بازدید 2394

اخراج یک عضو شورای امنیت ملی آمریکا

«جنیفر آرانجیو» یک مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر مسائل مهاجرتی با سایر مدیران این شورا، اخراج شد.
کد خبر: ۸۱۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 14 July 2018

«جنیفر آرانجیو» یک مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر مسائل مهاجرتی با سایر مدیران این شورا، اخراج شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از تارنمای پولیتیکو، اخراج این مقام نشان می دهد، از ماه آوریل که «جان بولتون» به ریاست شورای امنیت ملی آمریکا رسیده، این نهاد دچار اختلافات شدیدی شده است.
به گفته یک مقام سابق کاخ سفید و یک عضو پیشین شورای امنیت ملی، آرانجیو روز پنجشنبه برکنار شد.
گفته می شود وی به بیرون از محل کارش راهنمایی شده و به او اعلام شده که دیگر به خدماتش نیازی نیست.
چند روز پیش نیز دو مقام ارشد شورای امنیت ملی که در بخش خاورمیانه فعالیت می کردند، این نهاد را ترک کردند. یکی از این افراد، «جوئل ریبرون» است. وی قرار است به وزارت خارجه رفته و به مسائل مربوط به خاورمیانه بپردازد. «مایکل بل» نیز فرد دیگری است که از شورای امنیت ملی رفته است اما هنوز معلوم نیست که مقصد بعدی او کجاست.
آرانجیو یک وکیل و کارمند سابق کنگره آمریکاست که در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بخش زنان فعالیت می کرد. او در ژانویه 2017 به شورای امنیت ملی رفت.
یک مقام ارشد کاخ سفید درباره آرانجیو اظهار داشت: او به شدت به رئیس جمهوری وفادار است. او در فعالیت های خود بسیار جدی بود و سعی می کرد کامل ترین و دقیق ترین اطلاعات به رئیس جمهوری برسد.
یک مقام سابق کاخ سفید گفت: این رویکرد دقیق آرانجیو باعث شد تا وی با افرادی مانند «استفن میلر» مشاور ترامپ و سایر مقام های شورای سیاست گذاری داخلی، به ویژه در مسائل مهاجرتی دچار اختلاف شود. میلر در زمینه مسائل مربوط به مهاجران، تندرو محسوب می شود.
این مقام پیشین کاخ سفید اظهار داشت: آرانجیو تلاش می کرد تا اطلاعات گمراه کننده ای را که میلر و شورای سیاست گذاری داخلی در مورد مهاجران و پناهندگان به ترامپ می دادند، تصحیح کند.
گزارش ها حاکی است که آرانجیو با «میرا ریکاردل» معاون تندرو بولتون نیز اختلافات زیادی داشت.
بولتون نهم آوریل (بیستم فروردین) ریاست شورای امنیت ملی آمریکا را برعهده گرفت. وی که جانشین «هربرت مک مستر» شد، در بسیاری از زمینه ها دیدگاه های تندی دارد و ارتباط خوبی با نهادهای بین المللی ندارد.
بولتون بلافاصله دست به تعدیل نیرو در شورای امنیت ملی زد و در اولین اقدام «تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی ترامپ را برکنار کرد. «مایکل آنتون» سخنگوی اصلی شورای امنیت ملی نیز این نهاد را ترک کرد. «کیت کلوگ» یکی دیگر از اعضای برجسته این شورا نیز به تیم کارکنان «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا رسید.
ترامپ از همان ابتدای ورود به کاخ سفید موضع سختگیرانه ای در قبال مهاجران اتخاذ کرد. وی با صدور دستورات اجرایی ورود شهروندان شماری از کشورهای مسلمان به آمریکا را منع کرد.
او همچنین وعده داده که در مرز با مکزیک دیواری برای جلوگیری از ورود مهاجران احداث کند. دولت آمریکا در هفته های اخیر بیش از دو هزار کودک مهاجر را از والدین شان جدا کرد که این سیاست با اعتراضات گسترده ای در آمریکا و کشورهای همسایه روبرو شد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز جمعه در دیدار با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در موضوع مهاجرت موضع بسیار سختگیرانه ای اتخاذ کرد. درحالی که ترزا می اظهار داشت که کشورش تاریخ پرافتخاری در پذیرفتن مهاجران و آوارگان دارد و مهاجران برای این کشور و اقتصاد آن مفید بوده اند، ترامپ گفت که مهاجرت برای اروپا و آمریکا مضر است و فرهنگ آنها را نابود می کند.
ترامپ همچنین حضور مهاجران در اروپا را بسیار منفی ارزیابی کرد و گفت که در این زمینه به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هشدار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی