بازدید 1764

عملکرد شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی منتشر شد

کد خبر: ۸۱۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 16 July 2018

ارزیابی عملکرد شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال گذشته اعلام شد.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر وحید صرامی، دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این خبر افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی یک ماه فرصت دارند نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض کنند.

وی گفت: دبیرخانه شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات طرح شده، مراکز دانشگاهی را از نتیجه بازبینی مطلع کرده و از دانشگاه‌های برتر نیز طی همایش سالانه دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مهرماه سال جاری در خزر آباد ساری برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: امسال رشد چشمگیری در وزن شاخص‌های آموزشی - پژوهشی و سنجش میزان تسلط کارکنان شاغل در دبیرخانه‌ شورای مرکزی انضباطی دانشجویان در سال ۹۶ داشته‌ایم.

وی یکی از مهمترین تغییرات شیوه نامه ارزیابی عملکرد شوراهای انضباطی را اضافه شدن شاخص میزان رضایتمندی دانشجویان محکوم در شوراهای انضباطی دانست و گفت: امسال برای نخستین بار میزان رضایتمندی دانشجویان محکوم از روند دادرسی در شوراهای انضباطی، از جمله سنجه‌های جدیدی بود که در شیوه نامه قرار گرفته و اجرا شد.

صرامی یادآور شد: در نتیجه آن، مشخص شد به صورت میانگین، ۷۴ درصد از دانشجویان محکوم از رعایت حقوق خود در فرآیند دادرسی، رضایت داشته‌اند که این موضوع برای ما بسیار مهم و غیرقابل پیش بینی بود.

وی یکی دیگر از خصوصیات ارزیابی عملکرد شورای انضباطی در سال ۹۶ را رشد میانگین ۱۰ درصدی امتیازات کل اخذ شده عنوان کرد و توضیح داد: پس از ارزیابی عملکرد شوراها، مشاهده شد که میانگین کل امتیاز شوراها ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند و این در حالی است که شاهد افزایش ۱۸ درصدی تعداد شوراهای انضباطی در سال گذشته بوده‌ایم.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت افزود: سقف امتیازات کسب شده توسط شوراهای انضباطی در سال گذشته ۱۰۰۰ امتیاز است؛ چنانچه شورای انضباطی کمتر از ۳۰۰ امتیاز کسب کند، در مرتبه بسیار ضعیف قرار می‌گیرد و شوراهایی که به ترتیب امتیاز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ و ۵۰۰ تا ۷۵۰ کسب کنند سطح‌شان ضعیف و متوسط است. امتیاز ۷۵۰ تا ۹۰۰ در مرتبه خوب قرار گرفته و امتیاز بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بسیار خوب تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه ارزیابی عملکرد شورای انضباطی پس از انجام ارزیابی و مشخص شدن امتیازات، هر شورا در پنج سطح بسیار خوب، خوب، متوسط ،ضعیف و بسیار ضعیف رتبه بندی می‌شوند، گفت: در ارزیابی امسال، شاهد رشد ۳۰ درصدی تعداد دانشگاه‌های دارای مرتبه بسیار خوب و خوب بوده‌ایم و دانشگاه‌های دارای مرتبه متوسط و ضعیف نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار