بازدید 9123
۹
تحلیل یک رسانه ژاپنی؛

کره شمالی خواسته های ترامپ برای خلع سلاح هسته ای را اجابت خواهد کرد!؟

پس از دیدار تاریخی و پر سروصدای دوازدهم ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در سنگاپور، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی از پایان بحران کره با تسلیم کره شمالی و خلع سلاح پیونگ یانگ خبر دادند. با این حال، علاوه بر این کره شمالی هنوز فعالیت های هسته ای خود را متوقف نکرده و گزارش شده کره‌شمالی در ماه‌های اخیر، تولید اورانیوم غنی‌شده برای استفاده در سلاح‌های هسته‌ای را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 14 July 2018

پس از دیدار تاریخی و پر سروصدای دوازدهم ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در سنگاپور، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی از پایان بحران کره با تسلیم کره شمالی و خلع سلاح پیونگ یانگ خبر دادند.

به گزارش «تابناک»؛ اما عده دیگری از کارشناسان از همان ابتدا به این مذاکرات خوشبین نبوده و معتقد بودند، به دلیل زیاده خواهی های ترامپ، این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

در همان روزهای پس از ملاقات بین ترامپ و کیم جون اونگ در سنگاپور، کره شمالی اعلام کرد، اگر بناست این کشور خلع سلاح هسته‌ای شود، کل شبه جزیره کره هم باید از سلاح هسته‌ای و نظامی عاری شود. کره شمالی کشورهای هم‌پیمان واشنگتن و حضور نظامی امریکا را در کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی، برای خود یک تهدید امنیتی می‌داند و مادامی‌که به این تهدید امنیتی پاسخ درخوری داده نشود، کره شمالی حاضر نیست، دست از سلاح هسته‌ای خود بردارد.

دولت ترامپ تلاش می‌کرد، کره شمالی را مجبور کند که ابتدا خلع سلاح اتمی شود و بعد واشنگتن در مورد مشکلات بین دو کشور مذاکره کند. این روش دیپلماتیک که البته برای ترامپ می‌توانست به یک ابزار تبلیغاتی بزرگی تبدیل شود، برای کره شمالی قابل قبول نبوده و مذاکرات بین دوکشور را با چالش‌های بزرگی روبه رو کرده است.

روز یکشنبه هشتم جولای مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا، مجددا به کره شمالی سفر کرد؛ اما با دست‌های خالی به امریکا برگشت. این ‌بار پمپئو حتی نتوانست با کیم جونگ اون ملاقات کند. کره شمالی اعلام کرد که روش‌های امریکا گنگستر (Gangster) مابانه است و مانند سرطان (Cancerous) عمل می‌کند.

در بیانیه کره شمالی آمده بود که آمریکا، این کشور را برای متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی‌اش تحت فشار قرار داده و مطالباتی طرح می کند که حال و هوای «گانگستری» دارد.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا سفر دو روزه‌اش را به کره‌شمالی و مذاکرات در این کشور را سازنده توصیف کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا گفته بود، در جریان مذاکراتش با مقامات کره شمالی پیشرفت‌هایی در مورد خلع سلاح اتمی این کشور حاصل شده است.

در همین زمینه، وبسایت ژاپنی kyodonews در مطلبی نوشته است: ما باید ببنیم از زمان دیدار ترامپ و اون در سنگاپور کجا ایستاده ایم؟ کره شمالی هنوز حاضر نشده بقایای سربازان آمریکایی که در جنگ کره کشته شدند را به آمریکا تحویل دهد؛ احتمالا به این دلیل که ارتش خلق کره می خواهد آمریکا بهای بازگرداندن آن ها را پرداخت کند؛ همانطور که پیش از این خواسته بود.

کره شمالی خواسته های ترامپ برای خلع سلاح هسته ای را اجابت خواهد کرد!؟

علاوه بر این، کره شمالی هنوز فعالیت های هسته ای خود را متوقف نکرده و گزارش شده کره‌شمالی در ماه‌های اخیر تولید اورانیوم غنی‌شده برای استفاده در سلاح‌های هسته‌ای را افزایش داده است.

به نوشته این رسانه ژاپنی، این در حالی است که رسانه های کره شمالی اشاره کرده اند، حکومتشان درخواست آمریکا برای خلع سلاح هسته ای را بدون لغو تحریم ها، تعلیق تمرینات و مانورهای نظامی، امضای معاهده صلح، عقب نشینی نیروهای ایالات متحده و حذف چتر هسته ای بر سر کره جنوبی و ژاپن انجام نخواهد داد.

این وبسایت ژاپنی در ادامه نوشت: ترامپ رسانه های آمریکایی را به جعل اخبار متهم می کند. به نظر می رسد، جایی که جعل اخبار انجام می شود، صفحه توییتر ترامپ است که ترامپ در آن از پایان تهدید هسته ای کره شمالی حرف می زند. علیرغم جلسات و اسناد امضا شده در سنگاپور، کره شمالی قصد ندارد تمام سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک خود را کاملا از بین ببرد.
کره شمالی مایل به پیشبرد مذاکرات کنترل تسلیحات و گفت وگوهای کاهش تنش با ایالات متحده در ازای یک معاهده صلح و روابط عادی است، ولی آمریکا با پذیرش آن، به صورت دوفاکتو (عملی) کره شمالی را به عنوان یک دولت هسته ای به رسمیت خواهد شناخت.

در نهایت باید گفت، هم‌پیمانان امریکا نظیر کره جنوبی و ژاپن به‌ جز سلاح اتمی کره شمالی، نیروی زمینی چند میلیونی این کشور را برای امنیت خود تهدیدی جدی می‌دانند و حاضر نیستند از حمایت نیروی نظامی امریکا و سلاح اتمی این کشور در شبه جزیره کره بی‌نصیب بمانند. لذا اولین موضوعی که مطرح است و باید در یک پروسه طولانی به آن پاسخ گفت، خلع سلاح در شبه جزیره کره و آن هم به شکلی ا‌ست که برای همه کشورهای منطقه قابل قبول باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
کار خوبی می کند
پاسخ ها
وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
اگه دنبال اینی که این کشور اشغال بشه باید بهت بگم اون دوران گذشت و آن پیمانه ریخت
کره شمالی نهایتا تا ۲۰ یا ۳۰ سال دیگه مجددا با کره جنوبی به یک کشور تبدیل میشن که روابط بسیار بسیار نزدیکی با آمریکا خواهند داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
کره شمالی پس از تثبیت سلاح اتمی خود بدنبال بهبود وضعیت اقتصادی از طریق بازگشت به جامعه جهانی است و با توجه به هم مرز بودن با روسیه و چین امکان اتحاد دو کره میسر نیست به همین دلیل کره شمالی بازی دوگانه ای را شروع کرده تا با ایجاد شکاف استراتژیک به هدف خود برسد که کاری بسیار سخت و پرخطر است. به عبارت دیگر کره شمالی می خواهد کره جنوبی بشود اما مستقل و با حفظ سلاح اتمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
این بسیار بسیار کردنت مشخص می کنه چقدر عاشق کدخدایی. پس چرا کلی کشور هستند که رابطشون با آمریکا خوبه ولی مشکل اقتصادی دارند؟ پس چرا خود آمریکا هم مشکل داره و ترامپ با شعار بهبود وضعیت اقتصادی رئیس جمهور شد؟
زیاده خواهی یعنی چه؟ترامپ میگه بیایید زیر بلیط ما تا شما را با کره جنوبی ادغام کنیم و از این رو به اون رو کنیم کجای این زیاده خواهی است؟اصلا کره شمالی جز وجهه ضد امریکایی و بمب اتمی بی مصرف چی دارد که از او بخواهند؟
کشوری که سلاحش رو تحویل بده دستانش بالاست
شاید تسلیم بشه ولی ایران جلوی هیچ بشری خم نخواهد شد
این کشور روزهایی دیده که او را آبدیده کرده
اگه کیم جونگ اون سر عقل آمده باشه و به آینده و گذشته خودش و همسایگانش مثل کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور و غیره ... نگاهی انداخته باشه خواهد فهمید که عواقب دوستی با آمریکا به کجا خواهد انجامید و دشمنی با آن و نزدیکی با روسیه و چین به کجا.؟!
تنها راه مطمئن اتحاد دوکره وتشکیل یک کره صنعتی نظامی با پیوستن به همه معاهدات نظام بین الملل خواهد بود .کره شمالی به تنهایی قدرت خلع سلاح ندارد چون اینهمه سرمایه که ازبین بره مردم بیشتر از ان را مطالبه خواهند کرد وامریکا در وضعی نیست که مثلا لااقل صد میلیارد به کره کمک کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان