بازدید 2212

اسپانیا نیروگاه های اتمی‌ 40 ساله را می بندد

دولت اسپانیا تصمیم گرفته در اقدام جدید زیست محیطی‌ و برای کاهش آلودگی، نیروگاه های اتمی‌ با قدمت 40 ساله این کشور را ببندد و خودروهای دیزلی را نیز حذف کند.
کد خبر: ۸۱۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 11 July 2018

دولت اسپانیا تصمیم گرفته در اقدام جدید زیست محیطی‌ و برای کاهش آلودگی، نیروگاه های اتمی‌ با قدمت 40 ساله این کشور را ببندد و خودروهای دیزلی را نیز حذف کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه لا راسون، «ترسا ریبرا» وزیر محیط زیست از اراده دولت اسپانیا برای بستن نیروگاه های هسته ای موجود که در سال 2028 چهل ساله می شوند، خبر داد. 
وزیر محیط زیست اسپانیا با بیان اینکه عمر مفید نیروگاه های هسته ای چهل سال است، اظهار داشت: عده ای از نمایندگان مجلس بر این باور هستند که می توان از این نیروگاه ها بیشتر از چهل سال استفاده کرد و خواهان تمدید تاریخ توافق شده برای بستن آنها شده اند. 

وی ادامه داد: باید جوانب این مساله از جمله هزینه ها، مسائل فنی و مهندسی و مدیریت پسماندهای خطرناک این نیروگاه ها را بررسی کنیم. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از هزینه مدیریت پسماندهای هسته ای و حتی میزان پسماندهای موجود نداریم. 

وزیر محیط زیست از سوی دیگر، از حذف تدریجی سوخت دیزل و خودروهای دیزلی از بازار این کشور خبر داد. ریبرا تصریح کرد: مصرف سوخت دیزل به روزهای پایانی خود نزدیک شده و همه بر مشکلات این سوخت برای محیط زیست آگاه هستند. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف کسانی که به تازگی خودروی دیزلی خریداری کرده اند، اظهار داشت: اغلب کسانی که به خرید خودروهای دیزلی مبادرت می ورزند به خوبی از عواقب مصرف این سوخت برای هوا و محیط زیست خبردار هستند ولی منظور من این نیست که آنها با خرید خودروهای دیزلی مقصر می باشند. 

وزیر محیط زیست اسپانیا همچنین از طرح محدود سازی تردد خودروهای آلاینده در شهر مادرید استقبال کرد و آن را اقدامی منطقی و درست توصیف کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی