بازدید 5396

افزایش قیمت نفت پس از سقوط ۶.۹ درصدی روز گذشته

در روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزایش یافت. دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری هشدار راجع به محدودیت های ظرفیت تولید نفت از سوی آژانس بین المللی انرژی عنوان شده است. این در حالی است که در روز گذشته با از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، قیمت نفت کاهش چشمگیری یافته بود.
کد خبر: ۸۱۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 12 July 2018

افزایش قیمت نفت پس از سقوط ۶.۹ درصدی روز گذشتهدر روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزایش یافت. دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری هشدار راجع به محدودیت های ظرفیت تولید نفت از سوی آژانس بین المللی انرژی عنوان شده است. این در حالی است که در روز گذشته با از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، قیمت نفت کاهش چشمگیری یافته بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۱.۷۰ دلار افزایش یافت و ۷۵.۱۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۵۰ سنتی، بشکه ای ۷۰.۸۸ دلار صورت گرفت.

دیروز قیمت نفت برنت ۵.۴۶ دلار یا ۶.۹ درصد کاهش یافته بود و به ۷۴.۴۰ دلار رسیده بود. نفت سبک آمریکا نیز کاهش ۵ درصدی را در روز گذشته تجربه کرده بود.

تحلیلگران می گویند که دلیل اصلی کاهش شدید قیمت نفت در روز چهارشنبه، اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت لیبی درباره ی از سرگیری فعالیت چهار بندر نفتی در لیبی بود. در این رابطه گفته شده بود که تولید و صادرات از این پایانه ها به زودی به سطح عادی باز می گردد.

گفته میشود که با بازگشایی این بنادر در لیبی، روزانه ۸۵۰ هزار بشکه نفت به بازار های جهانی بازخواهد گشت.

این در حالی ست که طبق آمار قبلی، تولید ملی نفت لیبی به دلیل مشکلاتی که برای انتقال آن از بنادر نفتی پیش آمده بود، ۵۲۷ هزار بشکه در روز نسبت به تولید روزانه ۱.۲۸ میلیون بشکه ای که در ماه فوریه داشتند، کاهش یافته بود.

همچنین بالاگرفتن تنش اقتصادی میان اقتصادهای بزرگ دنیا، و احتمال وضع تعرفه های جدید آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی، از جمله عواملی ست که موجب شده بود قیمت نفت کاهش یابد، چرا که به خطر افتادن رشد اقتصادی جهانی موجب کاهش مصرف انرژی، به خصوص در بازرهای روبه رشد می شود .

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets، گفت: "نگرانی های تجاری امروز افزایش یافته ... اگر این تعرفه ها معرفی شود، تاثیری بر رشد اقتصادی و تقاضای جهانی خواهد داشت."

در این میان خبر هایی از احتمال بررسی اعطای برخی معافیت ها از سوی آمریکا به کشورهای واردکننده نفت ایران در شرایط تحریمی، موجب شده است که کمی از نگرانی ها برای کاهش عرضه کاهش یابد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن در حالی بررسی درخواست های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم هایی است که قرار است از ماه نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعمال شود.

واشنگتن قبلا گفته بود که کشورها باید تمام واردات نفت خود از ایران را از ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل