بازدید 5475
۳

«چشمه‌علی» هنوز خشک است

کد خبر: ۸۱۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 15 July 2018

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با تاکید بر اینکه پیگیر وضعیت چشمه علی ازطریق سازمان میراث فرهنگی هستیم، گفت: با وجود وعده مسئولان مترو برای بازگشت آب به چشمه‌علی، متاسفانه این چشمه هنوز خشک است.

به گزارش ایسنا، زهره عبادتی با اشاره به اینکه با احداث تونل خط ۶ مترو - حد فاصل دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) - مسیر رگه‌های آب چشمه‌علی تغییر پیدا کرد و چشمه خشک شد، اظهار کرد: چشمه‌علی اثر هشت‌هزار ساله‌ای است که زیرنظر سازمان میراث فرهنگی مدیریت می‌شود و اداره محیط زیست شهرستان ری نیز وضعیت چشمه‌علی را از میراث فرهنگی و شورای شهر پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: قرار بود تا ۱۵ تیرماه یعنی ۹ روز پیش آب به چشمه‌علی بازگردد و آبگیری شود ولی متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است و ما از طریق میراث فرهنگی درحال پیگیری چرایی این موضوع هستیم.

رییس اداره محیط زیست شهر ری در ادامه گفت: تاجایی که به ما اطلاع داده شده، قرار است که امروز (۲۴ تیرماه) ماه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل و بررسی شود که چرا چشمه‌علی هنوز خشک است.

به گزارش ایسنا، دلاور بزرگ‌نیا - مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران- نیز در این باره گفته است: هنوز کارشناسان مترو ما را ناامید نکرده‌اند اما متاسفانه حرفی که زده‌اند تا امروز عملی نشده است. میراث فرهنگی به مشاور علمی مترو و کارشناسان آن که از اساتید ممتاز و تراز اول هستند، اعتماد کرده است و توضیحات داده شده برای احداث مترو از نظر فنی کاملا قانع کننده به نظر می‌رسید اما نمی‌دانم چرا هنوز آب به چشمه علی برنگشته است.

شناسایی واحدهای آلاینده آبی

عبادتی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به مسیر فاضلاب در ناحیه شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۲۰ تصریح کرد: این فاضلاب از سمت شمال تهران جریان پیدا می‌کند و در نهایت از سمت شرق وارد شهر ری می‌شود. اداره محیط زیست شهر تهران و اداره محیط زیست شهرستان ری در حال شناسایی واحدهای آلاینده‌ای آبی هستند که فاضلاب آن‌ها به این مسیل ریخته می‌شود. ولی در کنار این کار لازم است شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب نیز تکمیل شوند.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا دو ماه آینده گزارش تکمیلی و وظایف نهادهای مختلف در این‌باره تهیه و تعیین شود.

گفتنی است در آخرین تهرانگردی احمد مسجد جامعی -عضو شورای شهر تهران- از ناحیه ۶ منطقه ۲۰ شهرداری، ساکنان منطقه اعتراض‌های زیادی نسبت به بوی بد مسیل فاضلاب و مشکلات بهداشتی آن داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اینکه بتوان چشمه 8 هزار ساله رو خشک کرد خوش هنره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خشک هست یا خشکش کردن؟
اينم از بركات كار كارشناسي توي ايران .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر