بازدید 31484
یک روزنامه کویتی مطرح کرد؛

ادعای مجدد درباره مذاکره ایران و اسرائیل در روسیه / بسته پیشنهادی ولایتی به پوتین چه بود؟

در حالی که تنش ها میان ایران و اسرائیل در سوریه رو به افزایش است و بسیاری از ناظران، از احتمال برخورد آن ها در جنوب سوریه خبر می دهند، یک روزنامه کویتی مدعی شد، در بحبوحه سفر همزمان علی اکبر ولایتی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به روسیه، مذاکراتی میان هیأت های ایرانی و اسرائیلی در مسکو صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۱۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 15 July 2018

در حالی که تنش ها میان ایران و اسرائیل در سوریه رو به افزایش است و بسیاری از ناظران، از احتمال برخورد آن ها در جنوب سوریه خبر می دهند، یک روزنامه کویتی مدعی شد، در بحبوحه سفر همزمان علی اکبر ولایتی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به روسیه، مذاکراتی میان هیأت های ایرانی و اسرائیلی در مسکو صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه الجریده کویت مدعی شد، مسکو طی هفته های اخیر میزبان مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و اسرائیل در خصوص برخی موضوعات بوده است.

این روزنامه روز جمعه مدعی شد، به منظور حل برخی مسائل از جمله برنامه هسته ای تهران و همچنین حضور ایران در سوریه، مسکو به عنوان میزبان مذاکراتی غیرمستقیم میان ایران و اسرائیل عمل کرده است.

الجیره ادعا کرد، همزمانی سفر رسمی علی اکبر ولایتی و بنیامین نتانیاهو تصادفی نبود و روس ها نیز این مذاکرات غیرمستقیم را تنظیم کرده بودند.

ایران و اسرائیل در روسیه با یکدیگر مذاکره کرده اند/ بسته پیشنهادی ولایتی به پوتین برای ارائه به ترامپ!
 

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات ادعایی که خواست نامش فاش گفت: «روسیه درخواست های اسرائیل را به تهران تحویل داد و از دولت ایران خواست تا یک نماینده با قدرت کامل برای رسیدن به یک راه حل مسأله ایران در سوریه به مسکو اعزام کند.

گفته می شود، ولایتی در طول جلسات خود با ولادیمیر پوتین به تمامی درخواست های اسرائیل پاسخ داده و شرایط ایران برای پذیرش درخواست های ایالات متحده در مورد برنامه هسته ای ایران را ارایه کرده است. ظاهرا او از پوتین خواسته است که این شرایط را در دیدار خود با ترامپ در 16 جولای به آمریکایی ها اعلام کند».

ایران و اسرائیل در روسیه با یکدیگر مذاکره کرده اند/ بسته پیشنهادی ولایتی به پوتین برای ارائه به ترامپ!

گفتنی است، چهارشنبه گذشته «علی‌اکبر ولایتی»، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل راهی مسکو شد تا پیام‌های رهبر ‌معظم انقلاب اسلامی و رئیس ‌جمهور ایران را به رئیس جمهور روسیه ابلاغ‌ کند. این سفر در شرایطی انجام شد که آمریکا از توافق برجام خارج شده و قصد دارد، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند.

این در حالی است که چندی پیش نیز یکی از نشریات سعودی مدعی شده بود که ایران و اسرائیل از مسیر اردن و با واسطه این کشور، غیر مستقیم بر سر مواضع و جنگ در جنوب غربی سوریه مذاکره کرده‌اند.

بر پایه ادعای مطرح از سوی وب‌سایت نشریه سعودی «ایلاف»، در این مذاکرات، ایران ملزم شده بود، در درگیری‌ها میان نیروهای دولتی بشار اسد و گروه‌های مخالف در جنوب غربی سوریه مشارکت و دخالتی نداشته باشد و از سوی دیگر، اسرائیل نیز متعهد شد تا زمانی که نیروهای حزب‌الله و ایران در مرزهای سوریه در تعارضات دخالتی نداشته باشند، هیچ مداخله نظامی در مرز سه‌گوشه اسرائیل و سوریه نخواهد داشت.

ابن خبر بلافاصله با واکنش ایران مواجه شد و در همین راستا، سخنگوی وزارت امورخارجه خبرسازی ها درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و رژیم صهیونیستی در اردن را تکذیب کرد و گفت: در بحبوحه خیانت برخی کشورهای عربی به آرمان فلسطین این خبرسازی ها برای انحراف افکار عمومی است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این خبر اظهار داشت: تولید و انتشار شایعات بی اساسی از این دست که در حال ازدیاد نیز هست تلاشی نافرجام به منظور مشروعیت سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف اراده جریان مقاومت در مقابله با اسراییل است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۲۵
چقدر ورزشکاراهای ما حذف شدن!!
اگر ولایتی رفته مذاکره پس نقش دولت که با 25 ملیون رای توی تصمیم گیری چه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
23 میلیون هر روز رایتون بیشتر میشه
به به به به به اقای ولایتی مرد 10000000هزار چهره
قیافه جدی پوتین با نتانیاهو ولی برعکس حالت بشاش و دوستانه او با دکتر ولایتی جالبه
پدر سیاست بسوزه.
اگه مذاکره نکنیم به معنی برتری جوان عرب در صحنه سیاسی به ما ایرانیان است که همیشه دم از بزرگی و فرهنگ و تجربه می زنیم. ایران باید در سریعترین زمان ممکن به صورت رسمی اسراییل را به رسمیت بشناسد تا بدین طریق به عربها رو دست بزند. مذاکره نشانه خرد و عقل است. توجه داشته باشید که اگر ایران نظاره گر باشد خیلی زود یک خجالت برگ در تاریخ نصیب ایران خواهد شو
اتفاقا خوب است که حقیقت داشته باشد علیرغم اینکه شریرا با رفتار سیاسی ولایتی و امثالهم مخالفم ولی هر گونه مذاکره حتی با اسراییل جهت حفظ منافع کشور و مردم را جایز و منطقی میدانم .
هیهات من الذله
امریکا کلا زیر بار هیچی نمیره فقط دنبال فشار است
در عکس اول این یارو کراوات قرمز شبیه آن وزیر اسرائیلی جاسوس ایران نیست ؟
إنكار براى چى،بأيد إز منافع ملى دفاع
و با مردم صادق بود
شما با توجه به اینکه سلیقه کاربران سایتتان را میدانید، خبرهایی را ترجمه می کنید که کلیک بیشتری جذب کنند. درحالیکه بسیاری از این اخبار از رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس است و چند روز بعد تکذیب میشود. این کار در نهایت به سایت شما لطمه می زند. حالا خود دانید.
نمیشه
ولی اگه بشه چی میشه؟؟
یه دفعه از ملت سوال کنید درباره سیاست خارجی به جاییبر نمی خوره
هیچ بعید نیست
کاش مسئولین از تاریخ عبرت میگرفتند و مجددا با طناب پوسیده ی روسیه به چاه نمیرفتند .
دشمن ما عربستان است نه اسراییل
ادعای مقام روسی قابل باورتر است
اگر این خبر درست باشد باید امیدوار به حل بحران بود.
ادعا نیست ، واقعیت است.
وقتی مسئولینمون حرف نمیزنند و یا اگر صحبتی هم کنند حرف راست را نمیزنند، باید به گمانه زنی های رسانه های دیگر توجه کرد.
مشروعیت سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف اراده جریان مقاومت در مقابله با اسراییل؟؟؟
خدا لعنت كنه جرياني كه بزرگترين خدمات را به منافع اسراييل كرده در اين چند سال
سخنگوی وزارت امورخارجه تکذیب کرده؟؟
مگه خبر داره اصلا چه حرف هایی زدن؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی