بازدید 1796

بررسی مجدد پالرمو به صلاح کشور نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه بررسی مجدد کنوانسیون پالرمو به صلاح کشور نیست، گفت: با رفع ایرادات شورای نگهبان، اساس کنوانسیون از بین می رود که این امر نمی تواند راهگشای کشورمان باشد.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 15 July 2018

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان در خصوص مفاد کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون مربوط به مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی)، گفت: به نظر می رسد رسیدگی مجدد به پالرمو نمی تواند اثرگذار باشد زیرا ایرادات گرفته شده اساس کنوانسیون را تغییر می دهد و از ماهیت اصل آن چیزی باقی نمی می ماند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد ایرادات مذکور در حالی مطرح شده که بخشی از مفاد کنوانسیون مربوط به مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی بر اساس قوانین داخلی تغییر یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه طرح دوباره کنوانسیون پالرمو به صلاح نیست، ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت طرح موضوع در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، نظر مذکور اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه لوایح دارای ماهیت قضایی که به خانه ملت ارائه می شود باید زا سوی رییس قوه قضائیه باشد، تصریح کرد: این مهم در خصوص کنوانسیون پالرمو رعایت نشده و بر این اساس شورای نگهبان ایراد شکلی به این امر گرفته است.

کمالی پور با بیان اینکه ایرادات ماهیتی نیز به کنوانسیون مذکور نیز گرفته شده است، اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد شرایط کنونی دنیا در مواجه با برجام و کشورمان مناسب نیست از این رو تصویب این کنوانسیون نمی تواند راهگشا باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مغایرت پالرمو با سیاست های امنیتی نیز، اظهار کرد: کشورمان از نظر آرمانی اعتقاد به حمایت معنوی از محور مقاومت و نهضت های آزادی بخش دارد از این رو با توجه به نوع دیدگاه کنوانسیون، باید دست از این حمایت برداریم وگرنه نهادهای مختلف کشور مانند نیروهای مسلح و سپاه پاسداران که در این حوزه فعالیت می کنند دچار خودتحریمی خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشورمان وحدت رویه و نظر برای تصویب لوایح چهار قلو از جمله کنوانسیون پالرمو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بنابراین نباید افکار عمومی را با چنین موضوعاتی مشغول کنیم و در این بین باید به مسائل اساسی کشور که ایجاد رونق اقتصادی از جمله مهمترین آنها محسوب می شود بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت،سخنگوی شورای نگهبان، از مغایرت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با سیاست‌های امنیتی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان