بازدید 6980

آمریکا در مسیر شکست در جنگ تجاری با چین

استفان روچ، استاد دانشگاه ییل آمریکا و رئیس پیشین شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی در بخش آسیا،  گفت که بعید است جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین دستاورد خوبی برای واشنگتن بهمراه آورد.
کد خبر: ۸۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵ 13 July 2018

آمریکا در مسیر شکست در جنگ تجاری با چیناستفان روچ، استاد دانشگاه ییل آمریکا و رئیس پیشین شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی در بخش آسیا،  گفت که بعید است جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین دستاورد خوبی برای واشنگتن بهمراه آورد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، روچ در مصاحبه ای با CNBC گفت: "برنده شدن در جنگ های تجاری آسان نیست. راحت می توان در جنگ های تجاری شکست خورد و ایالات متحده در مسیر شکست خوردن در این جنگ تجاری است.

او گفت: "این یک مهمات جنگی واقعی است و فقط دعوای لفظی نیست... ما در مراحل اولیه کشمکش های مبارزه در یک جنگ واقعی و زنده هستیم. سوال این است که این جنگ تا کجا پیش می رود؟ و این مهمات جنگی در آینده چقدر مهم خواهد بود؟ "

روچ می گوید که بعید است چین در این جنگ تجاری بی مهمات بماند. وی توضیح داد: "ایالات متحده به شدت به کالاهای ارزان قیمت چینی وابسته است تا بتواند نیازهای مصرف کنندگان آمریکایی را برآورده کند. ما برای تامین فقدان بودجه رو به رشدمان به شدت وابسته به فروش اوراق قرضه خزانه داری به چین هستیم."

روز جمعه پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داد و تعرفه های خود بر روی برخی از محصولات وارداتی از آمریکا را افزایش داد.

تعرفه های ۲۵ درصدی ایالات متحده بر روی ۸۱۸ قلم از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، اولین مرحله از عملیاتی شدن تهدید ترامپ برای اعمال مالیات بر روی کالاهای چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار است.

در روز سه شنبه، دولت ترامپ لیستی از کالاهای وارداتی چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را منتشر کرد که قصد دارد ۱۰ درصد تعرفه بر آن وضع کند. این اقدام می تواند گامی دیگر در جهت آنچه پکن "بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد" نامیده است، باشد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که در طی دو هفتهٔ آینده تعرفه های ایالات متحده بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می شود. وی گفته که ایالات متحده آماده است تا بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال کند و سپس بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالای چینی وارداتی مجددا این برنامه را اجرا کند.

این امر در مجموع ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مورد هدف قرار میدهد که بیشتر از ۵۰۶ میلیارد دلار کالایی است که چین در سال گذشته به ایالات متحده صادر کرده است.

پکن نیز پیش از این و در حرکتی متقابل، لیستی از کالای آمریکایی، از جمله خودروها و محصولات کشاورزی، به ارزش ۳۴ میلیارد دلار را منتشر کرده که با ۲۵ درصد تعرفه از جانب چین مواجه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار