بازدید 6342
۲

تهدید به تعطیلی منطقه گردشگری دریاچه دماوند

کد خبر: ۸۱۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 15 July 2018

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست دماوند از انسداد منطقه گردشگری دریاچه «تار» این شهرستان در صورت عدم تخصیص اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس میرزا کریمی شامگاه شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت: در صورت عدم تخصیص اعتبار جهت سامان دهی دریاچه «تار» مبادرت به مسدود کردن این مکان گردشگری خواهیم کرد.

وی افزود: براساس آمار تقریبی در ۲ روز تعطیلات پایان هفته بیش از ۴ هزار نفر از اثر طبیعی ملی دریاچه »تار» دماوند بازدید کرده اند، که از این تعداد بازدید کننده حدود ۲ تن زباله به جا مانده است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست دماوند ادامه داد: متاسفانه این مکان گردشگری طبیعی ارائه خدمات و جمع آوری زباله متولی ندارد و اداره میراث فرهنگی و گردشگری هیچ هزینه ای برای رفاه حال گردشگران نمی کند.

وی گفت: وضعیت سرویس های بهداشتی که قبلا توسط محیط زیست احداث شده بود، نابسامان بوده و جوابگو حجم بالای گردشگران نیست و اگر در روزهای آتی وضعیت مشخص نشود، مجبوریم جهت جلوگیری از آلودگی این مکان طبیعی، جاده ها را مسدود کرده و از حضور گردشگران جلوگیری کنیم.

میرزا کریمی اضافه کرد: متاسفانه هیچ اعتباری برای ساماندهی این دریاچه تخصیص داده نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
پیشنهاد می شود قبل از تخصیص اعتبار برای پاک سازی، برای بازدید کنندگان در بدو ورود به محدوده دریاچه، کلاس شهروندی برگزار کنید تا شعور اجتماعی آنها کمی بالا رود. مثلا از يک تونل که با چند عکس از مناظر زشت که قبلی ها درست کرده اند عبور کنند و از آنها خواهش شود زباله های خود را برگردانند.
خواهش می کنم کسی را به آن منطقه نزارید. فقط راه مالرو باشد. افراد ببینند و برگردند و الا تهران تهدید می شود به لحاظ اب و هوایی. دولت باید برخی مناطق را برای ورود خودرو قدغن کند. در تابلو هابنویسند و تمام استانهای ایران چنین باشند. بهر حال ایران اقلیم اش فرق می کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل