت نیاز به سرعت تولید خود را افزایش دهند."

شرکت نفت ملی در روز شنبه گفت که انتظار می رود تولید در میدان نفتی شارارا، پس از آنکه دو نفر از کارکنان در حمله گروهی ناشناخته ربوده شدند، حداقل ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

یکی از اتحادیه های کارگری نروژ که مربوط به حفاری نفت و گاز می شود نیز در روز دوشنبه به تظاهرات شش روزه خود ادامه داده اند.

در عراق نیز، دو تن از معترضان روز یکشنبه در درگیری با نیروهای امنیتی در شهر سماوه جان باختند. این درگیری ها در اعتراض به خدمات عمومی و فساد گسترده در شهر های جنوبی عراق رخ داده است. تظاهرات هنوز بر تولید نفت خام تاثیر نگذاشته است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که هدف ایالات متحده این است که صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

منوچین گفت واشنگتن خواهان جلوگیری از ایجاد اختلال در بازار نفت است و به این منظور در برخی موارد به واردکنندگان نفت از ایران معافیت در نظر گرفته می شود، اما برای متحدانش روشن کرده که انتظار دارد آنها تحریم های علیه ایران را اجرا کنند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرده بود که واشنگتن در حال بررسی درخواست های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم هایی است که قرار است از ماه نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعمال شود.

واشنگتن قبلا گفته بود که کشورها باید تمام واردات نفت خود از ایران را از ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر