بازدید 29060
نیویورکر افشا کرد؛

پیشنهاد امارات، اسرائیل و عربستان به ترامپ برای خروج ایران از سوریه

در حالی‌ که طی هفته جاری، تلاش‌های متعددی از سوی سران اسرائیلی برای متقاعد کردن روسیه به خروج کامل ایران از سوریه صورت گرفته بود، اکنون نیویورکر در مطلبی از پیشنهادی عجیب از سوی دو کشور عربستان و امارات به همراه اسرائیل به ترامپ در راستای خروج ایران از سوریه، پرده برداشته است.
کد خبر: ۸۱۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 12 July 2018

در حالی‌ که طی هفته جاری، تلاش‌های متعددی از سوی سران اسرائیلی برای متقاعد کردن روسیه به خروج کامل ایران از سوریه صورت گرفته بود، اکنون نیویورکر در مطلبی از پیشنهادی عجیب از سوی دو کشور عربستان و امارات به همراه اسرائیل به ترامپ در راستای خروج ایران از سوریه، پرده برداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه نیویورکر در مطلبی به قلم «آدام انتوس» آورده است: در یک جلسه سری تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات سال 2016 آمریکا، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، وارد یکی از مهم‌ترین چانه‌زنی‌هایی با ترامپ می‌شود که در ابتدا بسیار سخت و دشوار می‌نمود.

این مقام اماراتی به همتایان آمریکایی خود می گوید، روسیه علاقه‌مند است در ازای برداشته شدن تحریم‌های وضع‌شده بر این کشور به خاطر مسائل اوکراین به مذاکره بر سر حل اختلافات و جنگ در سوریه تن دهد. مقامات فعلی و سابق آمریکا بیان کرده‌اند که بن زاید، تنها مقام منطقه‌ای نبوده است که خواهان برطرف شدن چالش‌ها میان دو ابرقدرت دوران جنگ سرد بوده است. درحالی‌که متحدان اروپایی آمریکا شدیداً در هراس از علاقه شخصی دونالد ترامپ به روسیه و پوتین قرار داشتند، دو کشور عربی یعنی امارات و عربستان به همراه اسرائیل از نفوذ خود در دولت جدید آمریکا سود می‌بردند و به شکلی سری در راه پیشبرد این هدف بوده‌اند.

پیشنهاد امارات، اسرائیل و عربستان به ترامپ برای خروج ایران از سوریه

مقامات ارشد این دو کشور و اسرائیل مکرر و با اصرار شدید، سعی در آن داشتند که همتایان آمریکایی خود را متقاعد کنند تا آمریکا در ازای کمک پوتین به خروج کامل ایران از سوریه، تحریم‌های آمریکا از روی روسیه به خاطر مسأله اوکراین را لغو کنند. موضوعی که به گفته نیویورکر همچنان یکی از اهداف این سه در منطقه خاورمیانه است. مقامات دولتی آمریکا بیان کرده‌اند که اوکراین و سوریه، دو موضوع مهم در دیدار پیش روی ترامپ و پوتین در 16 جولای در هلسینکی است.

با این ‌حال تحلیلگران بر این باورند که این هدف دور از دسترس است حتی اگر ترامپ علاقه زیادی به دنبال کردن آن داشته باشد. آن‌ها می گویند که پوتین نه علاقه و نه توان آن را دارد که نیروهای ایرانی را مجبور به خروج از سوریه کند.

این در حالی است که پای امارات متحده عربی نیز از چندی پیش به ماجرای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باز شده و بازپرس این پرونده «رابرت مولر» به همراه تیم خود مشغول بررسی موضوع همکاری‌های امارات برای تسهیل ارتباط بین افراد تیم ترامپ با مقامات روسی قبل از انتخابات هستند. واشنگتن‌پست قبلاً در مطلبی بیان کرده بود که این همکاری‌های امارات در راستای این امید بوده که روسیه را متقاعد به قطع روابط خود با ایران کند.

نیویورکر با بیان این‌که محمد بن زاید، یکی از برترین رهبران خاورمیانه در تفکر استراتژیک است، می‌گوید: در دوران باراک اوباما، وی سعی در برقراری ارتباطات نزدیک با پوتین و به ‌قصد دور کردن روسیه از همکاری‌هایش با ایران به ‌ویژه در سوریه داست که البته در این مسیر، عربستان سعودی و امارات شروع به سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در روسیه و تدوین جلسات متعدد با سران روسی در ریاض و ابوظبی کردند.

هنوز مشخص نیست که پیشنهاد برداشتن تحریم‌های روسیه در ازای خروج ایران از سوریه پیشنهاد خود پوتین و روسیه بوده یا ایده از ابتدا از سوی امارات مطرح شده است، اما به‌ هر حال نشان‌دهنده این نکته است که محمد بن زاید بر این باور است که راه پشت کردن پوتین به ایران از مسیر برداشتن تحریم‌ها می‌گذرد.

به گفته نیویورکر، در همین حال مقامات اسرائیلی، تنها چندی بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات، تلاش‌های خود برای بهبود روابط میان روسیه و آمریکا را آغاز کردند و طی جلساتی از سوی سفیر اسرائیل در آمریکا، تلاش‌هایی نیز به ‌قصد همکاری جدی میان آمریکا و روسیه به‌ویژه در سوریه شده بود؛ با این امید که پوتین را متقاعد به خروج ایران از سوریه کند.

مقامات اسرائیلی نیز همچون امارات کار را با اغوای روسیه آغاز کردند و در راستای هدف خود مبنی بر دسترسی به آسمان سوریه ـ که بخشی از آن از سوی روسیه کنترل می‌شد ـ به‌ قصد رصد فعالیت‌های ایران در پایگاه‌های نظامی، تلاش‌هایی برای بهبود روابط مسکو و واشنگتن داشته‌اند.

دقیقاً ایده مشابه با ایده امارات یعنی اوکراین در برابر سوریه در تماس تلفنی میان یکی از مقامات ارشد آمریکایی با نخست‌وزیر اسرائیل بعد از مراسم تحلیف ترامپ از سوی نتانیاهو مطرح شده بود؛ موضوعی که البته ترامپ شخصاً با آن موافقت نداشته است.

بعد از مستقر شدن کامل دولت ترامپ، این ایده یک ‌بار دیگر توسط عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی و عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات و در یک جلسه سری در مارس 2017 مطرح می‌شود. به گفته یکی از منابع مطلع، تلاش این دو بر آن بوده که ایده برداشتن تحریم‌ها از روی روسیه در ازای خروج ایران از سوریه را عمومی کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶۵
خود پوتین سال گذشته بوضوح در پاسخ ترامپ گفت که از ما میخوان ایران رو تو منطقه مهار کنیم از اونور آمریکا مار و تحریم میکنه!!!معلومه پیشنهاد خود پوتینه ولی با زبان عربستان و...
بن زاعد ! با دم شیر بازی نکن مردک احمق.
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
کشتیشش ولش کن بدبخت رو.خیلی ترسید اینجوری گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
عععع دم شیر
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
شیررررر
در زمان حمله صدام، به ایران خیلی بد کردید و بازهم در حال تکرار همون اشتباه هستید.
اگر آتیشی بلند بشه فکر نکنم شما در امان باشید.
خبر را برای دوستان پوتین بفرستید . همونها که مرگ بر امریکا میگن بچه هاشون در امریکا و انگلیس خوش میگذرونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
باشه ما خبرو واسه دوستای پوتین میفرستیم اما شما ی لطفی به خودت و دوستت ترامپ‌بکن و ی بار با تمرکز خبر رو بخون که اینقدر ضایع بازی در نیاری.اگه به فکر خودت نیستی لااقل به فکر ارباب باش که آبروریزی نکنی
عزیزم بزار من خبر رو برات خلاصه کنم،میگه از ۲۰۱۶ تا الان دارند به پوتین پیشنهاد میکنند که روسیه از تحریم خارج بشه و آمریکا کاری با اوکراین نداشته باشه و در عوضش روسیه به ایران فشار بیاره تا نیروهاشو از سوریه خارج کنه ولی اولا پوتین تا الان قبول نکرده و دوما پوتین اگر هم قبول کنه امکان و شرایط تحمیل این کار به ایران رو نداره.بیدار شدی یا هنوز خوابی؟نه ظاهرا بیداری اما خودتو به خواب زدی و بیدار بشو هم نیستی
ضمنا اونایی که واقعا مرگ بر آمریکا میگن هم خودشون هم بچه هاشون الان تو سوریه هستند و اتفاقا اونایی که بچه هاشون تو انگلیس و آمریکا هستند کسایی هستند که مثل خودت میگن مرگ بر آمریکا نگید و حتی اگه خودشون هم اول انقلاب مرگ بر آمریکا گفتند الان پشیمونند و میگند اشتباه کردند
از طرف دیگه شما بفرمایید ت به این سوال جواب بدید تا ما بدونیم شما ایران دوست هستی یا آمریکا پرست،سوال اینه که اگر کسانی که به قول شما دوستای پوتین هستند قبول کنند که پوتین خائنه و بر فرض ی روزی به ما خیانت خواهد کرد (که شما هنوز منتظر اون روز هستید)آیا شما قبول دارید که آمریکا همین الان در حال جنایت برضد ایران و مردمش هست؟آیا قبول دارید که آمریکا از اول انقلاب و حتی در قبل از انقلاب بر علیه ایران هرجنایت و خیانتی که تونسته انجام داده یا نه؟
شماها برای پوشوندن و دیده نشدن جنایات آمریکا برعلیه ایران هرجایی که اسم روسیه بیاد بدون اینکه بخونید و بدونید موضوع چیه شروع به جنجال میکنید در حالیکه در همون موقع آمریکا داره ضد ایران جنایت میکنه.مثلا توی همین خبر که گفته شده پوتین ۲سال پیش پیشنهاد اوکراین در برابر سوریه رو قبول نکرده چرا شما اسم آمریکا رو به عنوان پیشنهاد دهنده نادیده میگیرید؟چرا به دوستان ترامپ‌پیام نمیدید که جرا ترامپ میخاد ایران توی سوریه نباشه و چرا نمیگید که این آمریکاست که داره به روسیه این پیشنهاد رو میده و چرا نقش آمریکارو نادیده میگیرید؟
تابناک دست از سانسور بردار و منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
دوست عزیز ناشناس 16:05 شما اول باید یاد بگیری که نظرات و حرف های مخالفین خود رو بشنوید. لزوما همه موافق نظرات و عقاید شما نیستند. پس همه باید یاد بگیریم که حرف و نظری که مخالف با عقاید ما هست رو بشنویم. ضمنا کسایی که با شما و هم فکراتون هم عقیده نیستند به این معنی نیست که نوکر و جاسوس و مزدور امریکا و اسرائیل باشن. لطفا این رو یاد بگیرید که مخالف های خودتون رو با بر چسب های ضد انقلاب، جاسوس، خیانتکار، وطن فروش، نوکر امریکا و .... نمی تونین بترسونین. مردم به خوبی آگاه شدن
چرا دولتمردان جلوی حرافی شیخ نشنان را نمی گیرد. اینها با یک فوت بچه قندانی .
به فنا می روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
دلیل اینکه میخوان از درگیری با ایران اجتناب کنند ترس نیست بلکه منافع مردمشون و هزینه ای که رو دستشون میذاره است
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
تازگی 400 میلیارد دلار سلاح خریده بعد با یک فوت سه سوته از بین میره !!!! چقدر کارها با شعار آسون و رویاییه
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
اونایی که گفتن نه شرقی نه غربی الان یا تو امرکا و اروپا هستن ملت بدبخت ایران هم بک کس کار مونده این وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
اگر میتونستیم شاید میگرفتیم. چون خیلی از پولهای دزدیده شده از بیت المال در این کسور سرمایه گذاری شده با در بانکهای آنجا به ودیعه گذاشته شده است و سازمان های خصولتی ما آنجا دفتر دارند.
ای کاش علمای عزیز ما یکبار دیگر برسی کنن که آیا ریختن پول حجاج به جیب عربستان که تصمیم به قطع ریشه ما داره آیا در این شرایط صحیح هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
راهش برقراری رابطه‌ای دوستانه است نه تعطیلی حج
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
کاسبان حج اجازه نمیدن
معامله خیلی بزرگتر از کریمه خواهد بود
خوب پروژه عبور از ایران کلید خورد.کشور دوس و برادر روسیه هم پر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
چندین ماهه که این کامنت ها رو می بینم ولی هر روز دروغ بودن این اظهارات مشخص میشه.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
شما از اول جنگ سوریه تا حالا هزار با همینو گفتی و بازم از رو نمیری
اولا این سوریه و دولتش بوده که از ایران دعوت کرده وارد سوریه بشه و ایران فقط به خواست دولت سوریه از اونجا خارج میشه.دوما خود روسیه هم بعد از پیشنهاد ایران برای حضور در سوریه درخواست دولت سوریه رو قبول کرد و وارد سوریه شد.سوما اگر یک روز بعد از برقراری امنیت توی سوریه و عدم نیاز حضور میدانی ایران توی سوریه ایران نیروهاش رو خارج کنه همکاری نظامی و ارتباظات ایران و سوریه به حدی ارتقاء پیدا کرده که عملا حضور نامحسوس و معنوی ایران توی سوریه تا زمانی که همین نظام در سوریه وجود داره ادامه خواهد داشت دقیقا مثل حضور ایران در لبنان که نیروهای لبنانی حزب الله دقیقا در راستای تفکرات ایران حرکت میکنند در حالی که لبنانی هستند و هیج نیروی ایرانی در بینشون نیست
ضمنا روسیه در حدی نیست و در جایگاهی نیست که بخاد و بتونه از ایران عبور کنه و شعار ایران از اول نه شرقی و نه غربی بوده و هست.روسیه که جای خود داره الان ۴۰ ساله که کشور ارباب و سرور شما آمریکا میخاد از ایران عبور کنه که تا حالا که هر غلطی که کرده نتیجش این شده که هیج غلطی نتونسته بکنه
اگه میخای شعار بدی و کارای آمریکا رو ردیف کنی که تحریم کرده و قیمتا بالا رفته و اختلاس شده و معتاد زیاد شده و ارزش ریال کم‌شده و هزارتا مشکل و مساله دیگه رو ردیف کنی و مثل بعضیا بعدش بگی دیگه آمریکا چه غلطی باید بکنه که نکرده و نتیجه بگیری که آمریکا هرغلطی بخاد میکنه و این ایرانه که نتونسته هیچ غلطی بکنه اونوقت من ی جواب برای تو و همه اونایی که این حرفو میزنند دارم،جوابم اینه که
آمریکا همه این غلطارو کرده که ایران نباشه و اگر هم ایران بود لااقل ایرانی باشه که اینقدر چوب زیر چرخای آمریکا نزاره و اگر مثل سابق رفیق آمریکا نیست لااقل مخالف زورگویی آمریکا نباشه و اینکار فقط با تغییر نظام در ایران ممکنه که تا الان براشون میسر نشده و اگر روزی چنین امکانی براشون فراهم بشه به این تغییر سیستم رضایت نمیدند و ایران رو تجزیه میکنند ولی خب حداقلش اینه که تاحالا
هیچ غلطی نتونستند بکنند
بطور خلاصه اینکه آمریکا همه این غلطهارو تا حالا کرده که سیستم حکومتی ضد آمریکایی ایران رو عوض کنه ولی با وجود تمام این کارها و فشارها و غلطها حداقلش اینه که تاحالا نتونسته هیچ غلطی بکنه
اگر بازم این حرفو قبول نداری و میگی اینا همش حرفه و اینقدر شعار نده،پس بزار با ی جمله از ارباب ترامپ جوابتو بدم چون اگه این حرفارو قبول نداری ولی حتما حرفای ارباب و سرورت رو قبول داری که فرمودند:
ما در خاورمیانه ۶۰۰۰میلیلرد دلار هزینه کردیم و در ازای اون چی بدست آوردیم
و در حای دیگری فرمودند(نقل به مضمون)که:تمام آنچه آمریکا در خاورمیانه هزینه کرد و تمام برنامه هایی که برای خاورمیانه داشتیم رو ایران به راحتی برهم زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
برادران حقوق بگیر ارزشی همیشه پای کامپیوتر! آقا یک انشای کامل نوشتی!!
بدبخت ها هنوز تفکرات ۴۰و ۷۰ سال پیش دارند که فکر میکنند هر چه به ایران بگویند ایران هم دستش را بالا بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
آفرین به غیرتت
توی ی جمله خلاصه و واضح کلی حرف زدی و جواب خیلیارو دادی
خدایی ایده خوبی است
هم ایران از سوریه خارج بشه و هم تحریمها برداشته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
تحریمهای ما نه که، تحریم های روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
که بعد آمریکا و اسرائیل در سوریه جاگیر بشن و دوباره تحریم کنند. مثل برجام که اول صنعت هسته ای رو نابود کردند بعد دوباره همه تحریم ها رو برگردوندن. الان هسته ای نابود شده تحریم ها هم هست.
طبیعیه که دشمنان ایران برعلیه ایران توطئه کنند. اما این وسط با اینهمه مشکلات، شلاق زدن یک جوان در ملاعام باعث شادی و آرامش جامعه میشه یا افزایش استرس و ناراحتی؟
در دنیای سیاستی که روابط کشورها بر اساس منافع ملی تعریف می شود مرادوات برادری هیچ جایگاهی نداشته و ندارد، آ گاهان و خبرگان و حتی انسانهای معمولی نیز پیش بینی می کردن حضور پوتین در سوریه نه بخاطر چشم و آبروی مسئولان بلکه برای تامین منافع ملی کشورش بوده ، و خروجش نیز بر اساس امتیازاتی خواهد بود که در این راه برای کشورش می گیرد خواهد بود
در دنیای سیاستی که روابط کشورها بر اساس منافع ملی تعریف می شود مرادوات برادری هیچ جایگاهی نداشته و ندارد، آ گاهان و خبرگان و حتی انسانهای معمولی نیز پیش بینی می کردن حضور پوتین در سوریه نه بخاطر چشم و آبروی مسئولان بلکه برای تامین منافع ملی کشورش بوده ، و خروجش نیز بر اساس امتیازاتی خواهد بود که در این راه برای کشورش می گیرد
شاید با وساطت روسیه قراره ارتباطاتی برقرار بشه .چرا شما فقط سیاه وسفید می بینید
امارات رو چرا گوشمالی نمیدن. این کشور خطرناکترین دشمت ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
اگر میفهمیدند که دشمن واقعی ایران عربستان و امارات هستند نه امریکا و اسرائیل....
به دلیل داشتن عده ای مدیر ناکارامد بازیچه شده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
روزی همه فکر میکردند اگر دلار فقط به 5000 تومان برسد اعتراضات اوج خواهد گرفت ولی دیدیم که دولتمردان با مدیریت و شهامت فراوان قیمت دلار را از 9000 تومان هم گذراندند،یعنی تقریبا 2/5برارقیمت قبلی ،کسری بودجه را تامین و برای خرجهای برون مرزی هم ،پس انداز کردند و هیچ اتفاقی نیافتاد که هیچ امروز در حالی که کارمندان و بازنشستگان را بدبخت کرده اند ،بدنبال تثبیت قیمت جدید دلار هستند. پس اتفاقا مدیران ما کارآمد هستند ولی نه به نفع مردم. مدیران ما اتفاقا از هوش و ذکاوت فوق العاده ای برخوردارند
ازاول هم حضورنیروهای ایرانی درسوریه وهزینه های ایران درسوریه وکمک به بشاراسد برخلاف فرمایشات امام بوده وهرچه سریعترباید خاک سوریه راترک نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
خیلی با سواد و باهوشی بگو برات اسفند دود کنند
شاید به نفع ایران هم باشد. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
بهتره بگیم دیگه غلطی نیست نکرده باشه . سکه 3 میلیونی میشه هیچ غلطی ؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
توروخدا آبروریزی نکن.الان میدونی بعضیا چقدر جلوی اربابشون شرمنده میشن. ی کم به فکر بعضیا باشید و از این حرفا نزنید
ای کاش ماهم روابطمان بر اساس منافع ملی بود
ای بابا روزی ۴ ساعت برق نداریم بعد مشکلاتت دنیا به به ما گره خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
یمن هم ملتش تو وبا و بی برقی و بی آبی زندگی میکنند ولی مشکلات اون منطقه بهشون گره خورده . همیشه مشکلات سر این جور کشورهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
کدام شهر؟
امروز من در جستجوی مطلبی در مورد فات و بیماریهای درختان میوه بودم که فیلمی را دیدم که چند تا مثلا آقا زاده با سلاح والدین خود ماشین ایرانی را ابتدا با گلوله به شیشه اش شلیک کردند و دوم به مخزن گاز که باعث انفجار شد یعنی مردم پول ندارند ماشین بخرند و تاکسی داران بودجه ندارند تاکسی عوض کنند این پول عرق ریزی و بازحمت نیست
یادم رفت بگم در ادامه که آیا از کاربران و سایت تابناک میداند این خودرو با سلاح گرم شلیک کردند داخل کشور هستند یا در خارج از کشور اتفاق افتاده کسی میداند
اگر محرمانه وسری بوده شما از کجا می دونید؟
عجب سیاستی داره این روسیه ..... به غرب میگه تحریما رو بردار تا پشت ایران رو خالی کنم به ایران هم میگه نصف دیگه دریای خزر رو بده تا هواتو داشته باشم . بعد ما به فکر پروژه غلتیدن در آغوش روسیه هستن .
مرگ‌بر‌امریکا‌اسراعیل‌عربستان‌امارات‌‌انگلیس‌روسیه‌بحرین‌فرانسه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
مرگ واسه این همه !!!!
ناشناس
| Italy |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
فرانسه چرا !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
مرگ بر همه ی دنیا بجز ایران....
متاسفانه، در دهه های اخیر بجای استقلال بیشتر به انزوا رفتیم و نفهمیدیم ،کشوری مستقل تر است، که کشورهای بیشتری به آن وابسته باشند و این فقط در گروه روابط و گره زدن اقتصاد ها است
آنقدر به تعبیر اشتباه مستقل شدیم که بود و نبودمان، برای دنیا تاثیر چندانی ندارد
نظام ایران عمق استراتژیک نداره. دلیل آن هم اینه که همه کشورها فهمیده اند کلی هزینه به ایران وارد می کنند و یا وارد کردند و بعدش با یک تعریف از آقایان وآقازاده ها مانند دوست صمیمی شدند و بصورتی دیگر چاپیدن ما را و 100سال بع عقب انداختند که دیگر قابل جبران نباشه. مثل عراق هزینه های چند صد میلیاردی و کشتن 300هزار ایرانی و یک میلیون مجروح .وووو... حال شد برادر و همه چیز فراموش . عربها هم بیشتر از عراق صدمه زدن و ........ فردا که منافعشان برسه همه چیز با یک تعریف فراموش خواهد شد بدون هیچ هزینه. حکومت ایران عمق ندارد یعنی اینها. امریکا را نگاه کنید سفرتشان را گرفتیم هنوز فراموش نکردن و بایستی هزینه آن را سال های سال بپردازیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
نظام ایران عمق داره،این مردم هستن که عمق ندارن.همین مردم دولت رو در برجام حمایت کردن،مگه تردیدی داشتیم که غرب حقه بازه؟مسئولیت خودتون رو گردن یکی دیگه نندازین.
به نظر من ایران باید یه بار برای همیشه با این مسئله کنار بیاد. یا جنگ یا صلح. انتخاب دیگه معنی نداره، چون انتخاب غیر از جنگ و صلح همین وضعیتی هست که دچارش هستیم. یا باید ریسک جنگ رو قبول کنیم و دل رو به دریا بزنیم و به اسرائیل حمله کنیم ( که معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارمون باشه) یا اینکه با یه حرکت اعراب رو کیش و مات کنیم و اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم و با امریکا و اسرائیل رابطه دیپلماتیک برقرار کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
ما هم 8 سال جنگیدیم، هم در برجام با آمریکا، اروپا و سایر قدرت ها به توافق رسیدیم. باز هم شرایط همانی هست که بود. مشکل از خودمان است نه بقیه.
صد در صد شکی نیست که این اتفاق خواهد افتاد.
یه استاد حقوق بین‌الملل داشتیم میگفت تنها قانون حاکم بر روابط بین‌الملل قانون جنگله. قوی‌ها ضعیفارو میخورن. حقوق بین‌الملل بیشتر برا نوشتن بیانیه‌ها، محکوم کردنیای لفظی و یه سری از قراردادهای تجاری میخوره وگرنه صحبت از منافع که باشه تنها قانون حاکم قانون جنگله. دوست صبح دشمن بعد از ظهره و دشمن ظهر دوست پشت پرده‌ی شب ... برا خورده نشدن باید دندان دریدن داشته باشی ... هرچند که وقتی جلو بعضیا این حرفا رو میزنیم پز روشن فکریشون گل می‌کنه و دم از دیپلماسی میزنن ... امام خمینی خوب درک کرده بودن که میگفتن نه شرقی نه غربی ... حتما باید چیزی تو چنته داشته باشی تا بتونی مهره‌هاتو حرکت بدی وگرنه دور صفحه شطرنج هم راهت نمیدن. برا برخیا متأسفم که فکر میکنن روسیه یا آمریکا یا ... دوست هستن ... برا دوستی با یه کابوی آمریکایی باید کفش آهنی، سلاح کمری و توان تیراندازی بالا داشته باشی. تا زمانی که ایران تو سوریه باشه اونا حاضرن امتیاز بدن وگرنه هم تحریم میکنن، هم میزنن مگر اینکه نقدی حساب کنی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
بازم خوبه یکی نظر داد که حداقل چهارتا کتاب مربوطه خونده.
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
احسنت
فقط یه نکته به مکطالب شما اضافه کنم که این پز روشنفکری بیش از دو قرن است که به جانمان افتاده و چقدر زیبا جلال آل احمد در رسالۀ روشنفکری خودش این موضوع رو باز کرده .
کاش یه رفراندوم برای ایران می گذاشاند و حرف مردم هم می شنیدند خفه شدیم به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
همون نذارن بهتره.هر موقع تصمیمی گرفتید اشتباه بوده.
الان تو کشور ما نه مشکل اقتصادی هست ، نه رکود نه بیکاری ، نه رانت ، نه رشوه نه دزدی نه فراجناحی و فراقانونی نه خوشکسالی و فقر مردم ونه در کمین بودن ترامپ و عربستان و امارات مینیاتوری و اسراعیل ، بزرگترین خطر امنیتی و فرامنیتی ما رقص یک دخترک در اینستا گرامه و این مهمترین خبر و دغدغه مردم ایرانه وصدا وسیمای عزییییز با این هزینه مردم را میخ کوب میکنه کنار تلویزیون تا مستند رسوایی بذاره بعد بگه اون مجوز داده اون بگی من نبودم اون یکی بود، مردم رو به فنا میرن مرفحین بی درد از مریخ به این کشور وارد شده اند . این مسيله را تهدید کشور میدونن .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر