بازدید 17487
حاشیه‌ای بر سخنان قابل تأمل عضو شورای شهر تهران؛

بحران آبی شهر تهران را در استخر‌های خانگی ۸۵۰ هزار شهروند بیابید!

با فرض اینکه مطالعات مذکور صحیح بوده باشد و در شرایط کنونی، چیزی حدود ۸۵۰ هزار شهروند تهرانی در اوج بحران آب کشور و تهران در حال اسراف محض آب تصفیه شده هستند، پرسش مشخص از مدیران و متولیان منابع آب کشور و استان تهران این است که به چه دلیل چشمان خود را روی این اسرافکاری‌های خسارت بار بسته اند؟
کد خبر: ۸۱۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 16 July 2018
بحران آب شهر تهران را در استخر‌های خانگی ۸۵۰ هزار شهروند بیابید!کلانشهر تهران که از دوره قاجار به عنوان مرکز سیاسی کشور انتخاب شد و در کمتر از صد سال پیش، چیزی حدود ۵ درصد جمعیت فعلی را در خود جای داده بود، حالا از نظر جمعیتی به مرز انفجار رسیده است؛ شهری بزرگ و پر جمعیت که اسراف در مصرف آب به بخش جدایی ناپذیر زندگی ساکنانش بدل شده و متولیان منابع آب نیز در این راه، اقدام شایسته‌ای انجام نمی‌دهند.

به گزارش «تابناک»، شهر تهران با اینکه در سال جاری و سال‌های گذشته به نسبت بسیاری از نقاط جغرافیایی کشور از میزان بارندگی‌های بهتری برخوردار بود و آمار بارش هایش مطلوب گزارش می‌شود، اما با احتساب جمعیت میلیونی ساکن، به شکل جدی اسیر بحرانی است که حتی از خشک‌ترین مناطق کشور نیز نگران کننده‌تر است.

فارغ از اینکه چیزی بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ساکن دائمی در شهر تهران زندگی می‌کنند و این رقم حکایت از افزایش ۲۰ برابری جمعیت این شهر در صد سال اخیر است، گزارش‌های متعددی از مصرف بی رویه آب در این شهر منتشر می‌شود که نگرانی‌ها را در این باره افزایش می‌دهد.

برخی گزارش‌های کارشناسی از هدر رفت بیش از ۵۰ درصد منابع آب شهر تهران در شبکه‌های فرسوده انتقال آب حکایت دارد که نه تنها این رقم از سوی مدیران شهری انکار نمی‌شود، بلکه در مواردی مثل آنچه محمد علی نجفی، شهردار سابق شهر در همایش دیپلماسی آب در سال گذشته به آن اشاره کرد، بعضاً رقم‌های بیشتری مثل ۷۰ درصد را مطرح می‌کند.

جدا از شبکه‌های فرسوده انتقال آب و هدر رفت بخش قابل توجهی از منابع آب شرب شهر در این شبکه ها، موضوع مهم دیگر ترویج مصرف به اندازه آب از سوی شهروندان است که این موضوع نیز چندان قابل قبول گزارش نمی‌شود.

با اینکه شرایط استاندارد مصرف آب در جهان برای هر نفر در روز چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر است و در شرایط بحرانی این رقم تا کمتر از ۵۰ لیتر نیز گسترش می‌یابد، بررسی‌ها نشان می‌دهد، در شهر تهران در شرایط بحرانی کنونی نیز مصرف بی رویه آب رواج دارد و هر شهروند به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ لیتر آب شرب مصرف می‌کند.

این البته همه ماجرا و حکایت تلخ بحران آب در شهر تهران نیست و سوء مدیریت متولیان منابع نیز بر اسراف محض این منابع در بسیاری از خانه‌های مسکونی دامن زده است؛ شرایط غیر قابل قبولی که شاید آمار بالا بودن میانگین مصرف آب شرب شهروندان تهرانی را تا حدودی منطقی‌تر جلوه کند.

این مهم را می‌توان از سخنان قابل تأمل یکی از اعضای شورای شهر تهران برداشت کرد که اخیراً در هفتاد و ششمین جلسه این شورا در رابطه با مصرف بی رویه آب در پایتخت سیاسی کشور گفت: مسأله آب در تهران به گونه‌ای است که ما برای تأمین منابع آب شرب به شهروندان، حفظ میراث طبیعی شهر تهران و صیانت و ماندگاری از فضا‌های سبز شهری، چاره‌ای جز جراحی‌های بزرگ نداریم تا بتوانیم ضمن کنترل وضعیت به تثبیت حداقل‌های موجود بپردازیم.

وی افزود: ۸۷ سال پیش، پایتخت شهری بود با ۳۰۰ هزار تن جمعیت که ۴۸ رشته قنات آب آن را به میزان ۳۱.۵ میلیون متر مکعب تأمین می‌کرد؛ اما در سال گذشته، مصرف آب شرب شهر ۸.۵ میلیونی تهران از یک میلیارد متر مکعب فراتر رفته است.

وی افزود: میانگین مصرف آب شرب هر شهروند تهرانی ۹۱ متر مکعب در سال یا معادل ۲۵۰ لیتر در روز است و از سوی دیگر، حدود ۱۰ درصد از شهروندان تهرانی از آب شرب تصفیه شده برای پر کردن استخر‌های خود استفاده می‌کنند.

سخنان این عضو شورای شهر تهران در رابطه با اینکه ۱۰ درصد شهروندان تهرانی آب شرب تصفیه شده شهر را برای پر کردن استخر‌های خانه خود مصرف می‌کنند، به قدری عجیب و نگران کننده است که پرداختن به آن از سوی مسئولان و نیز پاسخگویی آن‌ها به افکار عمومی برای مماشات در این باره تا کنون بسیار ضروری است.

میلانی در مورد درستی و نادرستی این ادعای خود به خبرنگار «تابناک»، گفت: آنچه من در مورد مصرف آب شرب شهر تهران توسط ۱۰ درصد از مردم شهر در استخر‌های شخصی مطرح کردم، برگرفته از مطالعات اخیر سازمان آب بود و آماری است که با بررسی و مطالعه به دست آمده است.

با فرض اینکه مطالعات مذکور صحیح بوده باشد و در شرایط کنونی، چیزی حدود ۸۵۰ هزار شهروند تهرانی در اوج بحران آب کشور و تهران در حال اسراف محض آب تصفیه شده هستند، پرسش مشخص از مدیران و متولیان منابع آب کشور و استان تهران این است که به چه دلیل چشمان خود را بر این اسرافکاری‌های خسارت بار بسته اند؟

چه کسانی و بر اساس کدام قوانین بالادستی، اجازه مصرف خارج از عرف منابع آب شرب شهری را به بخش اندکی از شهروندان متمکن و مرفه شهر ـ که عمدتاً نیز در مناطق شمالی ساکن هستند ـ داده اند و در این میان چه زد و بند‌های مالی و اقتصادی برای چشم پوشی از این تخلف آشکار وجود دارد؟

بر اساس کدام اصل منطقی باید هزینه مالیات و منابع بیت المالی که صرف تأمین و تصفیه آب شرب شهری می‌شود، توسط چیزی حدود ۸۵۰ هزار شهروند ثروتمند مصرف شود و دیگر شهروندان در آینده نزدیک خسارات‌ اسف بار آن را بپردازند؟

اگر این ادعای مطرح شده حقیقت داشته باشد، لازم است، مدیران و متولیان منابع آب جدا در این رابطه پاسخگوی نهاد‌های نظارتی باشند و ضمن توضیح در مورد چرایی بی توجهی به این مسأله، اقدام‌های اساسی خود را برای توقف این خسارات محض به کار گیرند.

اگر هم این ادعا صحیح نیست که باید به حال آن سازمان آبی که خروجی مطالعات احتمالاً چند صد میلیونی اش مجموعه‌ای از نتایج غلط و نادرست می‌شود، تأسف خورد و در مورد ساز و کار مدیریتی آن اصلاحات جدی صورت داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۰۸
همه چیرو نندازین گردن مردم ! شما یه دونه کوچه یا خیابون نمیبینی که شخم نزده باشن ! یه بار شهرداری یه بار مخابرات یه بار شرکت آب و... دوباره یه بار شهرداری یه بار مخابرات یه بار شرکت آب و... اینهمه کندین چرا یه لوله دیگه نکشیدین برای آب غیر شرب ؟!؟ تازه مردم باید شاکی باشن که چرا به خاطر ناکارامدی مسئولین شرکت آب اونا این همه سال با قیمت بالای همین آب شرب استخر پر کردن و ماشین شستن و ...
پاسخ ها
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بی آبی رو تو مدیران ناکارامد و صادرات آب پیدا کنید شده استخرا رو پر نگه خواهیم داشت
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مصرف آب خانگی ۴ درصد مصرف آب کل کشور است
اکثر این استخر ها به کنتور آب وصل نیستند و آبشان را غیر قانونی استفاده می کنند.
افرادی در خونه هاشون چاه برای استخر حفر کرده اند ولی ، کسی برخوردی نمیکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چون آقا زاده هستن
برید تو صفحه پولدارای تهران(اینستاگرام) و استخرهاشونو ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
شاید گرین کارت دارند و همچنین یک ویلا در فلان کشور،فردا که آب تمام شود نقل مکان میکند و به ما میخندد،بعضیهایشان هم با پول مردم به مردم فخر فروشی میکنند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
همسایه روبرویی ما آب استخرش رو توی کوچه خالی میکرد. چند باز تماس گرفتیم گفتن میایم، نیومدن. آخر سر میگن شاید با تانکر آوردن!! خوب مومن آب تانکر از کجاس؟ از چاهه دیگه. چاهها مگه آب دارن؟ البته این بخش متاسفانه به فرهنگ نداشته ما بر میگرده که متوجه باشیم تو این وضعیت نباید استخر پر کنیم. دوستانمون هم اشاره کردن که اکثرشون بچه لاکچری و گرین کارت دار هستن. بعد که چاهها خشک شد، اینا هم میرن اونور
باز هم ضعف در مديريت در انجام كارها و انحراف اذهان عمومي

مصرف اب خانگي ده برابر فعلي هم بشه ، عدد اش اونقدر ناچيزه كه در مقابل سوئ مديريت در شبكه ابرساني و فرسودگي شبكه ، سوئ مصرف در كشاورزي و صنعتي ذره در مقابل اقيانوس هست
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اب خنگی قابل شب قضیه اش با اب مورد استقاده بای کشاورزی و صنعتی فرق میکنه ها !
ساعت خواب! عافيت باشه!تا حالا كجا بوديد؟
بااین شرایط لازم است شهرداری تهران یک بار وبرای همیشه از صدورمجوز ساخت استخر درمنازل ویلایی و مجتمع های مسکونی جدا خودداری نماید و تمهیدات سخت گیرانه ای برای مصرف کنندگان بیش از سقف معینی از آب اتخاذ نماید مردم باید درک کنند آب نیست شستشوی حیاط و ماشین و کوچه و.... درکجای دنیا مرسوم است؟ در انگلستان با آنهمه ذخائر آبی و بارانهای پی درپی با مصرف کنندگان بی رویه آب باشدت برخوردقانونی می شود. مشکلات با نصیحت وخواهش وتمنا حل نمی شود باید برخوردهای سخت گیرانه با متخلفین انجام گیرد.
امروزه در شهرهای بزرگ ودراکثرمجتمع های مسکونی از نگهبان وسرایدار مقیم ویا پاره وقت استفاده می شود که غالبا مهاجر می باشند وشدیدا در مصرف آب وآبریزی بی ملاحظه هستند که لازم است مسئولین آب وفاضلاب جدا با اینگونه مصارف بی رویه برخوردنمایند.
مقصر اصلی مسئولینی هستند که مجوز ساخت این ویلاها و دیگر ساختمان ها را در شهرهای بزرگ ، مخصوصا مناطق کوهستانی این شهرها صادر می کنند.
آب سپیدرود از طریق سد طالقان برای استخرهای تهران استفاده می شود
دوست عزیز اقای شورای شهر شما برای همه ساختمانهای لوکس جواز با استخر صادر میکنید مشکل مملکت مدیران ناکارامد هست
هر کس پول وپارتی دارد ازاد است هر کاری بکند پس استخر هم میتوانند بزنند خرید سکه وارز وحتی گندم وروغن وموبایل و.........غیره هم که منعی ندارد پس به ازادی انها احترام بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کسی که پول و پارتی دارد کیست ؟ جواب معلومه آقا زاده
نگارنده محترم توجه کنید ایشان فرمودند حدود ۱۰ درصد از شهروندان تهرانی از آب شرب تصفیه شده برای پر کردن استخر‌های خود استفاده می‌کنند. یعنی ده درصد کسانی که استخر دارند. این معنایش نیست که همه تهرانیها استخر دارند که شما در جای دیگری گفته اید در شرایط کنونی چیزی حدود ۸۵۰ هزار شهروند تهرانی در اوج بحران آب کشور و تهران در حال اسراف محض آب تصفیه شده هستند.
واقعا چرا برخی از مردم کشورمان اینقدر بی مسئولیتند؟؟؟!!!!!
شهرداریها مقصرن . درصادقیه خیابان سازمان اب به مجتمعی که ساخت آن تمام شده است با دریافت پول مجوز احداث استخر را داده اند.
خوب از همین 850 هزار خانه تا میتونید مالیات بگیرید. آب، برق ، گاز و تلفن آنها را چندین برابر معمول حساب کنید. یارانه های آنها را قطع کنید. کاری کنید که برای آنها نگه داری از این خاه های اشرافی نصرفد. درست همان کاری که در غرب انجام میدهند.
الان خوزستانی ها می گند که آب کارون را بردند تهران.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این وسط الان شما نگران همین قسمت بودی فقط؟
خیلی از این استخرها برای مجتمع هایی هست که چند صد خانوار در اون زندگی میکنن. اگه میشه تعداد کل استخرها رو بگید. خیلی از استخرها که تو ویلاها هستن سال به سال آبشون عوض نمیشه. به نظرم بهترین کار اینه که مثل کشورهای پیشرفته یارانه ها کلاْ حذف بشه و حداقل دستمزد به شدت افزایش پیدا کنه. وقتی ثروتمندا بدونن پر کردن استخر با آب بجای ۵۰ هزار تومن ۱۰ میلیون تومن هزینه داره به فکر حساب کتاب میفتن. الآن تو آلمان حداقل دستمزد برای کار تمام وقت حدود ۱۵۰۰ یورو هست که ۵۰۰ یوروش برای مالیات و انواع بیمه بازنشستگی، درمانی، بیکاری و ... کسر میشه
بحران آب و برق را از مسولين پي گيري كنين كه براي اين صنايع چكار كردن بعد بياين ملت رو متهم كنين
ما كه استخر خصوصي نداريم ولي بيش از 92در صد مصرف اب در مصارف كشاورزي است!!و5در صد هم ادارات دولتي سهم كل مردم با استخر بدون استخر فقط 3تا4 در صد كل مصرف است حالا شما به اين چند درصد ناچيز بند كرده ايد...
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مگه کشاورزات و باغداران و صاحبین صنایع کوچک و بزرگ از مردم نیستن؟
چرا یه قانون وضع نمی شه که داشتن استخر و جکوزی (همین جکوزی هایی که به راحتی به هر کسی فروخته می شه) رو در منزل مسکونی، ممنوع کنه؟ چرا ورود جکوزی های خانگی به کشور ممنوع نمی شه؟ چرا قانونی وضع نمی شه که داشتن جکوزی رو فقط منحصر کنه به مجتمع های ورزشی؟ چرا نمی رن تو استخر این خونه ها بتن بریزن تا یک بار برای همیشه این مشکل حل بشه؟ من می گم چرا! خودشون هم تو همین خونه ها زندگی می کنن.
سلام چرا؟؟ چون خودشان هم ذینفع هستند !!!!!
اون 10 درصد که استخر دارن خودشون هم مسئولی مدیری هستن
نه تنها بحران آب، بحران های دیگه رو هم باید توی اون مناطق جستجو کرد. به نظرم باید گزارشی تهیه بشه از مناطق مختلف تهران جمعیت مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی . تعداد خانوار ها، نسبت مساحت مسکونی به جمعیت. میزان مصرف آب و برق و گاز. بعد این گزارش رو در دسترس عموم قرار بدن.
بعضی خونه ها آب توی لوله هاشون از مصرف آب یک دوره خونه ما بیشتره!
بحران آبی هم مثل سائربحرانها ریشه سیاسی دارد تا زمانی که چارت سازمانی ما چند دولتی وموازی کاری را میپذیرد مرتبا بحران پشت بحران خلق میشود مهم این نیست که ناظر اصلی انتصابات ساده زیست باشد مهم این است که نخبگان وکاردانان وجوانان جویای کار رد صلاحیت نشوند تازمانی که بعضیها مناصب کلیدی را اشغال میکنند درب بر همین پاشنه میچرخد تازمانی که دربحران ارزی برای واردات خودروهای لوکس ارز اختصاص داده میشود ولی دوتا تیم فوتبال که تمام ملت ایران دل در گروی یکی از اینها دارند بدلیل نداشتن ارز وپول نتوانند بازیکنان خودرا حفظ کنند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این یه بحران کاملن غیر سیاسی هست. تقریبا همه ی مردم و همه ی کسانی که تو ۶۰ سال اخیر به ایران حکومت کردن درش نقش دارن. ساختن صنایع در نقاط کم اب .گسترش نامتوازن شهری . گسترش کشاورزی بدون توجه به اقلیم و میزان مصرف اب. سد سازی بی رویه. الگو های اشتباه کشت. لوله کشی ها اشتباه. پیدا نکردن راه حل برای جلوگیری از تبخیر های سطحی و مهم تر ا همه ایجاد نکردن فرهنگ مسولیت پذیری در مردم برا ی مصرف اب چه در زمینه ی کشاورزی و صنعت و چه زمیننه ی خانگی. این بحران ریشه هاش ما مرپم ایران هستیم. مسولین بخش اب و سیاست گذاران اصلی کشور بیشتر سهم دارن مردم عادی کم تر. ولی مهم هست تا همه واقعیت رو درک کنن و از زیر بار مسولیتشون شونه خالی نکنن و بهانه ها ی بیخود نیارن
وقتی رقم دقیق مصرف کننده ها مشخصه، با یک جریمه سنگین میشه جلوش را گرفت ولی دریغ از آن زمانی که مصرف کننده ها خودی باشند
850هزار نفر همان آقایانی هستند که خودتان به نام می شناسید!
فکر کنم این عضو محترم شورا یا هرگز استخر نرفته یا اشنایی که در خانه اش استخر داشته باشد نداشته است.صاحبان استخر آن را با آب تانکر پر می کنند چون به صرفه تر است همچنین آب استخر با تصفیه خوب تا 5 سال نیازی به تعویض ندارد لذا انداختن مسئولیت کم آبی به گردن استخر داران فرافکنی است
اکثریت به اتفاق مسولین در خانه ها ،و ، ویلاهای خود دارای مجموعهٔ استخر ،و جکحوضی ،وحتی سرسرهٔ آبی هستند ،چقدر خوب میشد ،آمار مصرف آب را بصورت ،منطقه ای ،و ناحیه ای بررسی میکردند ،و بصورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار میدادند ،؟ سازمان آب ،و فاضلاب تهران ، به بهانه های گوناگون بهای یک مترمکعب آب را دهزار ریال دریافت میکند ؟ در شهری که در سال حتی ۶۰ روز هوای پاک ندارد ،و راه تنفس شهری را با برجها ،و آپارتمانها مسدود کرده اند ،آنگاه انتظار استاندارد جهانی از ملت دارند ،اگر متولیان امور شهری ،استاندارد شهری را رعایت میکردند ‌اکنون اینگونه نبود که تهران به یک هیولای مخرب ،و ،ویرانگر کشور تبدیل گردد ،چرا ؟ متولیان اول استاندار سازی را از خود آغاز نمیکنند ،وآنگاه از مردم انتظار داشته باشند ؟ در سال ۵۷ فاصلهٔ بین تهران ،وکرج مخصوصا در شمال اتوبان ساخت ،وسازی نبود ،فاصلهٔ بین تهران ،وشهر ری بجز چند انبار ،وسوله ،ساختمانی نبود ،اما اکنون از قزوین تا تهران همه شده ساختمان ،از پرند ،تا تهران شده ساختمان ،شهر ری کلا به تهران ادغام شده ،چیزی بنام شیمیرانات بجز نامی وجود ندارد ،پادگان لشکر ،و روستاهای لوسان ،وفشم ،و ،،،،، همگی دز فاصله ای بیست ،سی کیلومتری واقع شده بودند اما اکنون از دماوند ،و آبعلی تا تهران بهم متصل گردیده است ،کدام استاندار شهر سازی را متولیان رعایت نموده اند که از مردم تهران ،وحومه انتظار رعایت استاندارد را دارند ؟، چرا از بعد از سال ۵۷ قریب یک پنجم جمعیت کشور را در تهران ،وحومه گرد آورده اید ؟ با کدامین سیاست ،استانداردی جهانی ؟ ۴۰۰ هکتار از شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل داده است ؟ در کدامین کشور در حال توسعه اینگونه شهرهایی وجود دارد
عجب حرفی میزنی

یعنی میگی استخر 8 میلیاردی که دولت یازدهم اول کارش دستور تاسیس داد

یا استخر خونه و ویلاهای سیاسیون
یا استخر خونه 50 میلیاردی جناب روحانی
شما میگی مشکل اب تهران ب این هم مربوطه؟؟

تندروی نکنید
من نمی‌دانم بر چه اساسی راهبرد افزایش جمعیت پیشنهاد می‌شود.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چون در اینده جمعیت دچار پیری میشه و توان خودش رو از دست میده. اقتصاد کشور هم بیشتر مصرف کننده میشه تا تولید کننده و این باعث بد شدن وضعیت اقتصاد میشه در بلند مدت هم جمعیت کشور کم میشه.یعنی به سمت انقراض پیش میریم..
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
یعنی الن وضعمون خوبه
وقتی مجوز ساخت خونه ای استخر دار را خود شهرداری میده چی باید گفت؟؟!!
توانا بود هر که دارا بود!
باید بنزین و آب و برق گران بشه این یارانه به انرژی به ضرر فقرا است
آب شهری فقط 4 درصد مصرف آبهای شیرین را دربر می گیرد. بقیه اش صرف کشاورزی می شود.
دوره قبلی جریمه ها و فشار صرفه جویی در مصرف آب به شهروندان به خشک شدن درختان باغچه های تهران منجر شد. استفاده از دانش آمار بد نیست.
40 درصد آب از ترکهای لوله های پوسیده هدر می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
۹۵ درصد آب در بخس کشاورزی و صنعت هدر میره
این آمار و ارقام فقط برای دلخوشی ماست ما یکی از آشناهامون تو جعفرآباد تجریش نزدیک کاخ سعدآباده اصلا نمیدونه فطعی برق و آب و پارازیت چیه؟ الکی مردمو سرکار نگذارین مثلا دارین پیگیری میکنین
شهرداری چرا منازلی که دارای استخر در زمان ساخت بودند و هستند مجوز پایان کارداده و میدهد علی الخصوص شهردار قبلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا کسی که 4درصدی میگفت !خدمات لاکچری تاسیس استخر به 4 درصدی ها داد؟؟؟
گیرم که این چند میلیون نفر هم دستگیر شدند
آیا منابع آب تجدید میشه؟ کی میخواین کار علمی و اصولی بکنین و دست از مدل عقب مونده ۱۰۰۰ سال پیش بردارید؟ چرا در مورد سدسازی نمینویسی؟ چرا کشت هندوانه و.. را متوقف نمیکنید؟ همش دنبال درمان هستید تا پیشگیری و راهکار بلند مدت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
رفیق فرقش اینه که اگه به اینا فشار بیارن اینایی که استخز دارن خودشون از تصمیم گیرنده هان اونقت اونام مجبور میشن یه فکری بکنن نه اینکه اونا تو استخراشون ریلکس کنن خبر از حال بقیه نداشته باشن ... خودتم احتمالا استخز داری
شهرداری اولین شریک جرم به همراه اداره آب و فاضلاب که نه پیگیری قضایی کرده است نه رسانه ای
چرا مدیران اب و فاضلاب را به دلیل اهمال این چند ساله محاکمه نمیکنند
شهرداری و آب و فاضلاب متهم اصلیند
اصلا منطقی نیست که ۸۵۰۰۰۰ نر پر تهران خونشون استخر داشته باشه. غیرقابل باوره. استخر دارن بعضی ها ولی نه اینقدر
زمانی که آگهی های فروش منازل با استخر موج میزدند و میزنند چه کسی پیگیر بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بكن ليتري يك ميليون تومان بازم مفسدان مي پردازن
وای بر شهرداری و وزارت نیرو
جمعیت شهر تهران کلا 8 میلیونه چطور 850 هزار نفر استخر دارن؟! یعنی می گید ده درصد تهران تو خونه های استخر دار هستن؟!!!!!
مشکل بی آبی با استخر ملت حل نمیشه بهتره سری به کشاورزی بزنید نه اب خوردن مردم!
باد ما را خواهد برد.
اب و فاضلاب شهرداری واقعا که
با درود؛ احتراما یکی از این افرادی که در این 850 شهروندان میباشد و در آنجا مرحوم شدند جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی است که ظاهر و آشکار است پس بقیه ژن خوب ها و آی کیو بالا را تفحص کنید و بعد مردم را لذا امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا از خانواده خودتان آغاز کنید و بعد به مردم برسید؛ لذا عامل به عمل شوید ای عضو شورای شهر بعد تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ... . بدرود
اين استخرها مال مردم بيچاره جنوب شهره نه براي آقازاده ها و دختران مظلوم وزيران كشور
با تشکر از گزارش خوبتون
متاسفانه همیشه به جای حل و ریشه یابی مشکلات بادادن ادرس های اشتباه مشکلات را نه تنها حل نمیکنند بلکه مشکی هم به مشکلات قبلی اظافه میکنند . به جای تعمیر زیر ساخت های شبکه آب رسانی آدهان را به استخرهایی مبرنددر دنیای امروز و با تکنولوژی هایی که آمده آب یک استخر را برای مدت طولانی نگهداری و تصفیه می کنند و اگر دولت با دادن امکانات و اجباری کردن فروش شیرآلات و تجهیزاتی که آب را با هوا قاطی میکند و مصرف آب را بشدت کاهش میدهد و راههایی که کشورهای دیگر انجام داده انده می تواند آب را مدیریت کند با استفاده از تکنولوژی در کشاورزی و خانگی و صنعتی ,
خودی هستن
بیشتر از 10 درصدهحدودا30
اینجا هر کسی و هر صنفی به فکر منافع خودش است.شمال تهران برای پرکردن استخر.حاشیه کرخه و کارون برای برنج کار.کشت بی ظابطه چغندر قند در جلگه خوزستان.هندوانه کاری در کویر بلوچستان.کارخانه فولاد در کویر یزد....و دقیقا مثل سر گردنه....
کنتور نویس ها را دریابید!
شرکت آبفا مایل نیست کنتورها رو هوشمند کنه!
تابی جون ده درصد کسانی که استخر دارند نه ده درصد کل تهرانیها
مساله آب دیگر مساله اقتصادی نیست امنیتی است و کسانی که آب را هدر می دهند با امنیت ملی و بلکه جان انسانها شوخی می کنند جریمه نقدی و ...جوابگو نیست باید مجازات کیفری برای آنها در نظر گرفت و حتی اشد مجازات.
البته همین تهدید را هم می توان تبدیل به فرصت کرد اگر پول برای آنها مهم نیست دولت آب آنها را قطع کند و بخش خصوصی آب دریا برای آنها بیاورد تا بیشتر خوش به حالشان شود و آب شرب را هم هدر ندهند.
مگر قانون نبود که آب مشترکان پر مصرف قطع شود. حتما" پرمصرف های ثروتمند، خودشون هستن دیگه!
مسئولان به هم اموری میپردازند الا مسئولیتشان. غالب آنها بی تخصص و ناکارامد هستند.
بحران بی ابی درست است و فرهنگ درست استفاده کردن منابع اب صحیح است ولیکن قرار دادن مردم روبروی یکدیگر کار بدی است چون میدانیم این بحران بی ابی را با ندام کاری ها و کارهای غلط مثل سد گتوند برای مردم تشدید کرده اند
پس بیاییم منصف باشیم بی فرهنگی و ناکاذامدی را با هم نشانه بگیریم
من هم اگر پول وامکانات داشتم همین کار را می کردم در شهرهای کم اب پایان کار دادن به هر ساختمانی که استخر دارد اشتباه است
در حالت بحرانی تمام استخرهای خانگی جمع شوند استخر که زیاد می باشد بروند از آنها استفاده کنند. بهرحال کشور و پایتخت در حال انفجار است. افراد کمی دنیال ضربه به کشور هستند. وزارت اطلاعات باید جلوگیری کند معمولا حوادث ها با شوخی و اهمال افراد نادر رخ می دهد. نباید کوتاهی باشد.
شهرداری و سازمان مهندسی نباید مجوز استخر در داخل واحدها و مجتمع های زیر ۵۰ را صادر نماید
نمیدونم چرا بعضی ها وضعیت رو درک نمی کنن. اگر اداره آب و فاضلاب ابشونو قطع کنه اونوقت می فهمن چه خبره
باید قوانین بطور یکسان باشد. الان آب خیلی مهم است و مواظب شلوغی ها باشیم بخاطر آب.
ریاضی که بلدی تابناک جان . ده درصد 850000 رو ضرب کن در متوسط حجم استخر های خانگی ببین چند درصد کل مصرف آب تهرانی هاست . مسئولین عادت کرده اند ناکارامدی خود را گردن مردم بیاندازند .
اینهم اضافه شودبه سوء مدیریت! تاکی مردم میتوانندوتاکی ضرردیگران رابدوش بگیرند؟.
مصرف آب یک مسئله کاملا شخصیه و به خود افراد مربوطه. کسی حق دخالت و فضولی در کار و زندگی دیگران رو نداره. اگه کسی اسراف کنه میره جهنم. مردم بهشت زوری نمیخوان.
اونی که وضع مالیش خوبه که نمی تونه به خاطر 4 تا گدا گشنه که ممکنه بی آب بشن، آب مصرف نکنه. بی آب ها برن خودشون رو کنترل کنن کمتر تشنشون بشه.
پ.ن: منتظر جوابها هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چند نفر کشتی شریکی خریدن. وسط دریا یکی میگه آقا من سهم خودم رو میخوام خراب کنم. کشور ما به مثابه این کشتی هست و مردم صاحبان این کشتی.
سلام
یک دوست من دارم که در خیابان مقدس اردبیلی زندگی میکند به من میگفت استخر منزلشان را با آب لوله کشی پر میکنند.
وقتی سوال کردم هزینه آب را چگونه میپردازند این دوست من گفت یکی از ماوران سازمان آب در مقابل دریافت مبلغی کنتور را باز کردند و یک کاری کردند که کمتر شماره بیاندازد
تازه بعد از این بود که فهمیدم 50 درصد هدر رفت آب از لوله کشی فرسوده چه معنی دارد.
میازار آقا زاده ای که دانه کش است که جان دارد و جان شیرینش خوش است
كاري نداره استخر هاي خانگي پلمب كنيد اون ده درصد ناراضي ميشن بشن
چه میکنه این ژن خوب! واقعا متاسفم
به نقل از منبع موثق، خود شهرداری هم در برخی مواقع به صورت غیر مجاز از آب تصفیه شده لوله های آب شرب، فضای سیز را آبیاری می کند.
واقعاً احسنت به نویسنده این مقاله و افسوس دو چندان بدلیل سو مدیریت و بی مسئولیتی مسئولین امر که حتی قادر نیستند مدیریت بحران را به صورت قابل قبولی انجام دهند و اوج هنرشان اعمال سهمیه بندی و قطع کردن آب و برق است که نه تنها حل مسئله نیست بلکه پاک کردن صورت مسئله است. در پایان مجدد مراتب احترام و تحسین خودم را به نگارنده این مقاله تقدیم می کنم
چند شب مهمان بیمارستان ولیعصر زنجان بودم.
یک سالن طویل (حداقل یک سالن در طبقه همکف) وجود دارد که لامپهای آن بصورت 24 ساعته روشن است. این درحالی است که روشن بودن یک چهارم لامپ ها کافی به مقصود است.
برخی مدیران واقعا کم لطفی میکنند.
باور کنید مدیریت کردن سخت نیست!!! چه برای آب چه برق چه گاز هر خانوار باید به اندازه میانگین جهانی مصرف کنه و هرکس بیشتر مصرف میکنه یا دلیل بیاره (مثلا تعداد افراد خانواده بیشتره) یا جریمه بشه!!
بابا سالهاست که کشورهای غربی با گرفتن جریمه های سنگین به زور مردمشون رو با فرهنگ کردن ولی ما کی میخوایم اینکار رو بکنیم خدا میدونه!!!!
البته جریمه با درامد هر فرد باید متناسب باشه یعنی جریمه ها درصدی باشه نه مبلغی!!! مثلا جریمه مصرف بیشتر از معیار آب 10% از حقوق فرد باشه و این برای یک کارگر میشه 100000تومان از حقوقش و برای رئیس جمهور میشه 2 میلیون تومان از حقوقش1!!! البته اولش مشکلات خواهد داشت این طرح ولی بالاخره تبدیل به قانون و عادت همه میشه
چرا نظر من رو درباره شخصی بودن مصرف آب چاپ نکردی؟
تابناک همه مشکلات رو یا گردن مردم بندازه یا دشمن !!!!! جناب تابناک این حربه دیگه نخ نما شده مشکلات مردم و کشورمان از ناکارآمدی است.
اگر روزی چند نوبت آب و برقشان را قطع کنند حساب دستشان می آید.
اما مشکل اینجاست که مسئولین مربوطه با این جماعت رودربایستی دارند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چون خودشون ازهمین جماعتن.
تهرانیا چجوری 250 لیتر آب روزانه مصرف میکنن؟؟
من روزی 8 لیوان آب بخورم میشه 2 لیتر آب!
دستشویی هم اگر معادل فلاش تانک حساب کنیم 6 لیتره که با شستشوی دستو... میشه 20 لیتر که روزی 3 بار میشه 60 لیتر (که قطعا کمتره) !
مردم هر روز هم حموم نمیرن که(در حالت متوسط و نرمال هفته ای 2 بار) !هر روز هم لباسشویی رو روشن نمیکنن!!
آشپزی هم نهایت یه قابلمه رو کامل پر آب کنی برای برنج 2 وعده ناهار و شام(که قطعا نمیکنی) اونم 4 لیتر! 30 لیتر هم برای شستشوی ظروفت(معادل 15 لیتر مصرف ماشین ظرف شویی پر مصرف)! میشه 96 لیتر آب بصورت معمولی!! که بگو 100 لیتر!!!
از هر نفر 150 لیتر باقی موند...میمونه کولر که اگه برای یک خانواده 3 نفری در نظر بگیری تا رسیدن به 250 لیتر باقیمانده میشه 450 لیتر (نزدیک نیم متر مکعب!!) که با اعدادی که از کولر های آبی عنوان میشه به حقیقت نزدیکه(10 ساعت 200 لیتر)!!
پس این حساب سرانگشتی نشون میده که ما مردم پر مصرفی نیستیم و مطابق استاندارد جهانی مصرف داریم! اونی که مصرفش بالاست کولرهای آبی خونست که اونم منحصر به تابستونه و در 3 فصل دیگه خاموشه...
اینقدر تو بوق و کرنا نکنید که مصرف ما از میانگین جهانی بالاست...میانگین جهانی هوای خنکتری از ما دارن و در جهنم زندگی نمیکنن!! عربها همه کولر گازی دارن !!! اگه کولرگازی بذاریم برق کشور کم میاد!!
پس این مشکل مردم نیست و باز برمیگرده به مدیریته منابع کشور!!!
مردم مقصر نیستن!!!
خواهشن نشون بدین کامنت رو...
تهرانیا چجوری 250 لیتر آب روزانه مصرف میکنن
دست اداره اب و فاضلاب است میشه به راحتی پیدا کرد ولی چطور برخورد کنه این اصله .


به نظر شما 50 دصد ثروتمندان تهران کی ها هستند؟
استخر آقازاده ها
خوبه علت رو پیدا کردید........!!!
فونت مطالب خبر خيلي كوچك ميباشد اصلاح و بزرگتر شود تا خواندن مطلب براي خوانندگان جذاب تر شود.الان نه مطالب خبر قابل رويت و خواندن ميباشد نه مطالب و نظرات كامنتها
از نظر كيفيت ارائه مطلب و خبر و اندازه و نوع فونت داريد پس رفت ميريد
اگر دستم رسد بر چرخ گردون بپرسم کین چرا چین است و آن چون
یکی را داده ای صد ناز و نعمت یکی را لقمه ای آغشته بر خون
چون خودشان جزو این 850000 نفر هستند.
پیشنهاد میشود برای رفاه حال ثروتمندان جهت پر کردن استخر هایشان مثل قدیم ها در هر محله یک شیر اب قرار داده و مردم به اندازه نیازشان با سطل اب به خانه ببرند و بقیه اب ها را قطع کنند تا اب کافی به استخر ها برسد.
من که خودم در تهران مستاجرم ولی مگه هر روز آب استخرها رو عوض میکنن؟! اگه دستگاه تصفیه آب استخر سالم باشه فکر نکنم سالی دو یا سه بار آب رو استخر شخصی نیاز به تعویض داشته باشه، مشکل جای دیگه است...
مقصر اصلی متولیان تنظیم قوانین هستند ، در این مملکت آزادی بی حدی و حصری در زمینه انجام ناهنجاریها و جود دارد و قوانین بازدارند موثر نداریم ، بنده یک خانواده ،5نفره هستیم خداوکیلی هیچ موقع قبض آب مصرفی برای ما بیشتر از 25تومن نمی آید ، که سازمان آب به کنتور آب ما شک کردند و 2بار هم آزمایش کردن و مطمئن شدند سالم است.
ما همیشه آب شستشوی سبزیجات را مجددا استفاده می کنیم برای آبیاری درختهای جلوی منزل و گلهای خانه به این صورت که زیر لگن ظرف شویی را لوله را متحرک کردم و موقع شستشوی سبزی و آب کشی ظروف و حتی وضو گرفتن یک سطل بزرگ در کابینت تعبیه کردم و آب ایجور چیزها داخل فاظلاب نمی شود داخل سطل می ریزد و وقتی پرشد برای مصارف آبیاری فضای سبز جلوی منزلمان و گلها استفاده می کنیم و سایر صرف جویهای دیگر در مصرف برق هم همینطور اغلب موارد ماشین لباسشویی قبل از اذان صبح همسرم بلند می شود و اتو کشی و ماشین را روشن می کند و نمازش را می خواند و سپس با جاروبرقی خانه را نظافت می کند ، و لی متاسفانه عملکرد ما و امثال ما زیاد دردی را درمان نمی کند و بقول معروف با یک گل بهار نمی شود چون قوانین ضعیفی داریم اگر مصرف آب بر اساس تعداد خانوار الگو برداری می شد مثلا برای هر نفر ماهانه 5متر مربع بیشتر از آن به قدری گران شود که به اندازه حقوق یک ماه یک کارمند عادی قبض آب شود فکر می کنم بازدارند باشد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی