بازدید 26295
رسوایی پس از «20 بیلبورد در تهران»؛

خلاف گویی بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره بهاره افشاری و سردار آزمون؟

انتظار می‌رود وقت در برخی کشورها دروغگویی رئیس جمهور نیز تاوانی تا سطح استیضاح دارد، وقتی یک مقام شهرداری به این شکل خلاف گویی می‌کند، با او برخورد شود و دروغگویی در جمهوری اسلامی ایران هزینه داشته باشد. آیا شهردار تهران با انتخاب رئیس جدید سازمان ورزش شهرداری و کنار گذاشتن سرپرست فعلی نشان خواهد داد با این سطح دروغگویی مخالف است؟!
کد خبر: ۸۱۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 14 July 2018

دروغ بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره بهاره افشاری و سردار آزمون؟پس از آنکه سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، تبلیغات در بیست بیلبورد تبلیغاتی تهران با ارزشی میلیاردی در یک مراسمبه یک بازیگر درباره اسبِ یک فوتبالیست جوان هدیه داد، واکنش‌ها به حدی بود که این مدیر در خلاف گویی آشکار، گفته‌هایش را انکار کرد اما دیری نپایید که فیلم این مراسم و چنین اقدام عجیبی منتشر شد و برای همگان مشخص شد که عامل این اقدام به مردم دروغ گفته است؛ دروغی که برخلاف آن حاتم‌بخشی قابل توجیه نیست.

به گزارش «تابناک»؛ بهاره افشاری بازیگر سینما و تلویزیون که ارتباطش با سردار آزمون پیش از این نیز حاشیه ساز شده بود، اخیراً به مستندسازی روی آورده و در نخستین تجربه‌اش مستند «سریک / SERIK» را با محوریت اسب سردار آزمون ساخته است. این مستند به تازگی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شد و مراسم رونمایی و آغاز اکران این فیلم سینمایی، آغاز حواشی تازه‌ای بود که اکنون ابعاد تازه‌ای یافته و فراتر از سینما رفته است.

دروغ بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره بهاره افشاری و سردار آزمون؟

محمدصادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران که پیش از این کارمند این مجموعه بود، در این مراسم 20 بیلبورد را به بهاره افشاری برای تبلیغ فیلمش هدیه داد و تاکید کرد این بیلبوردها به انتخاب این بازیگر زن سینما هدیه داده خواهد شد. اگر قرار باشد این تعداد بیلبورد منتخب تهران برای یک مستند حاتم بخشی شود، برآوردهای رسانه‌ای حکایت از رقمی چند میلیارد تومانی داشت؛ حاتم بخشی که اگر قرار بر انجامش بود، باید به همه فیلم‌های سینمایی تعلق می‌‌گرفت، نه صرفاً به یک فیلم مستند و سازنده زنش.

با بالا گرفتن نقدها نسبت به این حرکت نامتعارف، سرپرسن سازمان ورزش شهرداری تهران از اساس منکر ماجرا شد و گفت: «در جریان این خبر نیستم. قرار شد از آقای سردار آزمون به‌عنوان یک چهره ارزشی و ورزشی حمایت شود. ما برای اکران فیلم سریک به‌کارگردانی خانم بهاره افشاری که سردار آزمون بازیگر آن است، سالنی را تهیه کردیم تا افتتاحیه اکران در آن‌جا برگزار شود... در این بین با توجه به اینکه رویکرد این فیلم یک رویکرد کاملاً ورزشی است و احترام به مرام ورزشی و حمایت از ورزشکاران مدنظر ماست تا خدای نکرده قهرمانان ما آسیب روحی و اجتماعی نبینند و مردم از آن استقبال کنند، از ما درخواست کردند که برای تبلیغات فیلم به آنها کمک کنیم.»

دروغ بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره بهاره افشاری و سردار آزمون؟

حسنی که مشخصاً به اشتباه برای سرپرستی این سازمان عریض و طویل انتخاب شده، در ادامه اساساً گفته‌هایش را انکار کرد و گفت: «از آن‌ جایی که وظیفه سازمان ورزش کمک به ورزشکاران و ورزش است ما این مسئله را مورد توجه قرار دادیم اما اینکه قصه 20 بیلبورد چطور در آمده و ماجرای تولد خانم افشاری به ذهن دوستان خطور کرده،‌ الله اعلم... خبرنگاری که این خبر را تهیه کرده، از بین صحبت‌های من تحلیل خود را و عدد و رقم خود را منتشر کرده و من چنین چیزی را اعلام نکردم.» 

اکنون تصاویر این مراسم را می‌بینید که نشان می‌دهد این کارمند شهرداری به چه شکل به افکارعمومی دروغ گفته است. بخش‌های دیگر این مراسم عجیب نیز اجرای «تولد مبارک» توسط فرزاد حسنی و حامد همایون برای بهاره افشاری بود! شاید عده‌ای عنوان کنند که اهدای بیلبورد برای تبلیغ هر فیلمی -ولو اینکه فقط مشمول این فیلم شود- اقدام خوبی است اما بعید است خلاف گویی این مسئول ارشد شهرداری تهران، همچون بیلبوردها توجیه پذیر باشد.

دروغ بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره بهاره افشاری و سردار آزمون؟

حسنی در کنار شجاع پوریان

این حواشی باعث شد تا محمدعلی افشانی شهردار تهران در مورد  حاتمی بخشی سازمان ورزش شهرداری تهران نیز واکنش نشان دهد و این حرکت او را به کل رد کند. افشانی در عین حال سعی کرد این ماجرا را خاتمه یافته تلقی کند و در این زمینه گفت: «اگر بیلبوردی دیدید که تبلیغ این فیلم در آن باشد، بعدا به من گزارش بدهید. رئیس سازمان ورزش این حرف را زده و من هم شنیدم اما این سخنان جزو اختیارات وی نبوده است.»

سوای ماجرا 20 بیلبورد در تهران، دروغ بی‌تاوان مسئول ارشد شهرداری تهران درباره این هدیه به بهاره افشاری و سردار آزمون است. انتظار می‌رود وقت در برخی کشورها دروغگویی رئیس جمهور نیز تاوانی تا سطح استیضاح دارد، وقتی یک مقام شهرداری به این شکل خلاف گویی می‌کند، با او برخورد شود و دروغگویی در جمهوری اسلامی ایران هزینه داشته باشد. آیا شهردار تهران با انتخاب رئیس جدید سازمان ورزش شهرداری و کنار گذاشتن سرپرست فعلی نشان خواهد داد با این سطح دروغگویی مخالف است یا باید دروغ‌های بعدی زیرمجموعه ایشان را نیز گزارش کنیم؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۴
سازمان های نظارتی کجا بودند، اینهمه شیر توشیر؟!
کمک در جهت تبلیغ یک فیلم کار فرهنگی است ولی هدیه تولد به یک خانم جهت تبلیغ گاری یک کار ضد فرهنگی است ایشان را به سازمان پسماند جهت فعالیت بفرستید
این آقای سردار آزمون به یک مربی برای آموزش آداب اجتماعی و طرز زندگی در جامعه اسلامی ایران و آشنایی با ارزشهای جامعه و ضدارزشهای اجتماع احتیاج دارد؛کلن تو باقالیاست جوانک.
همین فردا برا دهن کجی به مردم هم که شده ورش میدارن و جای دیگه یه پست بالاتر بهش میدن
چند روز پیش یکی از دوستانم ماجرای جالبی در باره جریمه دروغ گویی در سوئیس برایم تعریف کرد که از این قرار است می گفت: در پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که یک ماشین از پشت سر به من زد بعد از این که پلیس آمد جویای حال من شد که طوری نشده ای و در جواب گفتم گردنم خیلی درد میکند راننده ای که از پشت سر زده بود گفت اقای پلیس ایشون کمر بند نبسته بوده و الا گردن درد نمی گرفت. پلیس لب تاپ خود را باز کرد و تصاویر دوربین بالای چراغ قرمز را بازبینی کرد و تصویر من را که کمر بند بسته بودم را به راننده پشتی نشان داد و بخاطر این دروغ گفتن 300 فرانک سوئیس جریمه اش کرد . اگر طرف حرفی نمیزد جریمه ای هم دریافت نمی کرد و خسارت ماشین را هم بیمه پرداخت می کرد ولیکن یک جمله دروغ گفتن باعث شد سیصد فرانک جریمه شود . برایم جالب بود که در قوانین سوئیس برای دروغ گفتن جریمه تعیین کرده اند
متاسفانه ایران که تمام دنیا به ان چشم دوختن وارزویش را دارند واکنون مردمش را در رنج میبینید بخاطر همین ادمها بی قابل وجناحی است که کم هم نیستن چرا اقایان صادقی ومطهر ی که همیشه هر کسی را که جرمی مرتگب میشود انها با توهین به قوا از ان مجرم دفاع می کنند چرا این روزها برای ضعف مدیران نالایق هیچی نمی کویند
این بنده خدا هم داره سهمشو از سفره انقلاب میگیره!!. چرا گیر دادن بهش؟!
آقا جان کادو داده. مگر خودتون کادو تولد ندادین تاحالا؟ فقط چون خانم بهاره افشاری بودن وضعشون نرسید و از بیت المال دادن. عیبی داره؟
لطفا گیر ندین
عجیبه!!
رییس یک دولت جلوی 30 میلیون آدم دروغ می گفت هیچ کس چیزی نگفت،
حالا به یه کارمند گیر دادین که چی بشه!البته دروغ گفتن کار زشتیه
نتیجه لیستی رای دادن میشود حضور افراد فاسد به عنوان مدیر
تنها چیزی که تو این مملکت هزینه داره رقصیدنه ( شهردار سابق و هژبری و ..)
بقیه موارد بی هزینه است...
آقای افشانی فارس را آباد کرد حالا نوبت تهران است........
انصافا همین تبلیغات شهرداری خیلی هاش رو که میبینی نمی دونی چی بگی که متوجه میشی فقط باید پول حیف و میل بشه و میشده.زیبا سازی الان واسه تابلو شرکت ها چقدر عوارض میگیره که انقدر راحت میبخشه؟خیلیها اشتباهی الان سرکار هستند.
رسانه ها هم کاش در مورد اختلاس و رانت خواری این طور پیگیر بودند!!!!!!!!!!!!!
قدیمیا میگفتن دروغ گو دشمن خداست!

ولی توی دوره ما دروغ گو کلی پیشرفت کرده! پست های متنوع و مختلفی داره از ریاست معاونت وزارت و......
مدیری با این طرز تفکر نباید حتی یک روز دیگر مسئولیت داشته باشد نه اینکه فقط جلوی کار او گرفته شود. آقایان افشانی و محسن هاشمی مردم از شما توقع دارند.
اين دروغ گو كمي كوچولو بود كه به راحتي بهش گفتيد دروغگو . اون بزرگها رو هم همينكار رو كنيد قابل تقديره.
در جمهوری اسلامی و در این شرایط سخت مردم نباید همچین مراسماتی و همچین کارهایی انجام شود.
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند
خدا وكيلى خيلى خيته هنوز حكم سرپرستيت مهرش خشك نشده ، در اولين حركت مديريتى به صورت جهادى برى ٢٠ تا بيلبورد ببخشى به يه كارگردانى كه اولين كارش رو تازه ساخته ! از خيت هم اونورتره . تو مايه هاى زاقارته ! از ما گفتن . الله اعلم !
واقعا برای خودم وهمشهری هام متاسفم که مسولان آن جوگیر میشن وکاری می کنن که نه در شان شهرتهران است نه در شان فیلم ساز وبازیگر وفوتبالیست
این مسولین ازکجا حقوق می گیرن وبرای چه کسانی کارمی کنن خدا به همه شان عقل عنایت کند
بااین بذل وبخششی که مسئولان مادارند فکرنکنم تا دوسه سال دیگه ته خزانه چیزی بمونه
الان صحبت کردن و کتمان کردن تو مملکت ما مده!
اسمش دروغ گویی نه خلاف گویی !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر