بازدید 6132

پاسخ چین به شعله ور شدن «بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد»

وزارت بازرگانی چین طرح آمریکا برای اعمال تعرفه های بیشتر بر روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را کاملا غیرقابل قبول خواند و وعده داده است که برای دفاع از منفع ملی چین، آمریکا باید انتظار اقدام متقابل را داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 11 July 2018

پاسخ چین به شعله ور شدن  وزارت بازرگانی چین طرح آمریکا برای اعمال تعرفه های بیشتر بر روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را کاملا غیرقابل قبول خواند و وعده داده است که برای دفاع از منفع ملی چین، آمریکا باید انتظار اقدام متقابل را داشته باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در بیانیه ای که در وب سایت وزارتخانه منتشر شده، آمده است: "طرف چینی از اقدامات ایالات متحده شوکه شده است... به منظور محافظت از منافع اصلی کشور و منافع اساسی مردم، دولت چین، همچون همیشه، اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد."

پکن ضمن غیر معقول خواندن اقدامات واشنگتن، هشدار داد که ایالات متحده با سیاست های حمایتگرایانه و حملات دائمش به تجارت آزاد، ابتدا به خود لطمه میزند. این وزارتخانه افزود:"در عین حال، ما از جامعه بین المللی می خواهیم که با هم کار کنند تا قوانین تجارت آزاد و سیستم تجارت چند جانبه را حفظ کنند و به طور مشترک با هژمونی تجاری مخالفت کنند."

در روز سه شنبه، دولت ترامپ لیستی از کالاهای وارداتی چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را منتشر کرد که قصد دارد ۱۰ درصد تعرفه بر آن وضع کند. این اقدام می تواند گامی دیگر در جهت آنچه پکن "بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد" نامیده است، باشد.

روز جمعه پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داد و تعرفه های خود بر روی برخی از محصولات وارداتی از آمریکا را افزایش داد.

تعرفه های ۲۵ درصدی ایالات متحده بر روی ۸۱۸ قلم از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، اولین مرحله از عملیاتی شدن تهدید ترامپ برای اعمال مالیات بر روی کالاهای چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار است.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که در طی دو هفتهٔ آینده تعرفه های ایالات متحده بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می شود. وی گفته که ایالات متحده آماده است تا بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال کند و سپس بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالای چینی وارداتی مجددا این برنامه را اجرا کند.

این امر در مجموع ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مورد هدف قرار میدهد که بیشتر از ۵۰۶ میلیارد دلار کالایی است که چین در سال گذشته به ایالات متحده صادر کرده است.

پکن پیش از این لیستی از کالای آمریکایی، از جمله خودروها و محصولات کشاورزی، به ارزش ۳۴ میلیارد دلار را منتشر کرده که با ۲۵ درصد تعرفه از جانب چین مواجه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار