بازدید 2270

ارزیابی علمی استادان حق التدریس دانشگاه آزاد

کد خبر: ۸۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 16 July 2018

رهایی هدف از راه اندازی پورتال سراسری را یکسان سازی و وحدت رویه در امور جاری واحدهای دانشگاهی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه واحد ورامین-پیشوا، گفت: ارتقاء کیفی در سطح تمامی واحدهای دانشگاهی و سما یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه مسئولان دانشگاه است.

باید شرایطی را از لحاظ بهبود کیفیت ارائه خدمات فراهم کنیم تا دانشجویان با دست پر از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

وی افزود: یکی از مزیت های بخش خصوصی در دنیا انعطاف پذیری و تطبیق آن با شرایط موجود است. دانشگاه آزاد اسلامی هم باید همانند بخش خصوصی به فکر ارائه خدماتی باشد تا متقاضیان با آگاهی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های محوری برای ارتقاء سطح کیفیت این دانشگاه خبر داد و گفت: سامان دهی و راه اندازی پورتال یکپارچه آموزشی، راه اندازی سامانه جامع نظارت و ارزیابی، تدوین طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی براساس نیازهای منطقه ای و توانایی های واحدهای دانشگاهی و بازنگری و فعال کردن شورای برنامه ریزی دانشگاه از جمله این برنامه هاست.

وی هدف از راه اندازی پورتال سراسری را یکسان سازی و وحدت رویه در امور جاری واحدهای دانشگاهی عنوان کرد و افزود: سامانه باز مهندسی رشته ها در راستای پایش رشته ها و بر اساس شاخص های متنوع و با نگاه آمایشی در سطح مراکز، واحدها، استان ها و مناطق دانشگاهی به تفکیک صورت می گیرد.

رهایی، حرکت در مسیر طرح آمایش آموزش عالی را ضرورت ارتقاء کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: این طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دانشگاه به طور جدی در این مسیر گام بر می دارد، چرا که طرح آمایش بر حسب نیازهای منطقه‌ای، پتانسیل‌های تخصصی واحدها و مراکز آموزشی تدوین شده است و به عنوان نقشه راه برای توسعه آموزش بسیار راه گشاست.

پیاده سازی سامانه نظارت و ارزیابی و جلوگیری از رکود علمی

رهایی یکی از رویکردهای مهم معاونت آموزش را نظارت بر واحدها و مراکز آموزشی به منظور اصلاح و بهبود روند آموزشی برشمرد و گفت: سامانه نظارتی ایجاد شده کمک می کند که واحدها به طور مستمر گزارش عملکرد خود را ارسال کنند تا در معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی بررسی شود و نقاط قوت و ضعف مشخص و به واحدها به منظور اصلاحات اعلام شود که در نهایت این فرایند به ارتقاء سطح کیفیت آموزش منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اعضای هیات علمی دارای رکود علمی این دانشگاه شناسایی شدند و به آنها تذکر داده شده است. موضوع رکود علمی اعضای هیات علمی برای دانشگاه مهم است و باید این افراد تحرک علمی پیدا کرده و فعالیت‌های خود را اصلاح کنند.

وی از اجرای طرح همزمان ویژه استادان حق التدریس نیز خبر داد و افزود: هم چنان که اعضاء هیأت علمی به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرند، استادان حق التدریس نیز از این اصل مهم جدا نیستند و از نظر علمی باید خود را به اثبات برسانند.

تبدیل شدن واحد ورامین به الگوی موفق کارآفرینی

رهایی با اشاره به معضل بیکاری در جامعه و جایگاه دانشگاه ها در رفع این مشکل گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین نهاد پرورش نیروی انسانی و تبدیل آن ها به نیروی متخصص مورد نیاز در فرآیند خلق ایده تا تبدیل آن به ثروت به شمار می‌روند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه وظیفه دارد تا دانشجویانی تربیت کند که ضمن کسب علم و دانش با شرایط کار و فضای بازار آشنایی پیدا کنند.

وی با تقدیر از رویکرد مدیریتی جدید در واحد ورامین-پیشوا و قرچک که با نگاه مسأله محور وکاربردی خود توان مضاعفی در دانشگاه ایجاد کرده اند، گفت: این واحد دانشگاهی با بهره مندی از امکانات خود شامل آزمایشگاه های مجهز و مزارع آموزشی و تحقیقاتی متعدد توانسته در حوزه کشاورزی و علوم صنایع غذایی نقش آفرینی کرده و مؤثر واقع شود.

رهایی افزود: فراهم ساختن بسترهای لازم برای شبیه سازی محیط دانشگاه به محیط کار با هدف آشنایی دانشجویان و فعالیت آنها در زمینه رشته تخصصی با موفقیت در واحد ورامین اجرا شده و با پایلوت شدن این واحد در حوزه غذا وامنیت غذایی به زودی به الگوی موفق کارآفرینی تبدیل می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ارائه خدمات بهینه به دانشجویان، گفت: همه دانشگاهیان موظف هستند تا با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه دهند و با توسعه فعالیت های خود موجبات سربلندی نظام جمهوری اسلامی را فراهم بیاورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان