بازدید 2603

عدم پذیرش دانشجوی کارشناسی شبانه در دانشگاه بوعلی سینا

کد خبر: ۸۱۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 13 July 2018

معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: پذیرش دانشجوی دوره شبانه مقطع کارشناسی متوقف شده است، اما پذیرش دانشجو در نوبت دوم مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند گذشته است.

به گزارش مهر، حسن ساریخانی گفت: اختیار پذیرش دانشجو شبانه یا نوبت دوم برعهده دانشگاه ها است.

وی افزود: دانشگاه بوعلی سینا همدان برای پذیرش دانشجو نوبت دوم مقطع کارشناسی یک تحقیقی انجام داد و مشخص شد که پذیرش این نوع دانشجویان شهریه ای که پرداخت می کنند کمتر از هزینه هایی است که دانشگاه دارد بنابراین صرفه اقتصادی در پذیرش این نوع دانشجو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه بوعلی سینا در نوبت دوم مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش نمی کند، تاکید کرد: همچنین برخی از دانشجویان نوبت دوم مقطع کارشناسی این دانشگاه از نظر علمی اختلاف زیادی با دیگر دانشجویان داشتند بنابراین در برخی موارد اساتید نیز از این وضعیت ناراضی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی قابلیت در یک سطح قرار گرفتن دانشجویان نوبت دوم با دانشجویان روزانه بسیار زیاد است و در بسیاری موارد دیده می شود که دانشجویان نوبت دوم فعالیت های کیفی بسیار خوبی در دانشگاه انجام می دهند.

ساریخانی تاکید کرد: بنابراین دانشگاه بوعلی سینا همدان درحال حاضر تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی نوبت دوم پذیرش می کند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه در مقطع ارشد به ازای هر دو دانشجو روزانه یک نفر اعلام ظرفیت نوبت دوم می کند که در برخی موارد تنها تا ۶۰ درصد ظرفیت تعیین شده، تکمیل می شود.

معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز به ازای هر ۴ یا ۵ دانشجو روزانه یک دانشجوی نوبت دوم پذیرش می شود.

ساریخانی تاکید کرد: پذیرش دانشجوی نوبت دوم در مقطع کارشناسی این دانشگاه متوقف شده است اما برنامه ای برای تغییر پذیرش دانشجوی نوبت دوم در مقاطع تحصیلات تکمیلی نداریم و این موضوع طبق روال گذشته صورت می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان