بازدید 10168

کنایه فوتبالی «علی مطهری» به قهرمانی فرانسه

کد خبر: ۸۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 16 July 2018

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۲۰
زیبا بود
عزیز مادر، این آفریقایی ها نی نی بودند که آمدن فرانسه یا از پدر و مادر آفریقایی در فرانسه متولد شدند. مهم اینه که فرانسه اونها رو با فرهنگ و روش خودش، بزرگ و تربیت کرده تا اینجوری فوق ستاره بشن و برای فرانسه جان بدهند.
افریقایی بودن اما تو فرانسه فوتبالیست شدن.
فرانسه محیطی را برای مهاجران خارجی فراهم کرده که آنها بتوانند با تلاش و پشتکار بتوانند به شکوفایی برسند
با سلام
به آقای مطهری بفرمایید این بازیکنان آفریقایی با تدبیر و مدیریت فرانسوی موفق به کسب جام شده اند!
البته فراموش نكنيم امكانات را فرانسه در اختيارشون قرار داده وگرنه اگر اين ها داخل آفريقا مانده بودن الان احتمالا مشغول جنگ داخلي بودند
حرف حق زده بنده خدا
دقیقا موافقم.
آقای مطهری این مهم نیست اصلیت آن ها کجاییست مهم توانایی و مدیریت حکومت فرانسه است که این موفقیت را نصیب ملتش می کند شما فرض کنید همین بازیکنان در ایران بودند همین بازیکنان فرانسه آنوقت چه می شد؟؟
درود ...این اظهار نظر صحیح نیست ..ملیت میتواند به محل تولد هم باشد ...خوب نیست نماینده یک ملت چنین اظهار نظر کنند ..لازم نیست فرانسوی ها حتما سفید پوست باشند..تا فرانسوی تلفی گردند..
حضور بازيكنان افريقائي در تيم فرانسه و برنده شدن آنها نشانه همبستگي مردم فرانسه با مردم افريقا اعم از مسلمانان الجزايري تونسي مركشي تا افريقائيان مسيحي گينه و ساير كشورهاي افريقائي است وبايد اين اتفاق بفال نيك گرفت و بايد سرمشقي براي دولتهائي باشد كه حتي مردم كشورشان را به خودي و غير خودي تقسيم كرده اند و در هيچ عرصه اي غير خودي ها را به بازي نميگيرند
اشتباه مى كني،انچه باعث قهرمانى فرانسه شد،
تفكر مربى فرانسوى ان،ليگ هاى منظم و پايه ان
حمايت منطقي دست اندركاران ورزش ان كشور
إز تيم ملى،است
راست گفته درکل اما ازاین واقعیت نباید غافل شد که این موفقیت نتیجه یک رابطه دوسویه هست.جامعه فرانسه به مهاجران آفریقایی اجازه زندگی و پیشرفت را داده و برای این مهاجرانی که قطعا با دست خالی به این کشور آمدند هزینه کرده و درعوض آفریقاییها هم توانمندیها و استعدادهای خودشان را با کمال میل و افتخار تقدیم کشور فرانسه میکنند. اگر کشورهای آفریقایی غرق در فساد و جنگهای داخلی نبودند این استعدادها درون قاره خودشان شکوفا میشد.
چه خوصله ای برای طرح این مسایل ! !

که ربطی به ما نداره
این نشون میده که اگه کشورت این حس نژادپرستی کاذب رو کنار بذاره و به جای فراری دادن نخبه ها برعکس از کشور های دیگه هم نخبه بگیره میتونه اینجوری به موفقیت برسه!!!!
خوب که نگاه کنیم, استعمار فرانسه همچنان در آفریقا فعال است و فقط چهره آن از برده داری سیاه به برده داری سفید تغییر یافته است. این سیاه و سفید ربطی به رنگ پوست ایشان ندارند و کنایه ای از رسوا بودن یا تظاهر به تمدن است که البته در ادبیات روز سیاسی نیز متداول است. تیم بردگان سفید زیر پرچم فرانسه قهرمان جهان شدند.
مثل لژیونرهای ما که در خارج کشور متولد و کشف استعداد شده اند و نصف تیم ملی ایران رو تشکیل می دهند!!!
اینا متولد فرانسه هستن.. باعث افتخار این کشوره که جوون 19 ساله مهاجر بهترین بازیکن جوان جام می شه و جوان 19 ساله ما یا بالای برجکه یا پشت کنکور...
درود برشرافتت اقای مطهری.
نظر من هم دقیقا همینه
بااستسمار هر منابعی باشه قهرمان میشن
باید ازفیفا شکایت کرد.
ودقیقا نگاه کنی تیم ملی افریغا بود نه فرانسه
مدیریت مهمه جناب مطهری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر