بازدید 57060

چگونه حسین هدایتی برای سومین بار بازداشت شد؟

با توجه به نگرانی‌ها از تکرار وقایعی که درباره برخی مؤسسات مالی و اعتباری رخ داد، برخی بانک‌ها به سراغ همه ابزارهای ممکن برای تسویه حساب با بدهکاران بزرگ‌ رفتند، تا از گزند تندباد حوادث مالی در امان بمانند. هدایتی بیش از هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد که برای دریافت موارد متعدد تسهیلات از سال 1392 تا 1394 بوده و این حجم از معوقات و سودهای تعلق گرفته به آن، به اندازه مورد انتظار تسویه نشده است.
کد خبر: ۸۱۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 15 July 2018

حسین هدایتی در حالی برای چندمین بار بازداشت شده که این بار نیز ظاهراً مدعی است، املاکی در برخی شهرها دارد که می‌تواند ما به ازای بدهی قابل توجه او به بانک سرمایه محاسبه و کسر شود اما آیا این اتفاق رخ خواهد داد و یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور، رقم نجومی بدهی‌اش که گفته می‌شود بیش از هزار میلیارد تومان است، تسویه می‌کند؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از موج افزایش قیمت ارز و طلا، بسیاری از بدهکاران بانکی با ورود به این بازارها تلاش کردند، نقدینگی‌شان را در کوتاه مدت چند برابر کرده و بدین ترتیب بتوانند علاوه بر پرداخت اصلی بدهی‌شان به نهادهای بانکی، اصل دارایی‌شان را نیز حفظ نمایند. در این شرایط، برخی از آنها نیز راه دیگری در پیش گرفتند و با تبدیل اموالشان با ارزهای رایج، مسیر خروج از کشور را در پیش گرفتند که در این زمینه خبرهایی نیز درباره متواری شدنِ برخی متهمان منتشر شده است.

در این میان با توجه به نگرانی‌ها از تکرار وقایعی که درباره برخی مؤسسات مالی و اعتباری رخ داد، برخی بانک‌ها به سراغ همه ابزارهای ممکن برای تسویه حساب با بدهکاران بزرگ‌ رفتند، تا از گزند تندباد حوادث مالی در امان بمانند. در همین رابطه بانک سرمایه، که گفته می‌شود طلب چند هزار میلیارد تومانی از شماری از بدهکارانش دارد، به سراغ اصلی‌ترین آنها رفته و برخی نهادهای مسئول نیز در این زمینه ورود کرده‌اند تا بدهی‌ها تسویه شود و خبر تازه‌ای از یک گریز دیگر منتشر نشود.

چگونه حسین هدایتی برای سومین بار بازداشت شد؟

در همین راستا، حسین هدایتی، یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بدهی او صرفاً به بانک سرمایه نیز محدود نمی‌شود، برای سومین بار در نیمه خرداد 1397 بازداشت و خبر بازداشت او اکنون رسانه‌ای شد.

گفته می‌شود، هدایتی که بیش از هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد، برای دریافت موارد متعدد تسهیلات از سال 1392 تا 1394 بوده و این حجم از معوقات و سودهای تعلق گرفته به آن، به اندازه مورد انتظار تسویه نشده است.

هدایتی نخستین بار در دی 1395 بازداشت و با قید وثیقه آزاد و تعهد تسویه دیون آزاد و سپس در مهر 1396 بازداشت شد که این بار برای دوره طولانی‌تر در حبس ماند و در نهایت با وثیقه 200 میلیارد تومانی آزاد شد و اکنون با توجه به مشخص شدنِ ابعاد واقعی بدهی که به مراتب بیش از وثیقه تودیع شده است، قرار او مجدداً از وثیقه به بازداشت تبدیل و او راهی زندان شده است.

گفته می‌شود، او مدعی شده املاکی در بوشهر و شیراز دارد که می‌تواند بدهی کلانش را پوشش دهد و طبیعتاً باید مستنداتی ارائه نماید که صحت ادعای او را تأیید کند. در صورتی که واقعاً هدایتی بتواند به اندازه ابعاد بدهی عظیمش به سیستم بانکی، املاک و مستغلات ارائه کند، شرایط متفاوتی رقم می‌خورد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۳۷
از رابطه ایشون با جناب « تکرار» هم بنویسید..
با توجه به گرانی های اخیر که دولت راه انداخت خیلی از بدهکاران بانکی به راحتی با فروش بخشی از سرمایه هاشون بدهی ریالی خودشون رو تسویه میکنن اینم یکی از تدبیرهای مهم دولت که با گران کردن دلار نشون داد!!
کلا دولت با گرون کردن دلار خیلی کارها رو کرد که چند تاشو میگم
1- بازار اشتغال رو خالی از اتباع بیگانه کرد و اینطوری اشتغال زایی کرد!!!
2-بدهی های خودش به بخش خصوصی و بانک ها رو که به ریال بود با افزایش قیمت دلار جبران کرد!!!
3- از صادر کنندگان با توجه به اینکه به ریال تولید میکنن وبه دلار میفروشن حمایت کرد!!!
4- یک سری از مفسدین اقتصادی که رابطه نزدیک با دولت داشتن و دارن الان راحت با فروش بخشی از سرمایه هاشون بدهی رو تسویه میکنن و کلی سرمایه برا خودشون میمونه!!!!
5-حمایت از تولید ملی با گرون شدن جنس خارجی مشابه!!! (به شرطی که تولید کننده مونتاژ کار نباشه)
..........
اللهم عجل لولیک الفرج
این مفسد رو بگیرید اعدامش کنید تا همه از دستش راحت بشیم. البته قبلش اول پول هایی که بالا کشیده از حلقومش بکشید بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
یکی دوتا که نیستند، اگه بخواهند رسیدگی کننند، مسئولی نمی مونه که! همه ی اینها به هم وصل هستند!
پول مردم رو چپاول میکرد چند میلیاردی هم به بازیکنان پرسپولیس حاتم بخشی کرد تا حاکمیت نتواند درست و حسابی باهاش برخورد کند .با شرکتهای صوری به اسم دیگران ۱۲۷۰ میلیارد وام گرفته ولی مردم بیچاره نمیتونند ۲میلیون وام بگیرند
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
مردم بیچاره برای دومیلیون نمی توانند شکم بانکی ها را پر کنند (رشوه بدهند)به همین خاطر وام دو میلیونی برایشان ضرر داره و یه قسط نگذشته پدر ضامن را در می اورند
فقط اعدام
فردا شب خونشه
بعدشم میگه من اینقدر دارم تا هفتصد نسل بعد من هم بخورن و بخوابن

اختلاسی تر از این حرفاس که فکرشو میکنید
مردم نه براندازن نه ضد اسلام مردم با این دزد ها مشکل دارن به گند بکشین زندگی این غارت گران رو اعدام براشون کافی نیست حالا هر دراز گوشی میخواد باشه
اعدامش کنید .

والسلام
امثال این آدم اگه تو کشورهای اروپایی یا آمریکا بودن نهایت یه ظرف شور تو رستوران میشدن.

اونجا امثال بیل گیتس و نوابغ ثروت مند میشن (1000 برابر ثروتشون رو به کشورشون سود می رسونن) تو ایران ببین کیا ثروتمند میشن!!!
چهار روز دیگه اقای هدایتی هم ازاد میشه وسر از امریکا واروپا در میاره وبه اذنابش میپیوندد وبه ریش مردم هم میخندد
چیکارکرده این همه رو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
تبدیل کرده به ارز و فرستاده اونور آب
باید علاوه بر گرفتن اصل بدهی، جریمه آن هم به قدری زیاد باشد که کسی فکر نکند می تواند با نگه داشتن پول کلان دولتی برای مدتی، سرمایه میلیاردی به جیب بزند و بعد بیاید بدهی خود را تسویه کند. در واقع این افراد با هجوم به بازار و خرید مسکن و سکه و ارز ، باعث افزایش قیمت ها شده و در این اقشار مردم هستند که از جیب خود سرمایه این افراد سود جو را می پردازند.
در یکی از شبکه های سیما ،یک نماینده ،ویک کارشناس اقتصادی با مجری گری آقای رشید پور بیان کردند که همهٔ‌التهابهای بازار ، ارز ،و سکه ،ومسکن ،در دست مؤسسات ،شرکتها ،و بانکهای دولتی ،و آنهایی که دولت سهام دار عمدهٔ و نظارت کنندهٔ‌آنها میباشد بوجود آمده ، که تحلیل این خبر واقعیت را اثبات نمود ؟ زیرا ابر بدهکاران بانکی همگی وابسته هستند ،پس را رهایی از بدکاری همین است که ارزش ریال را نصف نمایند ،تا با نیمی از دارایی های آنها که بصورت ملک ،و ارز ،و طلا ، و ،خودرو میباشد ،تسویه گردد ،و نیمی را هم به جیب بزنند ،مثلا آنکسی که بانک به او در بهمن ۹۶ صد میلیارد تومان وام داده ،و ایشان آنرا به ارز ،ویا طلا تبدیل نموده ،در اردیبهشت ،ویا خرداد آنرا فروخته ،صد میلیارد تومان آن شده ،دویست ،و پنجاه میلیارد تومان ،که صد میلیارد بدهی بانک را پرداخت میکند ،و صد ،و پنجاه میلیارد از دارایی های مردم فقیر را به جیب میزند ؟،، به همین راحتی ؟،،،
عذرا
نگرانی نداره فردا ازاد
عابر بانک پرسپولیس
هزار نفر مثل او هستند . و چطور به یک شهروند عادی ۳ میلیون وام نمی دهند ؟
دلم واسه اون بدبخت گوسفند دزده که دستشو قطع کردن میسوزه
ارزش آن زمینها بسیار اندک است.
باید از بانک پرسید هنگام دادن چنان وامهای هنگفتی وثیقه چه دریافت کرده.....البته اگر با زد وبند وبدون وثیقه نگرفته باشد
کشور اسلامی
حالا این بدهکاران بانکی پولی که 10 سال پیش گرفتند و باهاشون کار کردن و ملک و املاک خریدند و حالا اون ملک ها چند ده برابر شده، حالا می خوان مثلا یا اصل پول رو پس بدن یا با یک سود خیلی کمتر از ارزش واقعی اون پول تو اون زمان. نمیدونم این تو ذهنشون چی می گذره و ظلم رو قبول دارند یا نه؟ ولی تاریخ ثابت کرده اینها فانی هستند و ظلمشون همیشه گریبانگیرشون. چطور می تونند آه و ناله کودکان یتیم و افراد فقیر جامعه رو ندیده بگیرند. حالا با چند روز راحتی و احترام پوشالی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
چه فانی ای؟ جه آه مظلومی؟ بردن و خوردن و خودشون و ده نسلشون رو بستن. هنوز دنبال آه و تاریخ هستی؟
با همین حرفها خر شدیم و منتظریم آه بگیردش...
فعلا آه گرفته رفته کانادا کازینو.
خودمون باید دست بندازیم حق مون رو از حلقشون بکشیم بیرون.....
کسانی که امثال خاوری و مدیر عامل ثامن الحجج را فراری دادند هدایتی را هم فراری خواهند داد تا خدای نکرده آبروی مومن بخطر نیفتد.
یه بابک زنجانی دیگه -

متاسفم برای این مدیریت
با سلام
آیا غیر از این به نظر میرسه که بدهی این شخص چندین برابر تعهد ایشون به بانک بوده یا بهتر بگم که از جایی سفارش شده که بدون هیچ وثیقه ای و پشتیبانی به ایشون این مبلغ را دادند و الان توان وصول آنرا ندارند آیا حسین هدایتی متصل به شبکه مافیایی درون کشور هست ؟؟
این پول مال یک میلیون معلم مظلومو بللا کشیده
۱۰۰۰میلیارد چطوری وام گرفته؟! از ماست که بر ماست این بانکهای کثیف خون مردم رو می مکن
اگر پول زحمت کشیده بود که نمیامد بخاطر شهرت و محبوبیت خیرات کنه تا بعضیها با این پول پورشه سوار بشن تا نامزد بازی خوش بگذره بهشون.اگر جزای گوسفند دزد قطع دست است این آقا رو وسط استادیوم آزادی باید 120 بار اعدام کنند.بچاپ تابناک
من 5 ساله مرتب قسط وام مسکنم را پرداخت میکنم، الان 4 ماهه اقساطم عقب افتاده ، بانک مسکن پدر صاحبمو درآورده. مرتب یا به موبایلم یا محل کارم که نمی دونم چطوری پیداش کرده و یا موبایل خانمم زنگ می زنند. تازگیها هم تهدید کردند پرونده را به قوه قضاییه می برند.
بدهیش رو به دلار همون زمانی که پول رو گرفته حساب کنن از حلقومش بکشن بیرون
با کسی که بدون ضوابط قانونی این مقدار وام واگذار کرده است باید برخورد شود
"ما اینجا پادشاهی داریم که اگر به 2 ریال احتیاج دارد در حالیکه پولش فقط یک ریال است " میگوید از امروز یک ریال برابر 2 ریال است.

از کتاب نامه های ایرانی اثر منتسکیو
اون کسانی که به اینها وام دادند چه میشوند؟
با این دزدیها از بیت المال من و امثال من سرمایه و پس انداز یکعمرشون را که برای خرید سرپناه یا کار ضروری دیگر کنار گذاشته بودیم از دست دادیم. چه کسی پشت این افراد است؟! . مسلما حکومتی ها. چه کسی حکومتی ها را تایید صلاحیت کرده؟ چه کسی این تایید کنندگان را منصوب کرده.؟! والله همتون جواب باید بدین. اگر نه این دنیا در سر پل صراط جلوتونو میگیریم. نگید ما نمیدونستیم چه اتفاقی داره میافته.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی