بازدید 8902
با وجود تأکید رهبر انقلاب و دستور رئیس‌جمهور؛

چرا لیست کامل دریافت‌کنندگان ارز دولتی اعلام نمی‌شود؟/ تکلیف متهمان مؤسسات غیر مجاز و ابربدهکاران بانکی چه شد؟/ بازپس‌گیری بیت‌المال و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی مردم را آرام می‌کند

بیش از یک سال از اعلام رسمی تاراج اموال بیت المال در این بانک می گذرد و هنوز غیر از چند مورد دستگیری ـ که برخی در گذشته انجام شده و موارد معدودی هم بعد از آن ـ چیز دیگری رسما اعلام نشده و حتی در مواردی هم که دستگیری صورت گرفته، مشخص نشده، چه میزان از اموال بیت المال بازگشته و البته اعلام نشده، چه مجازاتی هم متناسب با تخلفات اقتصادی که منجر به برهم زدن اوضاع اقتصادی از سوی این افراد در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۱۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 17 July 2018

طی روزهای گذشته، خبرهای خوبی از دستگیری و برخورد با متخلفان، بدهکاران کلان بانکی و کسانی که در آشفته شدن وضعیت بازار نقش آفرین بوده اند، منتشر شده که امیدواریم این رویه هم ادامه دار باشد و شامل همه کسانی بشود که دست به اقدامات مخرب اقتصادی علیه مردم و کشور زده اند و هم اینکه در نهایت منتج به نتیجه شود تا حداقل گوشه ای از سختی هایی که برمردم به خاطر اقدامات سودجویانه این افراد رفته است، جبران شود.

به گزارش «تابناک»؛ در وضعیتی که مردم اوضاع و احوال اقتصادی و حتی معیشتی خوبی ندارند و به این موضوع نداشتن آب مناسب جهت آشامیدن و بی برقی به دلیل مصرف بالا تشدید شده است، این پذیرفته نیست که مجرمان اقتصادی، بدهکاران کلان بانکی و یا سودجویان و مخربان اقتصادی کشور، به دلایل گوناگون مثل جلوگیری از برخوردهای چکشی با بخش خصوصی، وابستگی به این و آن و طولانی شدن دادرسی، راست راست در خیابان راه بروند و ثمره خرابکاری های خودشان را در جامعه دیده و به ریش مردمی که از کارهای آنها آسیب دیده اند، بخندند.

چرا روال و رویه برخورد با این افراد که کاملا مشخص است چه کسانی هستند و چه بلایی بر سر اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آورده اند، باید آنقدر طولانی باشد که برخی از آنان بتوانند سرمایه های بادآورده و کلانی که از اموال کشور و مردم به جیب زده اند، از کشور خارج کرده و خودشان هم فرار کنند؟! نمونه آن اخیرا در مورد یکی از متهمان اصلی مؤسسه ثامن الحجج عنوان شد.

مثلا در مورد افرادی که در مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز اقداماتی کردند که در نهایت اقتصاد کشور زمین خورد و نمونه آن به وضوح در مؤسسه ثامن الجج مشخص شد، افرادی نظیر «احمد توکلی» رئیس هیأت مدیره دیده بان عدالت و شفافیت که چندین دوره در بخش های مختلف اقتصاد کشور و مجلس چنین موضوعاتی را به چشم دیده است، چند بار هشدار داد و تأکید کرد، با عوامل ماجرا برخورد صورت بگیرد؟ چرا یکی از همین افراد باید بتواند به راحتی کشور را ترک کند؟!

یا به تازگی گفته شده، افرادی که اجیر شده برخی کشورهای عرب منطقه بوده اند، مأموریت یافته اند، در اوضاع و احوال نامناسب اقتصادی کشور، خرید و فروش هایی کنند که وضعیت را بغرنج تر کرده و شرایط را به هم بریزند. چرا این افراد به راحتی در بازار رخنه کرده، خریدهایی انجام داده اند و به اذعان چند تن از نمایندگان مجلس توانسته اند شمار زیادی سکه، طلا و ارز از کشور خارج کنند؟

معلوم نیست، مردم چه نیازی به پیش فروش سکه دارند که اینقدر برخی مسئولان و نهادها تأکید بر پیش فروش سکه می کنند؟ چطور ظرف سه ماه با وجود کاهش قیمت جهانی طلا ـ هرچند بپذیریم که قیمت ارز که رابطه مستقیم با قیمت این کالا دارد، افزایش یافته ـ بهای سکه باید به بیش از دو برابر برسد و هیچ مسئول و نهادی هم پاسخگو نباشد و یا به خاطر سیاست اشتباهی که در پیش گرفته اند، مجازات یا حداقل برکنار نشوند؟

جالب اینجاست،با وجود تجربه های مخرب قبلی در این زمینه، باز هم بر ادامه یک سیاست شکست خورده تأکید شده و حتی اندک قانونی هم برای اعمال محدودیت در فروش و احراز هویت خریداران کلان صورت نگرفته است که بتوان جلوی اقدامات مخرب معاندان علیه اقتصاد کشور را بگیرد و به همین راحتی هم اعلام می شود با توسل به چنین اقدام اشتباهی، عده ای توانسته اند اموال مملکت و مردم را به راحتی از کشور خارج کنند!

گاهی نیز می توان اقدامات مسئولان و سیاست گذاری ها را این گونه ارزیابی کرد که گویا هرچه بیشتر مطبوعات و کارشناسان در یک حوزه مطلب می نویسند و نکاتی را گوشزد می کنند، دقیقا اقداماتی خلاف آنچه می باید صورت می گیرد؛ برای نمونه، در همین موضوع مؤسسات اعتباری غیر مجاز چند وقت است که تأکید می شود عوامل اصلی آن باید معرفی، اموال بازپس گیری شود و تکلیف سپرده گذاران مشخص شود؟ در بین همه اینها تاکنون تکلیف بخش اعظمی از سپرده گذاران مشخص شده است؛ آن هم از بیت المال!

مسئولان فقط فریاد می زنند که فلان هزینه و فلان مبلغ از خزانه صرف پرداخت به سپرده گذاران مؤسسات مالی اعتباری غیر مجاز شده؛ اما در دو بخش اول که مربوط به دستگیری، برخورد و بازپس گیری اموال مردم از عوامل اصلی شکل دهنده این مؤسسات است، سخنی گفته نمی شود. باید مشخص شود که این مؤسسات چه میزان سرمایه داشته اند و چه میزان بدهی، تا بیهوده از جیب مردم برای پرداخت طلب سپرده گذاران هزینه نشود.

مورد دیگر از موضوعاتی که می توان به آن اشاره کرد، این که بیش از یک سال از اعلام نام ابر بدهکاران کلان بانکی در «بانک سرمایه» توسط «محمود صادقی» نماینده مجلس می گذرد. در لیست منتشره، نام افرادی با پیشینه و سابقه کاری و میزان دارایی مشخص، اعلام شد که چندین هزار میلیارد از اموال این بانک را سال هاست در اختیار دارند و کاری هم برای بازپرداخت آن نکرده اند.

فارغ از اینکه این افراد توسط چه کسانی حمایت شده اند، با چه میزان وثیقه توانسته اند چنین وام هایی بگیرند، چه تخلفاتی در راه پرداخت به این افراد صورت گرفته است و مسائلی از این دست که حتما باید در جای خود از سوی نهادهای متولی، مسئول و ناظر مورد بررسی قرار گرفته و با مسببان برخورد لازم صورت بگیرد، حداقل تاکنون بانک مورد اشاره، افرادی که از آنها نام برده شده ـ جز چند نفر معدود و دستگاه هایی که باید برخورد لازم را صورت بدهند ـ توضیحی به افکار عمومی درباره برخوردهای احتمالی و بازگرداندن بیت المال نداده اند.

بیش از یک سال از اعلام رسمی تاراج اموال بیت المال در این بانک می گذرد و هنوز غیر از چند مورد دستگیری که برخی در گذشته انجام شده و موارد معدودی هم بعد از آن، چیز دیگری رسما اعلام نشده است. حتی در مواردی هم که دستگیری صورت گرفته، مشخص نشده چه میزان از اموال بیت المال بازگشته و البته اعلام نشده که چه مجازاتی متناسب با تخلفات اقتصادی که منجر به برهم زدن اوضاع و شرایط اقتصادی از سوی این افراد در نظر گرفته شده است.

حالا بحث اصلی کشور در مورد شفاف سازی از میزان ارز دولتی دریافت شده توسط افراد و شرکت هایی خاص است. تاکنون نام بخشی از این افراد و شرکت ها از سوی بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیش قدم در اعلام این اسامی بود، رسما اعلام شده، ولی به گفته «محمد جواد آذری جهرمی» بخش اعظم و اصلی لیست شرکت ها و اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی هنوز اعلام نشده است.

جالب است که با وجود دستور رهبر انقلاب و رئیس جمهور برای اعلام این اسامی و برخورد با متخلفان، هنوز بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گویا تصمیمی برای اعلام نام شرکت های دریافت کننده ارز دولتی ندارند و معلوم نیست برای چه تا این اندازه در مقابل شفاف سازی مقاومت می کنند.

البته در همان موارد اولیه اعلام شده هم هنوز دستگاه های مسئولی که متولی کشف جرم و صدور احکام علیه متخلفان هستند، اعلام نکرده اند که چه میزان تخلف صورت گرفته و کدام شرکت های خصوصی پاکدست در شرایط نامساعد اقتصادی به مردم و کشورشان پشت نکرده و متناسب با ارز دریافت شده نسبت به انجام وظیفه شرعی و قانونی شان درست عمل کرده اند.

مطابق با اعلام مسئولان امر شرکت هایی که هنوز نامشان مشخص نیست هم بوده اند که ارز دولتی دریافت کرده اند؛ اما به جای واردات و فروش با نرخ مصوب، یا واردات انجام نداده و ارز را در بازار آزاد فروخته اند که این کار آنان به بحرانی تر شدن شرایط اقتصادی کشور انجامیده است، یا کالا وارد و آن را با نرخ آزاد عرضه کرده اند که این هم یک تخلف قانونی بزرگ است که موجب برهم خوردن شرایط اقتصادی کشور شده است.

متأسفانه با وجود فوریتی که این مسأله دارد؛ یعنی در وهله اول می تواند موجب اعلام اسامی شرکت ها و بخش خصوصی پاکدست بشود که بعد از این باید حمایت بیشتری هم از آنان صورت بگیرد و در وهله دوم می تواند منجر به مشخص شدن متخلفان و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور باشد، هنوز نه تنها اقدامی از سوی نهادهای مسئول، متولی و ناظر صورت نگرفته، بلکه بخش اعظمی از لیست دریافت کنندگان ارز هم اعلام نشده که اگر قرار است مثل موارد قبلی با تأخیر نسبت به برخورد با متخلفان اقدامت شود، همان بهتر که اصلا اقدامی نشود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۳
حالا این چه گره ای از کار شما باز میکنه؟ مگر نه اینکه توی تلویزیون ایران گفتند هرکس میخواد کالا وارد کنه از طریق سیستم نیما ثبت سفارش کنه ارز دولتی بگیره ... حالا همون دولت بیاد بگه بیخود کردید ثبت سفارش کردید؟ اصلا دنبال چیزهایی هستید که هیچدردی رو دوا نمیکنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
موقع انتخابات برای رای جمع کردن مردم ولی نعمت و کشور برای انهاست و دانستن حق انهاست و موقعی که انتخابات تمام شد و دیگر نیازی به رای مردم ندارید مردم می شوند نامحرم !!! توی مناظره ها همیشه صحبت از شفافیت می کنید و اینکه فضای کشور بسته است و روزنامه ها در خفقان هستند ولی موقعی که با این حیله رای ها را جمع کردید و مردم را فریب دادید و به قول معروف از روی پل عبور کردید دیگر مردم نامحرم هستند و حق ندارند بعضی چیزها را بدانند !!!
چرا باید لیست مذکور کامل انتشار یابد؟؟؟
بازی با آبروی افراد خوب نیست، ولی اختلاص و دزدی و فساد اشکالی نداره
تازه خوب هم هست
همین بس که
برای چندهزارتومن زورگیری یک نفر اعدام میشه
اما میلیارد میلیارد میدزدن و سیستم قضایی ما فقط نگاه میکنه
واقعا انسان از خودش بدش میاد
حسن بس نیست قایم موشک!!! خب بگو اونایی که دلار گرفتن!!! تهش دوتا از فامیلها و دوستان هم داخلشه حداقل به عنوان رئیس جمهور یه کار بکن!!! دلار که دست خودته!!!!
دوست عزیز شما هنوز تعریف خودی و غیر خودی را یاد نگرفته اید .!!!
چو دانی و پرسی سئوالت خطاست
با زدن یک شماره ملی همه حسابهای بنام یک شخص میاید و اینکه هفته قبل چقدر پول داشته و حالا چقدر داره و چقدر به حسابش واریز شده ولی کنترلی نمیکنند چون دولت از رانت و فسادت حمایت میکند.

راحت میتوان انهایی را که یکشبه پولدار شده اند و ثروت زیادی بدست اورده اند پیدا کرد.

جابجایی مبالغ زیاد برای خرید ارز و سکه یا قاچاق و هرگونه فساد راحت قابل پیگیری هست چون الان فقط از طریق کارت کشیدن میتوان پول زیاد جابجا کرد.

متاسفانه اراده لازم در این زمینه وجود ندارد و کسان زیادی که در این مملکت فساد میکنند مورد حمایت هستند و مانند وامها که به گردن کلفتها راحت بدون گرفتن وثیقه محکم داده میشود ولی به اشخاص عادی با هزار بهانه داده نمیشود.
چه حرفهای قشنگی که میره پیش بقیه حرف ها.
چون پای خود همین وزرا و اطرافیانشون هم گیره.دارن با اتلاف وقت سند سازی میکنن
بجز کالاهای اساسی و دارو بقیه کالاها باید ارز آزاد استفاده کنند روشهای دولت فقط اتلاف منابع و ایجاد شرایط جرم و تخلف و فساد است و پیچیده کردن شرایط است که صد البته قادر به کنترل آن نیست
چرا عجله دارید اگر شما مسول مبارزه با مفاسد اقتصادی باشید. حاضرید برادر ویا اقوام نزدیکتان که جز مفسدین هستند را معرفی کنید؟ پس صبر داشته باشیدص_____بر!!!
اینا که لیست ندارن... تازه شروع کردن به لیست سازی... و حذف برخی افراد
آخه کدوم یکی رو اعلام کنن که آبروریزی نشه؟ خواسته های عجیب و غریبی دارید ها!!!
وقتی پدر داماد آقای روحانی خودشون میگن سه میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات موز گرفتن که سیب وارد کشور کردن میخواین لیست این افراد " با وجود دستور رییس جمهور " اعلام بشه!!!
خودشان خودشان را معرفی یا مجازات کنند.جل الخالق
فرار رو به جلو !؟ - چه تاثیری به حال مردم داره اعلام این لیست ها و برخورد با آنها ؟ فکر این ملت بزرگوار ! باشید - فقط شعار میدید - با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه - گرانی بیداد میکنه - آب نداریم - برق نداریم - میوه نمیتونیم بخریم - گوشت و مرغ گرانتر شده -و ... - دلار و سکه رو بردین بالا تا پول ملی افت کنه و از ارزش آن کاسته بشه تا به اصطلاح باعث افت سرمایه های انباشته مردم بشید - بسه دیگه
جلو خیلی از ریخت و پاش ها باید گرفته شود اخیرا همایشی در تهران برگزار شد بنام باروتها ی خیس خودتان پیگیری کنید متوجه می شوید چگونه پول این مردم بکام چه کسانی نابود می شود موضوع همایش انتخاب منفور ترین چهره جهان نظر سنجی از مردم یازده کشور
نتیجه ترامپ انتخاب شد
فکر کن اسامی رو هم اعلام کردند بعدش چی ؟ کار نمی تونن بکنن همشون از خودی ها هستند به من که ارز دولتی نمی دن پس ................!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
بشین تا بگیرن!
فکر کنم اینا 1400 بخوان برن دلار 200 هزار تومنی بذارن جا و برن . تورم ثانیه ای شده از اونطرف از شدت بی پولی مردم همه بازارها راکده . جاااااااااااان برای این مدیریت اقتصاد
وظیفه رسانه ها خبرنگاران رسانه های فضای مجازی که غرض ورزی ندارند حالا بیشتر از همیشه نمود می یابد که این امر را پیگیری کنند و به نتیجه نهایی برسانند تا مگر ریشه عده از مفسدان و فرصت طلبان و سود جویان را بخشکانند
باوجود تأکید رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس‌جمهور محترم

چرا بازپس‌گیری بیت‌المال و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی اجرا نمی شود؟ باوجود آنکه می دانند مردم زمانی آرام می‌ گیرند که با متخلفان اقتصادی برخورد شود چرا؟
برای اینکه اسم اقازاده ها و اشنایان و دوستان و هم حزبی ها در این لیست است و ابروریزی برای انها دارد
این خود خیال خامی است شفاف شدن در ایران.
همیشه مفسدین بزرگ مفسدین کوچک را قربانی خود می‌کنند. فریب این شفافیت های بی اثر را نباید نخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
بینهایت لایک
اینقدر رانت خواری و اختلاس و ...... شده که دیگه ....
اگه دریافت کنندگان لیست رو اعلام کنن ‌که کل نظام زیر سوال میره، چهل سال شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل زیر سوال می ره و ... چون صاحبان قدرت دستشون تو کاره و بدبختی ها برای مردم اقای روحانی واقعا متاسفم، آقای جهانگیری برای شما هم متاسفم برای خودم و مردم مظلوم ایران هم متأسفم، تمام اونهایی که کمرشون توی این گرانی ها شکسته و گریه تو چشماشونه و شرمنده خانواده شون هستن که برادر و پدر شوهر دختر اقای روحانی کشور رو چپاول کنند
چراش که معلومه تابی جون
حرف دل مردم هم همینه ، ولی آنقدر اعلام اسامی رو طولانی می کنن تا تمام اینها به فراموشی سپرده شه
تو ایران رقابت شده بر سر رانت و دزدی و اختلاس
زندگی مردم و بیت المال مدتهاست داره غارت میشه
اقای تابناک چند ماهه بدنیا امدی همانطور که خودت گفتی اینها را انقدر پرونده را طول میدهند تا یارو خروجی را بگیره .یا نگرفت هم اشکال نداره با انهمه پول هر کجا بروند روی چشم انجایی ها جا دارند فوری از همین بغل ترکیه جون میرن بیرون وبعدش دیگه کاری نداره 4 نفر دست وپا چلفتی را که یکدفعه به این دوستان سلام کرده بودند بازداشت میکنند واعلام میکنند گرفتیم وانقدر پرونده برو بیا پیدا میکنه میشه پرونده جزایری یک مدت زندان وبعد بیا برو سرکارت فقط مردم ما چون خیلی خوبند وبدی ها را زود فراموش میکنند ضرر کردند بقیه به سود خودشان رسیدند این اقا که بانک ثامن بود چند ماه است پرونده دارد چرا ممنوی الخروج نشد هرچند فرقی نمیکرد از در که نرفته اگر هم رفته با اجلزه بزرگترها رفته میگی نه ثابت کن دیگر هر دم از این باغ بری میرسد فرارکن تازه تری میرسد......
این مسئله یعنی مسئله غارتگران ثروتهای ملی و مردمی دائما مطرح بوده و مطرح است بدون اینکه اقدامی در رابطه با آن شده باشد تا بن بستی که کشور و ملت با آن روبروست و خروج از آن غیر ممکن گشته است گشوده گردد. بارها گفته و باز هم میگویم که تنها راه برای حل این مشگل و برون رفت از آن این است که بر رسی گردد که کسانی که از سال 57 تابحال در راس امور کشور بوده و یا هستند خود و اطرافیان آنان قبل از ورود به کار اداره کشورچه داشته و امروزو چه دارند و ثروتهای بیکران را چگونه و از چه راه هائی بدست آورده اند تا افراد پاکدست و خدمتگذار واقعی کشور و ملت از افراد نا پاک باز شناخته گشته و افراد درستکار و بیگناه در معرض تهمت قرار نگیرند. این موضوع را بار ها گفته ام بدون اینکه تابناک آنرا منعکس نماید و امید است دوباره این گفتار به سر نوشت قبلی ها دچار نگردد. عامل اصلی نابودی کشور و ملت چیزی بجز فساد و دروغ و بی لیاقتی نیست.
موقعی که حداکثر توقع مردم از دولت و نماینده ها موقع انتخابات پخش ربنای شجریان و کنسرت و بزن و برقص و...این چیزهاست خوب دولت هم مگر دیوانست بیاید لیست ارز بگیران دولتی و بدهکاران بانکی و لیست حقوق مدیران را در دسترس عموم بگذارد ؟ در واقع خود مردم هم تقصیر دارند که مطالبه شفافیت و مبارزه با فساد جزو درخواست های اولیه انها نیست و بحث های حاشیه ای جزو اولویت های انهاست
ای داد از این بیداد!!!
ای بابا این سوال کردن داره مگه میشه آدم به خانواده و بستگان خودش بد رفتاری کنه آقای عزیز جناب نویسنده اینا کسی نیستن الا از خانواده و بستگان و دوستانشان وگرنه اینا به کسی وام و پول نمی دهند برادر من
تابناک از رویاهای مردم حرف میزنه ! این اتفاقات فقط در کشورهایی می افته که قانون حاکمه و همه در قبال قانون پاسخگو هستند.......
بجاي اعدام مفسدين اقتصادي با وقاحت تنها از عبارت گرفتن "ماليات سود اتفاقي" آنهم توسط مديران اعظم كشور و آنهم ازطريق رسانه ملي استفاده ميشود .
جاي بسي تاسف است
آقا اسامی شرکتهای ارز بگیر پر از اسامی فامیل ها، دوستان صمیمی، هواداران خاص و... است چه جوری اعلام کنند آخه؟
دختر مظلوم وزیر و پدر داماد رئیس جمهور و ... ارز گرفتند، چون لیسانس داشتند و بیکار بودن، شغل شریفی انتخاب کردن که واردات لباس و دارو و موز به کشور بوده. مظلومیت دولت میبینید؟

خودتان رای دادید کسی حق نداره ناراحت باشه. همه چیز عیان بود و خودتان به این دولت رای دادید. لطفا انتقاد بیهوره نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
عوضش تو پیاده رو ها دیوار نکشیدند، استاد مشایخی هم تو ایران موند.
تقصیر دولت قبل است.
نمایش دروغین مبارزه با فساد.....
به فرصت سوزی و مصلحت اندیشی ادامه بدهید تا ببینید چی میشه
لیست ارز بگیران دولتی و واردکندگان خودرو و لیست حقوق مدیران دولتی باید در اختیار افکار عمومی قرار بگیرید باید قانون "از کجا اوردی " درباره ثروت همه مسئولین کشور باید اجرا شود این خواسته 80 میلیون ایرانی است
بنده یک سئوال دارم چرا سلبریتی ها و بازیگران که درباره هر چیزی نظر می دهند و می توانند موج راه بیاندازند درباره لیست ارزبگیران و فساد خودرو سکوت کرده اند ؟ کسی می تواند جوابی به من بدهد ؟ چرا درباره مسائل جزئی و حاشیه ای که هیچ ارزشی ندارد نظر می دهند ولی درباره این چیزهای مهم سکوت می کنند ؟
چه عجله ایه تا ۱۴۰۰ وقت دارین .
درود بر فساد
با سلام
فساد سیستمی به دلیل ضعف قانون ، رانت خواری و باند بازی و عدم برخورد قضائی قوی و ترس مطبوعات از افشاگری به دلیل عدم اطمینان از پیگرد از دلایل فرار متخلفان مالی ، عدم پاسخگویی بدهکاران و احتکارگران به دلیل وجود ارتباطات چند لایه با ارکان قدرت و آلودگی بعضی از مجریان در تخلفات می باشد. متاسفانه علیرغم تاکیدات انجام شده ، رسیدگی به این مشکل بزرگ که بزرگترین تهدید کننده روان مردم می باشد و تا همین الان هم ضربات مهلکی به اعتماد مردم ضربه زده است عقیم مانده است. این مشکل به هیچ عنوان حل نمیشود مگر اینکه معجزه ای رخ دهد .
با دست کثیف و دستمال کثیف نمیشود تمیز کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
این بهترین جمله ای هست که میشود گفت
برخوردبامفسدان اقتصادی باحرف زدن شدنی نیست اراده انقلابی می خواهد وعزم راستین زیرا مفسدان اقتصادی دررده های بالای مدیریتی نفوذکرده اند بنابراین طبیعی است که کارشکنی های زیادی صورت بگیردتااین مبارزه به نتیجه ای نرسد باید گروهی تشکیل شود تا بادقت هرچه تمام تر وباشفافیت کامل مساله راپی گیری وبه اطلاع مردم برساند
چون اسم اطرافیانشان افشا میشود
قربونت برم چیزی که عیان چه حاجت به بیان است. برخورد نمیشه و شفاف سازی نمیشه چون پای خیلی از همین حضرات وزرا یا معاومین یا مدیرکل ها و نهایتا افراد وابسته به خودشون گیره. مگه میشه تخلف در وزارت صمت صورت بگیره و شما دنبال مجرم در وزارت مثلا فرهنگ و ارشاد بگردی؟ یا اساسا وقتی دزدی و اختلاس و رانت مثلا در نفت اتفاق افتاده باشد مگر میتوان یقه آموزش و پرورش را گرفت؟ حالا همین وزارت صمت با این تخلفات وفساد عظیم مگه غیر از این هست که از وزیر و معاون و مشاور مدیران مختلف و نهایتا کارمندان ساده شکل گرفته است خیلی کار سختیه که بخوان مجرمان رو شناسایی کنن؟ به خدا اصلا و ابدا کار سختی نیست. به مولی علی قسم کار سختی نیست. مهم اینه که نمی خوان
اوضاع داره بد میشه برای آقازاده ها
از این میلیاردرهای معروف دنیا مثل بیل گیتس و وارن بافت باید یاد بگیرن این پولدارهای ما ، با اینکه کل دارایی و ثروتشون از راه قانونی بدست اومده میخوان تمامی ثروتشون رو به خیریه ببخشن از طریق قراردادی که بین خودشون امضا کردن و کم کم میلیاردرهای دیگه هم دارن به این قرارداد ملحق میشن. اونوقت اینجا هرکی دستش میرسه دنبال سرکیسه کردن مردم و اختلاس و دزدیه!!!!
200 سال دیگه هم بگذره وضعیت همینه که هست!همه میدونیم مشکل کجاست منتهی اگه بگیم سانسور میشیم!
خارج از رانت به وجود امده که مورد تایید و دفاع نیست ، و مسبب بخشی از تورمات بوده ، ظاهرا دولت عادت کرده که نتیجه تصمیمات شتاب زده اقتصادیشو با قربانی کردن یکسری افراد توجیه کنه و بشینه کنار بگه من نبودم!!!این درسته که یه روزی ، به یه قیمتی ، مقدار جزعی نسبت به کل معاملات بازار تو یه روال قانونی و رسمی سکه و دلار بفروشن بعد چند ماه هر کسی سکه خریده بشه مفسد اقتصادی ! اون زمان که پیش فروش کردن چند بود سکه تو بازار ! آمار کل سکه و دلارهای واگذار شده تو‌این لیستها چند درصد کل موجودی مملکته ! التماس تفکر !! تابناک سانسور نکن حرف حق سانسور نداره
چرابایدلیست اعلام بشود؟فردااسم آقازاده ها ازتوش درمیاد.خدامیدونه کیند.فک کردین اینجا هلندواروپاست که همه چیز روشن باشه برامردم
متاسفانه چیزی که رفت رفت این قانون زندگیه پول ملت هم از دست اونا بیرون رفت
کل مشکل اینجاست که مردم فکر میکنند بیت المال متعلق به آنهاست نه عزیز من این پول مال شما نبوده که براش حرص میخوری! مال خودشونه به شما هم ربطی نداره حالا هی حرص بخور و منتظر برخورد با فساد باش. من همینجا اعلام میکنم هیچ انتظار و توقعی از مقامات این کشور ندارم. هر طور که دوست دارند به کاراشون ادامه بدهند.
سلام علیکم
اقتصاد مقاومتی یعنی تخصیص ارز برای خرید خودرو یا موز یا مسواک یا ساخت کارخانه، گلحانه به روز کردن تجهیزات و انتقال تکنولوژی برای تولید آسانتر و بیشتر همان کالاها؟ پول های واردات مسواک اگر صرف خرید کارخانه مسواک سازی می شد بهتر نبود. مییاردها یورو برای واردات موز خنده دار نیست بهتر است
1- آمار واردات را مردم بهتر و بیشتر بدانند
2- انتقال تکنولوژی را از بنیان های اقتصاد مقاومتی به حساب آوریم
من تعجب میکنم از مردم که هنوز منتظر برخورد با فسادند!
دروغ پدر مردم رو درآورده ، کوچکترین اعتمادی به حرف مسئولین ندارم .

خواهشاً اگه نمیرید لااقل حرف نزنید .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی