بازدید 98526

اعتراف تلخ برادر «روح‌الله داداشی»

کد خبر: ۸۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 12 July 2018

برادر روح‌الله داداشی و برادر قاتلش ٧‌ سال پس از وقوع جنایت توضیحاتی را در خصوص این حادثه بیان کردند.

به گزارش روزنامه شهروند، موی سفید و صدای غمگینش نشان می‌دهد که هنوز هم به سوگ برادرش نشسته؛ برادری که به گفته خودش هم فرزندش بود، هم دوستش و هم شاگردش؛ ٧‌سال پیش درست در همین روزها بود که برادرش را از دست داد. پسر ٣٠ساله‌ای که یکی از مردان آهنین ایران بود و در چندین مسابقه افتخارآفرینی کرد.

روح‌الله داداشی که کشته‌شدنش به دست یک پسر ١٨ساله، خشم مردم ایران را برانگیخت. مردمی که تاب قتل قهرمانشان را نداشتند. حالا ٧‌سال از آن تیرماه غم‌انگیز ‌سال ٩٠ می‌گذرد، ولی علی هنوز هم با شنیدن اسم روح‌الله بغض می‌کند.

نمی‌شود گفت که یادآوری آن روزها حالش را بد کرده است، چون علی داداشی هر روز و هرشب به آن اتفاق و آن ٤٠روز وحشتناک فکر می‌کند. هنوز هم سوال‌هایی در ذهنش بی‌پاسخ مانده‌اند.

در آن ٤٠روز آن‌قدر سوگوار برادرش بود که اصلا نتوانست درست فکر کند و تصمیم بگیرد. علیرضای ١٨ساله بلافاصله پای چوبه دار رفت و این پرونده برای همیشه بسته شد، ولی خانواده روح‌الله و خانواده علیرضا هرگز نتوانستند رنگ آرامش را ببینند.

سروصداها خوابید، خشم‌ها فروکش کرد، حاشیه‌ها تمام شد و دستگاه قضائی هم کار خودش را به پایان رساند، ولی کسی نفهمید که این دو خانواده تازه روزهای تلخ و سیاهشان آغاز شده و زندگی روی خوشش را از آنها گرفته است. علی داداشی که ٨‌سال از برادرش بزرگتر بود از این ٧‌سال سختی که گذشت، می‌گوید.

در این مدت از این‌که قاتل برادرتان را نبخشیدید، پشیمان نشدید؟

من از همان روزهای اول هم خواستار اعدام نبودم. دوست نداشتم آن پسر اعدام شود و تا لحظه اجرای حکم هم مخالف بودم.

پس چرا رضایت ندادید؟

نمی‌شد. مردم و طرفدارهای برادرم اجازه نمی‌دادند. در واقع ماجرای قصاص قاتل از اختیار ما خارج بود. ما هیچ نقشی در اعدامش نداشتیم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و اصلا روال طبیعی نداشت. از طرفی داغمان تازه بود و اصلا فرصت فکرکردن نداشتیم. فرصت نشد فکر کنیم و درست تصمیم بگیریم. من و خانواده‌ام با قصاص قاتل مخالف بودیم. او باید زندانی می‌شد و جور دیگری مجازات می‌شد.

او با اعدام‌شدنش راحت شد و رفت ولی ما هر روز داریم عذاب می‌کشیم. ازطرفی آن زمان پیامک‌های تهدیدآمیز داشتیم و تحت‌فشار بودیم. می‌گفتند نباید گذشت کنید. مردم همه می‌خواستند اعدام شود. جو امنیتی و پلیسی شده بود و خودمان هم حال بدی داشتیم.

از طرف طرفدارهای برادرم هم تهدید می‌شدیم. فشار خیلی زیاد بود؛ در عرض ٤٠روز اعدام شد. برای همین نقشی نداشتیم. اگر به ما فرصت و اجازه می‌دادند خودمان تصمیم بگیریم، شاید این اتفاق نمی‌افتاد و قاتل را درنهایت می‌بخشیدیم.

خودتان قاتل برادرتان را دیده بودید؟

من وقتی با قاتل روبه‌رو شدم، اصلا به او بی‌احترامی نکردم. فقط گفتم چرا این کار را کردی؟ او هم گفت، وقتی که داداشت را دیدم و پیاده شد، از هیکل بزرگش ترسیدم، ولی وقتی دیدم آدم آرام و مظلومی است، جرأت پیدا کردم و او را زدم. با این حال، اصلا به او بی‌احترامی نکردم.

قاتل، هیچ‌وقت از شما درخواست بخشش نکرد؟

در تمام مدتی که او بازداشت شد، حتی یک‌بار هم طلب بخشش نکردند، ولی من فکر می‌کنم که فرصت نداشتند. همه چیز خیلی سریع رخ داد. داغمان تازه بود. نه ما فرصت فکرکردن داشتیم و نه آنها فرصت تلاش برای نجات از اعدام قاتل داشتند.

یعنی الان پشیمانید از این‌که قاتل برادرتان اعدام شد؟

من همیشه گفتم که دوست ندارم قاتل اعدام شود. الان هم می‌گویم از این‌که او اعدام شد خوشحال نیستم و حتی ناراحت هم هستم. از طرفی هنوز خیلی از مسائل برای ما گنگ و بی‌پاسخ است. من حس می‌کنم که مقصر اصلی مرگ برادرم، علیرضا نبود. فکر می‌کنم پای کسان دیگری هم در میان بود. اما آن زمان آن‌قدر همه چیز سریع رخ داد که نشد به تمام این موضوعات رسیدگی کنیم.

حال و روز شما و خانواده‌تان بعد از ٧‌سال چطور است؟

خیلی ناراحتیم. داغش هنوز تازه است. من همیشه گفتم، روح الله بهترین بچه، بهترین برادر، بهترین شاگرد و بهترین دوستم بود. از سه سالگی تمام کارهای برادرم را خودم انجام می‌دادم. من ٨‌سال بزرگتر بودم. همه کارهایش با خود من بود. حمام بردن و ورزش کردن و غذا دادن. خیلی از لحاظ روحی و روانی به برادرم وابسته بودم. هنوز هم وقتی عکسش را می‌بینم یا دوستانش را می‌بینم ناخودآگاه گریه می‌کنم. نمی‌توانم فراموش کنم. هنوز وقتی سر مزارش می‌روم انگار همان روز اول است و حالم بد می‌شود. برادرم بهترین رفیقم بود و هر روز بیشتر دلتنگش می‌شوم.

مادر و پدرتان فوت کرده‌اند؟

بله. مادرم که‌سال ٧٥ فوت کرد. پدرم هم ٤٠ روز پیش از مرگ روح الله فوت کرد. درست روز چهلم پدرم و تولد امام زمان (عج) بود که خبر دادند برادرم کشته شده است. ما تازه لباس‌های مشکی خود را از تن درآورده بودیم که دوباره سیاهپوش شدیم.

کاش فرصت زندگی به برادرم می‌دادند!

هنوز هم در پروفایلش عکس برادرش را گذاشته؛ بعد از ٧‌سال نتوانسته حتی ذره‌ای از داغی که داشته کم کند. هر روز بیشتر از قبل آرزو می‌کند کاش برادرش زنده بود و او را یک بار دیگر می‌دید. برادر قاتل روح‌الله داداشی که هنوز هم با شنیدن نام علیرضا اشک می‌ریزد در این‌باره می‌گوید: «برادرم گناهی نداشت. خیلی زود او را پای چوبه‌دار بردند و اعدامش کردند. نباید به این سرعت حکمش را اجرا می‌کردند.

باید تحقیقات بیشتری در این‌باره صورت می‌گرفت. او یک بچه بود و هنوز به ١٨سالگی هم نرسیده بود. قدرت تصمیم‌گیری نداشت. برادرم مظلوم بود و اهل دعوا نبود. اگر هم کاری کرده بود، از روی عمد نبوده و حتما ترسیده بوده. برای همین کاش به او فرصت زندگی کردن می‌دادند.

به اندازه کافی تنبیه شده بود. ‌ای کاش زنده می‌ماند ولی در زندان زندگی می‌کرد. فقط زنده بود و ما هرازگاهی او را می‌دیدیم. دلم برایش بیشتر از قبل تنگ می‌شود. در هر شرایطی به یاد علیرضا می‌افتم و می‌گویم ‌ای کاش بود.‌ ای کاش نفس می‌کشید ولی دیگر فایده‌ای ندارد. ما برادرم را از دست دادیم و مشخص نشد که ماجرای اصلی چه بوده است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۸۲
این کجاش اعتراف بود؟!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
همچنین می‌توانست خوراک سایت هایی شود ولی علیه ایران وقضات حرف بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
حداقل زمان بین قتل و اعدام در شرتیط عادی شش سال است ؟ چطوری در 40 روز سروته قضیه را سر هم آورده اند ؟
نمیدونم از کدوم مردم حرف میرنید ؟؟؟
ولی این اراذل و اوباش قهرمان ما نیستن.
همون بهتر که دوتاشون کم شد. و امیدوارم بقیه شونم برن زیر گل.
کسیکه تو ۱۸سالگی آدم میکشه بیاد بیرون میشه وحید مرادی لات آدمکش‌.
دستگاه قضایی کار درستی کرد و باید بقیه رو هم اعدام کنه. اینا لیاقت زندگی ندارن. ....
پاسخ ها
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
داداش صنعتی و سنتی با هم نزن.یکیشون قهرمان ملی بودا مثل اینکه!!!!!
قاتل یک نوجوان 17 ساله بود نه 18 ساله ! و اگر بخشیده میشد داداشی به سنت پهلوانی زنده میموند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
همین آقای داداش موقع اعدام زد تو گوش مادر علیرضا که داشت التماسش میکرد
داداشی از معدود ورزشکارانی بود که صفات پهلوانی را کامل داشت.
جالبه کسی که قمه حمل می کنه اهل دعوا نیست
این حرفها چیه کسی که قتل مرتکب شده باید قصاص بشه. اگه کسی قراره بخشیده بشه همون اول خانواده مقتول اعلام کنن و این همه خرج رو دوش قوه قضاییه نزارن . هزینه ای که نیروی انتظامی زندان دادگاه و... میشه.
حالا اون بیچاره ای که قراره مثلا اعدام بشه هر شب صد بار میمیره و زنده میشه تا ببینه عاقبتش چی میشه. یارو رو اون همه مدت نگه میدارن تا ببینن بالاخره خانواده مقتول با چقدر متوجه میشه بخشش از بزرگانه . بسه این مسائل مضحک .
حداقل به خانواده مقتول اعلام کنن مثلا شما 6 ماه فرصت داری خوی مهربانی رو بکار بندازی و اعلام کنی با چقدر مهربان میشی و گرنه حکم را اجرا میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
دیوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
لطفا مطاله كنيد
Rr
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
من نمیدونم حکم مفسدین اقتصادی چرا اینقدر زود اجرا نمیشه؟؟؟؟
یه مدت میزاشتین تو زندان بمونه بعد حکم زندان میبریدد
تو قرآن هم نوشته گذشت بهتر از قصاصه
افسوس از مردم بد اخلاق و نامهربان ما
عطوفت و مهربانی مردم روز به روز کمرنگ تر میشه
همه دم از اعدام میزنن
لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
اونهایی که منفی میدن کسی برادرشون بکشه می بخشن مردم قاطی کردن
عجب . اگر الان ا قاتل زنده بود همین برادرش هزار تا معرکه میگرفت که چرا اعدام نکردن الان هم من متوجه نمی شم دلش برای قاتل میسوزه یا براردرش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
دلش برای اسم و رسم خراب شده خودش و فامیلش می سوزه.....
با این وضع مملکت هرکی زودتر بمیره برندس
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
پس معطلی چی هستی؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
بهترین نظر مال شما بود. دمت گرم
چرا قضات عجله در اجرای احکام بخصوص قتل دارد نباید قاضی دستپاچه شود اینکه تصمیم قاضی با هیجان عمومی همراه شود شرم اور هست اینکه اعدام اصل شده است با روح قصاص در قران وبخشش مغایر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
جالبه
دو نظر متفاوت بین کامنت ها هست . یکی میگه باید قصاص میشد یکی میگه نباید قصاص میشد .
بعد هر دو نظر مثبت بیشتری دارند .
یعنی اگه شماها قاضی بودید محکوم را آنقدر بالا و پایین میکردیدتا امروز طول میکشید
برای همینه که در بسیاری از کشورها مجازات اعدام برداشته شده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ولی کم کم دارن برش میگردونن ژاپن و ترکیه چند وقت پیش اعدام داشتن
اقا این حرفا چیه اینقدر این حرف ها را تبلیغ نکنید هرکی از راه میرسه یه چاقو و قمه بر میداره میزنه یکیو ناکار میکنه بعد میگه تقصیری نداشت
ای بابا چطورمیگیدماجراروشن نیست.شخصی درروز روشن باقمه یک نفررامی کشد خوب حکمش اعدام هست.
دروغ میگه
مگر هرکس ترسید حق دارد دست به چاقو شود و دور و بری هایش را بکشد؟ تازه این آقا چاقو در جیب داشته است، چاقویی که یک ضربه آن فرد قوی هیکلی مانند مرحوم داداشی را به قتل رساند، پس آنقدرها هم که ادعا می شود، بی گناه و مظلوم نبوده است. در همین تابناک بارها اخباری از اوباش و اراذلی گذاشته شده است که بارها و بارها به زندان افتاده اند و در اندک مدتی آزاد شده اند، و در یک مورد فرد دستگیر شده سابقه 17 بار دستگیری به خاطر جرائم سنگین را داشت که سبب تعجب همه شده بود. آیا فرد باید چند نفری را بکشد، گنده لات محل شود، آوازه فساد و اوباش گری اش عالمگیر شود، و گند وجودش همه جا را آلوده کند تا مستخق مرگ شود؟ آن آقایی که چند روز پیش در زندان کشته شد، هم یکی دو روز پس از آزادی اش دوست صمیمی اش را به قتل رسانده بود. برای برخی، خوب یا بد، مرگ درمان اول و آخر است، و البته برای بی گناهان اطراف آنها.
برادر قاتل باید به این موضوع زمانی فکر می کرد که چاقو در جیب برادر خیابان گردش دیده بود
و اقدامی نکرده بود. جمعیتی که ......
متاسفانه آستانه صبر و تحمل ما خیلی کم شده با یک اتفاق ساده و بی اهمیت خیلی سریع به نقطه جوش میرسیم و عکس العمل نشون میدیم و بعد از مدت کمی تازه میفهمیم چه اشتباهی کردیم.
قتل قویترین مرد ایران توسط یک پسربچه 17 ساله، گویای تمام این روحیه هیجانی ماست. ای کاش این مسئله یطور دقیق ریشه یابی مشید
پاسخ ها
منفرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
درست می گویید
ریشه های آن :
است فقر فرهنگی و اجتماعی فقر
این هم روی دیگر سکه برخوردهای قاطع! و سریع قوه قضائیه!
چه قدر مفت و بی ارزش جان دو نفر به خاطر حماقتهای ذاتی یک جامعه گرفته میشود.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
شما به جهالت خودتان ببخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
به جامع توهین نکن
خوب میشد اگر هر کس نظر خودش یا چند نفر اطراف خودش را بنام مردم مطرح نکند اگر برای مردم احترام قائلیم باید یاد بگیریم نظر خودمان و اطرافیانمان را بنام خودمان مطرح کنیم من یکی از همان مردمم ولی هرگز خواهان اعدام اون جوان 18 ساله نبودم یعنی اساسا مخالف اعدام هستم حالا شما من رو مردم حساب می کنید یا می خواهید اسم دیگری روی من و امثال من بگذارید آیا راهی وجود داره که مردم از غیر مردم تفکیک بشه حالا اینجا من مردمم یا کسانی که بر شما فشار آورده اند تا طرف اعدام شود و شما چگونه به چنین نتیجه ای می رسید یعنی تفکیک مردم از غیر مردم
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خودت رو جای مقتول بگذار باز میگی اعدام نه؟
وقتی عزیز ترین کس ت رو الکی بکشن؟
هر وقت حس و حال اون خانواده داغ دیده داشتی آن موقع نظر بدهید )یعنی وقتی جان خانواده ات با یه مشق خیابان گرد (
اونوقت اختلاس گران هزار میلیاردی چند سال توی زندان میمونن و به ریش مردم میخندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
حال ادم از امثال تو که همه چی را با هم قاطی میکنن بهم میخوره شایدتو یک قسمت قصوری شده باید همه همدیگه را سلاخی کنند
مینو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
کدوم اختلاسگر رفته زندان؟؟؟ اینا که تو کشورای خارجی عشق و حال میکنند!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
هرکسی جای خودش .اینطور که شما میگین جلوی جرم کوچیک بخاطر جرمهای بزرگتر گرفته نشه که درست نیست
خشک و غصب کلید هر شب و بدی هست.ایکاش به گفته های قران عمل کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خشم و غصب کلید هر شر و بدی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
حمزه جان برو اکابر!!!!
تصميم به اين بزرگى گرفته شده، حالا دارين مى گذارين گردن مردم؟ مردم خواستن؟ يعنى شما هيچ نقشى، هيچ اراده اى نداشتين؟!
اینکه بعد از اعدام طرف گناهکار احساس گناه داشته باشن مسلما باید طبیعی باشه!از طرفی احساسی عمل کردن بطور حتم کار کسیکه خودش را محق میدانه پس خانواده ی مقتول گناه را تماما به گردن خلق الله نیندازند !بله فشار افکار عمومی هم باعث میشود که انسان جوانب کار را نسنجد وبعد از پایان کار ایکاشها شروع میشه که نشان میده اونها با مرگ طرف ارام نشده اندخانواده قاتل هم در حسرت این هستند که کاش او فرصت زندگی داشت ولی باید پذیرفت که راهی برای مهار قلدر بازی ودست به چاقو شدن بعضی از افراد وجود ندارد ونسل فعلی یه کله دارن به طرف تباهی میرن وافراد سالم را هم همراه خودشان میبرن!خدا خودش رحم کنه وعاقبت ما وبچه هایمان را ختم بخیرکنه!لاتهای قدیمی هم برای خودشان خط قرمزی داشتند ولی در حال حاضر ابدا!
خدا لعنت کند کسانی رو که پای ماهواره اینترنت..موبایل رو نسنجیده وارده یک جامعه سنتی کردند تا خشم و شهوت و بی بندباری سریعتر باین جامعه راه پیدا کند...برادر علیرضا کم مقصر نیس...
اره سر فشار مردم به مادر علیرضا سیلی زد موقع اعدام ، اصرار به اعدام همین برادرش اگر نبود یه پسر هفده ساله اعدام نمیشد .
مصاحبه یس مزخرفی بود.حق را باطل و باطل را حق جلوه داد
خیلی تلخ بو د.البته ایران به کنوانسیون عدم اعدام نوجوانان زیر هیجده تا هیجده سال پیوسته اما با این وجود درصورت عدم رضایت خانواده ایی که آسیب دیده فرد مقصر اعدام میشود امید ترویج بخشش در این زمبنه بیشتر شود تا کمتر شاهد اعدام زیر هیجده تا هیجده سال باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خدا نکنه نصیبت بشه اما اگه یکی از عزیزانت توسط یک بقول تو از این نوجوانان قمه بدست کشته بشه اونوقت نظرت را بدی مهمه
لطفا به قانونی که عقلی وشرعی وانسانی است احترام بگذاریم اگرمیخواهیم جامعه ای باثبات وامنی داشته باشیم، ولکم فی القصاص حیات یااولی الالباب.
دروغ میگه . خجالت هم نمی کشه . ما اهل کرج هستیم می دونیم . مادر بدبخت قاتل هر روز در خونه اونا بود تا رضایت بگیره . حتی یک بار کتک هم خورد . حالا بعد از 7 سال عذاب وجدان ولش نمی کنه .
روحش شاد
این ذات عدالت است که در جاهایی چهره بی رحمی دارد
کسی که چاقو حمل می کنه یعنی قصد قبلی برای درگیری داره اگه موقعیت ایجاد بشه
من نمیدونم کجاش مبهمه زده طرف رو با چاقو کشته و قصاص شد باید مثل بقیه پرونده ها چند سال معطلش می کردند؟
اگه بخوای به قضیه دقیق بشی همه قاتل ها و همه مقتول ها خانواده دارند که اونها هم احساس دارند بنابراین این حرفها همیشه هست و اگه بخوای این حرفها رو در نظر بگیری هیچ کس رو نباید اعدام کرد چون مادرش گریه می کنه
طبق اخبار آن زمان عامل قتل مست بوده.حمل چاقو، مستی و فرهنگ ضعیف عوامل اصلی این ضایعه
وقتی قمه دست می گیری حتما به ان فکر می کنی که این پاشنه کش نیست برای چه کاریست و مجازاتش چیست قصاص کاملا بجا بوده واین به نفع جامعه است
این چاقوکش اگراون روز اعدام نمیشد با اعتماد بنفسی که پیدا کرده بود دست کم تاحالا ده نفر را کشته بود
تمام ساختمان ها وسدها وکارخانه ها به مدد تفکر واختراع با جرثقیل ولیفتراک درست میشه نه با زور بازوی قویترین مردان ... پهلوان اون مرد وزنیه که با دستمزد زیر یک ملیون تومان اجاره وخرج خانواده اش رومیده...
مساله از اول هم مشکوک بود باید حتما تحقیقات کاملی دوباره انجام بشود تا زوایای تاریک پرونده روشن بشود و جای حرف حدیثی باقی نماند . قطعا موضوع به این سادگیها نیست .
تابناک.. چرا سلیقه ای منتشر میکنی.. یه ذره از خبرگزاری های خارجی یاد بگیر..
یک قاتل 18 ساله که قهرمان کشور را کشته بی گناهه یک دختر رقاص که رقصش را تو اینترنت منتشر میکرد بیگناهه یک شرور ادم کش جانی بنام مرادی که کشته میشه مظلومه یک بازیگران فاسد و شریک اشرف فاسد در ابتذال و فساد از سوی بعضی از بازیگران هنرمند گرانمایه خطاب میشه بازیگری دیگر که هنر برهنگیش را به اوجش رساند تا جایی که غرب هم متحیر ماند در بی حیایی او هنرمند و کار درست معرفی میشه و پدرش بهش افتخار میکنه و صدها ناهنجاری دیگر در جامعه باید گفت به کجا چنین شتابان داریم به قهقرا میرویم اون هم با سرعت نور
این حرفهای چرت و پرت همیشه میگن مردم حق داره گردن کلفتی ها را بکشن چون جو کوچه ها وخیابان ها رو تهدید به خطر می اندازند.
اکر سما باکسی عداوت داستید وفردی زیر ۱۸سال رابادادن پول یا فریب یااحساسات یا تهذید وادارکردید ان فرد رابه قتل برساند حکنم ماجراچیست ??? همه عادت کنند اینحرکت انجام دهند ان زیر ۱۸سال هم اعدام نمیشود وووونمیشود داداش بی تفاوت بود کسی که قدرت وسهامت کشتن ارتکاب قتل رادارد بالغ ودانا وفهبم هست چه ۱۸سال چه ۱۵سال داشته باسد قدرت تصمیم گیری وقدرت بدنی ارتکاب قتل دارد پس قانون حق دارد اجراشود ۰۰۰
واقعا عجب ملتی هستیم با خودمون چند چندین چی میخوایم و..
اگرمجازات اعدام رومثل کشورهای دیگه بردارن که میشه هرج ومرج .یه لحظه خودمونوبزاریم جای خانواده های قربانی راضی میشدیم؟حکم قصاص خیلی هم بجاست .
بابخشش زیاد این گونه کارها در جامعه نهادینه میشه.
کسی که با چاقو و.. انسان بی گناهی عمدآ می کشه باید قصاص شود تا درس عبرتی برای دیگران شود . و گر نه همه قاتل می شوند بعد می گه رضایت می گیرم و آزاد می شوم. هر کسی که قاتل راببخشد به کل مردم خیانت کرده.
اگر خانواده داداشی رضایت می دادند آیا این حکم اجرا می شد؟ کی بو کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود؟!
و لكم فی القصاص حیوةٌ یا أولی الألباب لعلّكم تتّقون
با وجود اینکه برای قاتل مجازات قصاص تعیین شده هر روز شاهد قتل انسانهای بی کناه توسط موجودادتی هستیم که برای خودشان ارزشی قائل نیستند! وای به روزی که ترس از مجازات قصاص کنر برود!
بنظر من اعدام حقش بود تا درس عبرت بشه برای نوجوانان اگه هر کس که ادم میکشه بعد بیا بگوید ادن لحظه نفهمیدم و یا بگویند بچه بوده این حرف درستی نیست اگه قاتلین عمد زوتر مجازات شوند حتمن دیگر رفتارهای بی هنجار بوجود نمیادووالبته افراد غیر بالغ فرقدارند خصوصا دختران ووو البته بخشش هم خیلی عالییه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
اون هایی که مفنی میدن بترسند از روزی که سرشون میاد فکر نکنن مرگ برای همسایه است
قصاص حق است و فقط صاحب حق می تواند گذشت کند آن هم نه با زور و تهدید و تخریب به شیوه غرب پرستان
اساسا قتل مرحوم داداشی یک قتل معمولی و ماحصل عصبانیت نبود.
جند نکته را فراموش نکنید:
- مرحوم داداشی زمانی که مورد سوء قصد قرار گرفت از یک میتیگ انتخاباتی از منزل یکی از کاندیداهای نمایندگی کرج بر می گشت. همان موقع گمانه زنی های زیادی بود که داستان بیشتر سیاسی هست تا یک جنایت صرف. متاسفانه حافظه ما کم شده!
- اعدام قاتل در سن ۱۸ سالگی با ماخذ سنوات قمری بود نه سنوات شمسی. اگر سن او شمسی محاسبه می شد هنوز ۱۸ ساله نشده بود.
- همین که خانواده دادشی تهدیدهای زیادی مبنی بر عدم گذشت از قصاص داشتند، این تهدیدات مبنی بر این است که یک جریان خاصی تمایل نداشت علت حمله به داداشی شفاف شود. هنوز هم بعد از ۷ سال همین جریان حاکمه!
خداوند همه ما رو به راه راست هدایت کنه
یارو حقش بوده بمیره یه نفرو کشت بجاش کشتنش عدالت یعنی همین
خوب شد اعدامش کردید شما اشتباه می کنی مدل بخشش توی این کشور جواب نمی ده کسانی داشتیم پس از بخشش دوباره قاتل شدند حکم خدا در قتل عمد قصاص است وبس
سلام. بهتر است در مورد هیچ کس قضاوت نکنیم. و نظر ندهیم چون ما جای دیگران نیستیم و واقعا نمیتونیم درک شون کنیم
بچه 18 ساله اولا بچه نیست... دوما کسی که به این سن چاقو دست بگیره و طرف همچین کسی با این هیکل بشه ضررش بیش از منفعتش هست و به سزای عملی رسید که تنها خودش مقصر بود
با این حساب هر کی بخواد از کسی انتقام بگیره بره یک زیر 18 سال استخدام کنه طرف هم هیچ ترسی از مجازات نداشته باشه
بهترین کار رو قوه قضاییه کرده که سریعا اعدامش کردن...
اونموقع تمام ملت یک صدا همین رو میخواست...
الان هم برادر قاتل معلوم نیست داره از چی دفاع میکنه....
مظلووووم؟؟؟!!!!!!!! کسی که به قول خودشون هجده سال نشده قمه حمل کنه و انقدر پررو باشه که گنده تر از خودشو از پا در بیاره مطمینا انسان طبیعی نیست و در صورت زنده موندن حتما کارهای غیر انسانی بیشتری انجام خواهد داد. الان اونهایی هم که میگن چرا نبخشیدنش، خودشون تا حالا عزیزشون کشته نشده که اینطوری صحبت میکنن. باید در اون موقعیت قرار بگیری تا بتونی حال خانواده مقتول رو بفهمی.....
حالا برید هی فالور وحید مرادی و هانی کرده بشید. شما دو خانواده که زخم خورده این چاق کشی ها بوده اید وظیفه دارید به مردم پیام بدهید که کمتر دنبال این اشرار لات و الوات راه بیافتند. کمتر در دام این هیکلها باشند. روح الله دادشی آدم محترمی بود ، برادر قرائی چی که قتل کردو فرا رکرد؟! تا دیر نشده درخواست کنید به جای مطرح کردن کسانی که حقشان نیست ، رسانه ها و مردم در صدد مطرح کردن نام جوانان نخبه کشور، المپیادی ها و استعدادهای درخشان علوم انسانی باشند. اگر این نخبه ها نباشند مملکت و کشور داری و امور مهم و مطرح شدن ها رو به دست هیکل دارها و بی تخصص ها و سایر سلبریتهای سینمایی هنری بدهند کار مملکت درست نمیشود. قدری کلاه خودتان را قاضی کنید ببینید یک انسان که مغز فعالی دارد و انقدر تعهد داشته که وقتی به او میگویند دانش اموز و تعهد درس خواندن را از او میخواهند با کمال ادب و نهایت تلاش وظیفه کسب علمش را انجام میدهدو فرد رتبه داری میشود میتوان بهتر اعتماد کرد یا به کسی که در مسیر اتفاقات با رانتها به دنیای هنرو سلبریتی ها راه یافته. کلاه خود را قاضی کنید. اگر با نظر بنده مخالفید لطفا همینجا نظرخود را درج بفرمائید بنده هم به نقص دیدگاه خودم آگاه باشم. متشکرم.
منظور نویسنده و مصاحبه کننده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قصاص بد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی خودم و جای برادران روح الله جوانمرگ میگذارم ،واقعا فقط بادستان خودم خفه کنم قاتل شو شاید کمی آروم بشم شاید،
از اون طرف مثلاً برادر خام وجاهل و نادان وکم سن و سالم بخاطر یه حماقت ،به نقطه ای میرسه که پدر مادر خواهر می‌دونن عزیزشون برای همیشه می‌ره ،سخته ،
من اعتقاد شخصی ام اینه که شرایط تربیتی حاکم بر جامعه ونوع فرهنگ ملی ،به گونه ای باید باشد ،
که یک پهلوان ، نامی ،با چند تا فحش یا حتی خودمن با چندتا فحش وبدوبیراه ،کنترلم و از دست ندم، بسیار کارسختیه اما حداقل انسانهای فرهیخته و ورزشکاران نامی باید صبورتر باشند، در واقع همان صبر یعنی پهلوانی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی