بازدید 8428
آخرین خبرها از انجام تغییرات در دولت؛

چرا انجام تغییرات در بخش اقتصادی کابینه سخت است؟!/ جناح‌های سیاسی چه سهمی از تیم اقتصادی دولت دارند؟

در جدال برای کسب کرسی بیشتری از کرسی های اقتصادی کابینه و همچنین تلاش برای حاکم کردن تفکر خود بر بخش اقتصادی دولت، گروه های یاد شده تلاش زیادی برای رقابت با یکدیگر دارند. البته در اوضاع کنونی، بخشی از این جریانات، سهم بیشتری داشته و تلاش دارند، وضعیت موجود را حفظ کرده و مانع از جدایی افراد نزدیک به خود بشوند. برای همین، نمی توان انجام تغییرات در بخش اقتصادی دولت را خیلی هم راحت فرض نمود؛ کما اینکه تأخیر فعلی در انجام تغییرات را می توان برخاسته از همین دشواری ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۱۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 12 July 2018

بحث تغییرات در دولت به واسطه ایجاد شکل گیری شرایط نامناسب اقتصادی در کشور طی ماه های اخیر موضوعی است که چند صباحی نقل محافل سیاسی و ارکان تصمیم گیرنده در کشور شده است و بسیاری از مردم، رسانه ها، کارشناسان و متولیان امور کشور بر این عقیده هستند که ایجاد تغییرات در بدنه کابینه و بهره گیری از چهره های توانمندتر می تواند راهکاری برای مرتفع کردن بخشی از مشکلات موجود باشد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند قریب به اتفاق فلش نظرات در مورد تغییراتی که باید در کابینه صورت گیرد تا نتیجه آن بهبود نسبی شرایط کشور باشد، به سمت تیم اقتصادی دولت روحانی است، برخی در درون و بیرون قوه مجریه تلاش می کنند تا سمت و سوی تغییرات را عوض کرده و آن را به سمت وزیران و مدیران ارشد دولتی دیگر نشانه بروند؛ موضوعی که اگر محقق شود به طور حتم هیچ باری از روی دوش کشور برداشته نخواهد شد.

در خصوص تغییرات در دولت بلاشک نیاز اصلی و اساسی کشور، کنار گذاشتن برخی افراد و تفکرات از تیم اقتصادی دولت و جایگزین کردن فکری نو با افرادی تازه نفس و با انگیزه است که بتوانند بار مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را کاسته و سیاست گذاری ها و اقدامات را به سمتی سوق بدهند و به گونه ای عمل کنند که در نهایت همراه با ایجاد رفاه برای مردم کشور باشد.

در همین زمینه شنیده شده که به دنبال پایان مأموریت پنج ساله «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی، «حسن روحانی» رئیس جمهور در حال رایزنی و مذاکره با برخی گزینه ها برای معرفی آنها به عنوان جانشین سیف است. پس اولین و اولویت دار ترین تغییر برای دولت، انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی است. پس از سیف از «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان دومین تغییر محتمل در کابینه نام برده می شود، اما او اخیرا احتمال چنین تغییری را بعید دانسته است.

نوبخت با توجه به اینکه دبیرکلی حزب اعتدال و توسعه را نیز بر عهده دارد و این حزب پس از تشکیل همواره اصلی ترین حامی «حسن روحانی» بوده و اکنون افرادی زیادی از آن در دولت مشغول به فعالیت هستند، احتمالا لابی زیادی برای ماندن در جایگاه ریاست سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت و از طرفی هم بعید می داند که رئیس جمهور در نهایت به این راضی شود که دبیر کل اصلی ترین حزب حامی اش را از ریاست این سازمان کنار بگذارد.

از «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «عباس آخوندی» وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان گزینه های بعدی که احتمالا کابینه را ترک خواهند کرد و افراد جدیدی جانشین آنها خواهند شد، نام برده می شود؛ اما گفته می شود مسأله تغییرات در دولت بخشی توسط مجلس و از طریق استیضاح دنبال خواهد شد و بخش دیگری را هم رئیس جمهور مشخص خواهد کرد.

به هر روی تلاش افراد حاضر یا وابسته به تیم اقتصادی دولت، برای عوض کردن جهت تغییرات در دولت از موضوعاتی است که طی روزهای گذشته و پس از مطرح شدن این موضوع با لابی های سنگینی مواجه شده و تلاش وافری برای آن صورت گرفته است که نشان می دهد نمی توان انتظار راحتی انجام تغییرات در این بخش را داشت، چون افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف مخالف انجام این تغییرات هستند و برای عوض کردن این تصمیم تلاش خواهند کرد.

به همین بهانه در یک بررسی اجمالی به پنج دسته بندی در تیم اقتصادی دولت اشاره شده است که هر یک از آنها وابستگی به یکی از جریانات سیاسی دارد که این جریان ها حتما واکنش هایی در مقابل تغییرات احتمالی در تیم اقتصادی دولت خواهند داشت و یا برای جلوگیری از آن تلاش خواهند کرد.

در دسته بندی اول تیم اقتصادی دولت می توان به حضور افراد وابسته به حزب اعتدال و توسعه در دولت اشاره کرد. افرادی نظیر «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، « اکبر ترکان» رئیس هیات مدیره شستا و دبیر سابق شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی»، «مرتضی بانک» مشاور رئیس جمهور و رئیس شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «محمد رضا نعمت زاده» وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی و افرادی از این دست، این تیم را ـ که به نظر می رسد در یک ائتلاف مشخص با تیم نزدیک به اصولگرایان توانسته اند بخشی از جریان اقتصادی کشور را در دست بگیرد ـ تشکیل می دهند.

تیم نزدیک به اصولگرایان سنتی از دیگر مجموعه هایی است که با نزدیکی به اعتدال و توسعه ای ها توانسته اند بخشی از مسئولیت های اقتصادی در دولت را از آن خود کنند. در بین این افراد چهره هایی نظیر «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی فعلی رئیس جمهور و رئیس دفتر سابق روحانی، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت که مسئولیت ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را بر عهده داشت و ... حضور دارند.

بخشی از مسئولیت های اقتصادی در دولت نیز بر عهده چهره های نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی است که گفته می شود خود را مهیای تغییرات جدید در دولت کرده اند تا بتوانند سهم بیشتری از ترکیب اقتصادی دولت بگیرند. چهره هایی نظیر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور که گفته می شد قرار است مسئولیت تیم اقتصادی کابینه در دولت دوازدهم بر عهده او باشد؛ اما روحانی در نهایت به چنین تصمیمی نرسیده است، « مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رئیس جمهور که بسیاری او را مغز متفکر تیم اقتصادی قوه مجریه می خوانند. گفته می شود به دلیل اختلافات با برخی اعضای تیم اقتصادی دولت، چندی است از سمت خود استعفا کرده است، در این دسته بندی جای می گیرند.

دو تیم نزدیک به اصلاح طلبان هم در کابینه حضور دارند که بخشی از آنان در دولت فعلی حضور دارند و بخشی از آنان هم در دولت یازدهم نقش جدی تری داشته اند و اکنون بیشتر در مقام مشاورت قرار گرفته اند. از چهره هایی نظیر «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اعضای این طیف نام برد.

در جدال برای کسب کرسی بیشتری از کرسی های اقتصادی کابینه و همچنین تلاش برای حاکم کردن تفکر خود بر بخش اقتصادی دولت، گروه های یاد شده تلاش زیادی برای رقابت با یکدیگر دارند. البته در اوضاع کنونی، بخشی از این جریانات، سهم بیشتری داشته و تلاش دارند، وضعیت موجود را حفظ کرده و مانع از جدایی افراد نزدیک به خود بشوند. برای همین، نمی توان انجام تغییرات در بخش اقتصادی دولت را خیلی هم راحت فرض نمود؛ کما اینکه تأخیر فعلی در انجام تغییرات را می توان برخاسته از همین دشواری ارزیابی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۰
الان كه باز ايران دچار ورشكستگي اقتصادي و سياسي شده ، ديگه خبري از پروپاگانداي خبري نسبت به تركيه و اردوغان در تابناك ديده نميشه . كاري كه تابناك در انجام آن تبحر خاصي دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
تابناک در مورد وزیر شدن داماد اردوغان تیترنزد نگران شدیم
عباس امیرانتظام درگذشت. شما خبرهای مربوط به ایران رو در سایتتون می گذارید؟!
چه خواجه علی چه علی خواجه ! مدیریت کشور توی دایره یه سری افراد داره دست به دست میشه حداقل به خودتون رحم کنیدحداقل یه مباشر کارآمد بیارید که کارو رو بچرخونه هیچی بد تر از این تقسیم بندی ها نیست که هیچ ریشه توده‌ای نداره وفقط سهامداران قدرت هستند نعمت زاده !!!!!ترکان!!!!!!! شق القمری که این آدما این چند ساله کردن چیه چرا دست از سر مردم بر نمیدارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
به هر حال شما ساکت باش.
فریبرز
| France |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
تئوری احتمال این است که مدیران مشخص و پیر و از آب گذشته و با اصول مدیریت امروزی کم و یا نا آشنا داریم (بپرسید آخرین بار چه موقع و توسط چه کسی آموزش دیده اند). جوانان هم که هیچ.
مهدی
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
گل گفتی!
دولت باید نمایندگان واقعی مردم باشند نه افراد و احزاب خود ساخته
مسئولان ما بعد از 4 دهه هنوز نتونستن مشکل برق رو حل کنن اونهم در کشوری که یکی از بیشترین منابع نفت و گاز و خورشیدی رو در دنیا داره! اونوقت فکر میکنید با تغییر چند مسئول قراره اتفاق خاصی بیفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
برای اینکه دشمتان خارجی تحریم می کنند و یک عده هم از پشت خنجر می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
مشکل برق دروان اصلاحات که بسیار بدتر بود.
گاهی بندر عباس 30 ساعت تابستان قطع برق داشتیم و تمام گوشتامون در مدت انتظار خراب شد و دور انداختیم
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ناشناس 21:36، اعتراف خوبی بود که دوران اصلاحات گوشت داشتید توو یخچال‌تون. الان گوشت دارید اصلا؟ بعدش هم موضوع کمبود آب و برق ربطی به دولت نداره ولی اصلاح مثلا الگوی مصرف آب کشاورزی به دولت ربط داره. من نمیدونم کدوم دولت بیشتر در این زمینه تلاش کرده، ولی اصلا خودت مقایسه کردی مثلا دولت خاتمی، احمدی‌نژاد، یا روحانی کدومشون بیشتر در این زمینه تلاش کردند که زود میندازی تقصیر اصلاحات؟ ضمنا این یه موضوع درازمدت هست، ممکن هست مثلا دولت اصلاحات سیاست‌گذاری کرده باشه و الان نتیجه‌ی خوب یا بدش رو داریم میبینیم، یا دولت احمدی‌نژاد سیاست‌گذاری کرده و الان نتیجه‌ش رو داریم میبینیم (بد نیست به آمار سدسازی‌های غیرضروری یه نگاه بندازی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ناشناس 21:29 مگه نمی گید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ناشناس پس احمدی نژاد مشکل برق حل کرد افرین به شما مردم ما مشکل وقتی حل میشه سریع حل کننده را فراموش کرده
فریبرز
| France |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
همه اینها که گفتی فکر خلاق می خواهد. خلاقیت ما در مبارزه با رقی (حرکات موزون) است. گاهی هم با بد یا بی حجابی بانوان.
اگر تغییر کنند مثلا چه اتفاق میفته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
هیچ چی! یک مدت دیگه مردم سرگرم میشن!
اطلاع موثق دارم که سیف نه تنها برکنار نخواهد شد بلکه دوره ریاستش تمدید هم خواهد شد. نوبخت و واعظی و نهاوندیان پشت سیف هستند و کسی قادر به تغییر او نیست.
تکلیف سود بانکی رو زودتر مشخص کنید. اگر تا 10 روز آینده نرخ سود بانکی اضافه نشه منم به فکر می افتم چند صد میلیون تومان رو از بانک بیارم بیرون و یک فکری براش بکنم که نه خودم دوست دارم و نه اقتصاد ملی .... خیلی ها رو میشناسم زودتر از من از بانک بیرون آوردن یا سکه خریدن یا ارز خارجی یا وارد دلالی های عجیب و غریب کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
مرفه بی درد.
الان یه سری میریزن اینجا میگن دولت اختیار تعویض وزرا رو نداره کلی ادم با سوادم لایک می کنن(:
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
حال تو بی سوادی که این نکته بچه گونه را هم درک نکردی دلیل نمیشود که بقیه را شانتاژ کنی.
این آقای سیف، اگر امشب بیاد به تلویزیون و اعلام کنه که مثلا دلار آزاد قراره برگرده به 5 تومان چند ماه پیش، والله من باور نمیکنم، و فکر میکنم اتفاقا ممکنه حرفش برعکس بشه و 5 تومان گران تر بشه! این یعنی بنده و خیلی از مردم به حرف آقای سیف اعتماااااااد نداریم. پس چرا آقای رئیس جمهور اصرار بر ایشان داره؟ ضمنا بفرمائید چطور یک شبه برادرزاده یک آقایی که معاون یک آقای دیگری است در فلان وزارت خانه که خیلی خارج میرود، از سال 96 شده است معاون ارزی بانک مرکزی؟ چطور اینطور شده؟ چرا به مردم بد میکنید؟ عدالت کجاست؟ مردم برای این فامیل بازی ها انقلاب نکردن. تابناک خودم نقطه چین گذاشتم که سانسور نکنی. و خوهاشا سانسور نکن. دیگه نمیدونیم کجا باید فریاد بزنیم.
انچه که مهمتر از تغییرات اقتصادی در کابینه است مشخص شدن سهم دولت در اقتصاد است یعنی چند درصد اقتصاد در دست دولت است آیا اختیار کافی و ابزار کافی را در اختیار دارد یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
حداقل شصت درصد زمان احمدی نژاد که صدرصد بود حالا چی شد کم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
این حرف هارو بذارین کنار.این دولت اگر اقتصاد آمریکارو هم بدن دستش در 24 ساعت اول آمریکارو به گینه تبدیل خواهد کرد.واقعا بعد از این همه سال هنوز متوجه ناکارامدی این دولت نشدی؟اگر میدونستن قدرت در دستشون نیست پس چرا با وعده های زیبا مردم رو گول زدن و رای جمع کردن؟دوست من،اینها برای فرار از مسئولیت هاشون این حرف هارو زدن و ما با تکرار این حرف ها فقط داریم در این امر بهشون کمک می کنیم.
خواسته ملت اتمام دروغگوبی دولت در زمینه اقتصاد است.
هیچ چیز قابل باور نیست.
اعتماد بی اعتماد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
یه دفعه سالی 800000 شغل رو هم ببر زیر سوال دیگه. خجالت بکش. تا کی میخوای به رای مردم بی احترامی کنی؟
اب و برق ی کشور رو نمی تونید تامین کنید...اونوقت می خواهید اسراییل و امریکا رو بترکونیید....ززززررررررشششششک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
البته اونایی که باید آب و برق رو تامین کنند با اونایی که باید بجنگند دو گروه کاملا متفاوتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
احمدی میتونست نذاشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
دست دولت نیست.دولت ناکارامد ست
فردی که این مقاله رو نوشته دو تا ویژگی داره.

با اینکه میدونه این تغییرات هیچ فایده ای در بهبود اوضاع کشور نداره،اما به صورت تعمدی از گفتن حقیقت طفره میره.
عوض شدن آدم ها مشکل رو حل نمیکنه.باید افکار عوض بشه.نوع نگاه به جهان و انسان تغییر کنه.زندگی ارزشمند تلقی بشه و مرگ و نیستی امری مذموم قلمداد بشه.
خواست و اراده مردم در اولویت باشه و خرد و عقل گرایی محترم شمرده بشه.
به جای فقط حرف زدن و عوض شدن ظاهری و شکلی افراد ،عمل و کار و تلاش انجام بشه و کار و عمل ، نیاز به برنامه ای دقیق و مدوّن برای اداره کشور داره.
چه طور میشه امید به بهبود شرایط داشت وقتی که دست اینا خالیه.
اگر توانستید وزیر راه و شهرسازی را از صندلی اش بکنید من خودم را از بالای برج میلاد به پائین پرتاب میکنم.قدرت این وزرا از رئیس جمهور هم بیشتر است نمونه اش جلسات نمایشی استیضاح است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
وقتی یه وزیر تریلیارد میذاری انقد پول داره که قدرت بگیره و نشه تکونش داد
اصلا شما بگو کل کابینه و رییس دولت همه تغییر کنند تغییر مثبتی برای مردم اتفاق خواهد افتاد؟؟؟؟؟؟؟اختلاسگرها همچنان به اختلاس ادامه می دهند قاچاقچی های رانتی همچنان به قاچاق دهها میلیارد دلار کالا ادامه می دهند میلیاردها دلار از فروش نفت گم می شود و هر سال مردم ایران بدبخت تر می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
نه . بلکه بدتر هم میشه
لطفا توضيح دهيد كه جناح‌ها، احزاب و گروه‌هاي سياسي چه منفعت‌هاي اقتصادي از در اختيار داشتن كرسي‌هاي مديريتي دولت مي‌برند كه در سهم‌خواهي ذره‌اي كوتاه نمي‌آيند؟
چهل سال است به امید اینکه ،پول حرام عافبت ندارد ،و لاجرم عواقبش دامان آدمهای حرام خوار را میگیرد ،من هم با حرام خوارها مبارزه کردم ،وهم خودم از مال حرام بی نسیب نمودم ،؟ اما با کمال تاسف در سن سالمندی دارم میبینم که حرام خوارها در رفاه هستند ،و از زندگی بهرهمند اما من خام ،و منگول ،حتی توان درمان درد را ندارم ؟ و قادر به پرداخت ویزیت پزشک را ندارم ،ودرد را تحمل میکنم ،وباز هم خودم را گول میزنم که این دردها تزکیهٔ‌روح است برای پیوستن به لقائ الله ،؟ حال تغیرات در تیم اقتصادی هیچ اثری برای مردم ندارد ،اگر آقای آخوندی مرا نمیشناسد اما من اورا میشناسم ،واگر آقای ترکان نمیشناسد ،باشد اما من میدانم که چه بر سر سازمان نظام مهندسی کشور آورده است ؟ آقای ربیعی هم که گویی وقتی در دوران سربازی عضو سپاه عدالت بودند را هم بیاد دارم ،و یقینا تغیرات در کابیه تاثیری بر زندگی مردم عادی ندارد ،اما برای بخشهای حاکمیتی تاثیر دارد ؟ ،،،حیف که باید برای مردن هم ناز عزراییل را بکشیم ؟،، ،،
حالا چه عجله ایه ، صبور باشین هنوز تا هزار و چهارصد خیلی راه مونده ، امید داشته باشین ان شاءالله مدبرین عزیز ، یک تیم اقتصادی خوب براتون ردیف میکنن که حالشو ببرین .
با این تفاسیر و در صورت صحت مطالب.تغییری روی نخواهد داد و ۸۰ میلیون نفر از مردم باید ۳سال دیگر بخاطر انتخاب ی اکثریتی ریاضتی سخت داشته و آزمونی بس دشوار و طاقت فرسا تجربه کنند.مگر اینکه بزودی کل شان با هم استعفا دهند.و امور خدمت صادقانه و خالصانه را به اهلش سپارند.
اگر واقعا در این فکر هستید که اقتصاد ایران در دستان وزیر و وکیل و بانک مرکزی است سخت در اشتباه هستید .دستهای پشت پرده سکاندار اصلی اقتصاد ایران است مافیا و نه یکی بلکه گونه های متفاوتی از ان در اقتصاد ایران دیده میشود نهایت کاری که دولت میتواند انجام دهد سر و سامان دادن به نان و بازار ان است مابقی اصلا در اختیار دولت نیست از قبل بوده و تا انتها نیز خواهد بود .بازار رکن اصلی خیلی از حوادث این مملکت بوده و هست .ما ملت در مقابل بازار زیاد قدرتی نداریم کمپینهای نخریدن و تحریم نیز چند روز هستند و پس از ان با ترفندی خنثی میشوند .تابناک هم در این مقوله انچه که به مذاقش خوش اید منتشر میکند
تابناک از سر وته وسط کامنت ها میزنی قراره با صدا وسیما یه فرقی داشته باشی یا نه ؟
بعنوان کسیکه دودوره به روحانی رای دادم آنهم بخاطر سفارش فرزند فاضل خمینی کبیر سید محمدخاتمی بشدت ازرای دادن به چنین عنصر ناکارآمد پشیمان هستم واگر نظر سنجی بیطرفانه صورت بگیرد بیش از 90درصد رای دهندگان چون من پشیمان هستند روحانی پس ازگذشت 5سال باوجود صادرات بیش ازسه میلیون بشکه نفت و افزایش جهانی نفت از45دلاربه 80دلار وآزادشدن بیش از150میلیارددلار اموال بلوکه شده جز گسترش فقر وبدبختی وشرمنده کردن بازنشستگان در نزد خانواده بخاطر معیشت زندگی وکفاف نبودن هزینه زندگی با حقوق دریافتی جفای بیسابقه به اقشارآسیب پذیر نمود وباید هرچه سریعتربرکنارشود
روحانی بخاطر وعده های کذب سال 92 واظهارات تکراری ونمک پاشیدن برزخم اکثریت ملت منفور اکثریت ملت بویژه درنزد رای دهندگان گردیده لذا بهترین راهخ برکناری کل کابینه واستفاده ازمدیران شایسته وامتحان پس داده زمان جنگ است تا کشورراازاین وضعیت درحال سقوط نجات دهد
واقعا چنددرصد رای دهندگان وملت بزانودرآمده زیرفشاراقتصادی از کابینه روحانی رضایت دارند هرکجا پا میگذاری جز ناراحتی به روحانی حرف دیگری وجودندارد ملت دیگر نای نفس کشیدن هم زیرفشاراقتصادی ندارند
خواست اکثریت 24میلیون رای دهنده وملت ایران برکناری دولت ناکارآمد روحانی است هیچ امیدی به آینده وجودندارد
پرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا فاصله طبقاتی راچندبرابر سابق نموده 80درصد کارمندان وبازنشستگان زیر فشاراقتصادی درحال له شده هستند واقلیتی چون مقامات ووزرا بادریافتیهای نجومی در نازونعمت بسر میبرند ومدام ازرونق اقتصادی دم میزنند
بخاطر مشکلات معیشتی وکفاف نبودن حقوق دریافتی باهزینه های زندگی آنقدر درنزد خانواده شرمنده هستم که از خدا میخواهم این مدیران و مسبب وضعیت فلاکت بارفعلی ملت راهم در نزد خانواده بزرگ ایران وجهان شرمنده ومفتضح نماید
وجود یک چهره با نفوذ و وجیه سیاسی در کنار روحانی که توانایی هماهنگی بالایی داشته باشد بسیار واجب است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان