بازدید 20881
گزارش بازار سکه و ارز؛

سیر نزولی دلار و سکه در بازار آزاد/ یورو پایین‌تر از ۹۰۰۰ تومان قیمت خورد/ سکه تمام به کانال ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانی بازگشت

یک روز پس آغاز رسمی فعالیت بازار ثانویه ارز، شاهد ادامه روند نزولی بهای انواع ارز بودیم و به دنبال آن، کاهش قیمت سکه نیز رقم خورد؛ هرچند بنا به دلایلی، هنوز در روز‌های ابتدایی تعداد معاملات زیادی در این سامانه بازار ثانویه رقم نخورده است، رفتار دلالان در سطح بازار غیررسمی و همچنین افت ارزشگذاری دلار در منظقه سلیمانیه عراق، حکایت از ادامه کاهشی در روز‌های آتی دارد.
کد خبر: ۸۱۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 11 July 2018

سیر نزولی دلار و سکه در بازار آزاد/ یورو پایین‌تر از ۹۰۰۰ تومان قیمت خورد/ سکه تمام به کانال ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانی بازگشتیک روز پس آغاز رسمی فعالیت بازار ثانویه ارز، شاهد ادامه روند نزولی بهای انواع ارز بودیم و به دنبال آن، کاهش قیمت سکه نیز رقم خورد؛ هرچند بنا به دلایلی، هنوز در روز‌های ابتدایی تعداد معاملات زیادی در این سامانه بازار ثانویه رقم نخورده است، رفتار دلالان در سطح بازار غیررسمی و همچنین افت ارزشگذاری دلار در منظقه سلیمانیه عراق، حکایت از ادامه کاهشی در روز‌های آتی دارد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در چهارمین روز فعالیت رسمی بازار آزاد سکه و ارز در هفته جاری، همانند روز گذشته، شاهد روند نزولی قیمت انواع ارز و سکه بودیم، به گونه ای که بنا بر این گزارش تا لحظه تنظیم این خبر، بهای سکه تمام طرح قدیم با افت ۹۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، به قیمت ۲,۵۶۰,۰۰۰ تومان رسیده است. این سکه در هفتم تیرماه، به رکورد تاریخی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در معاملات امروز تا این لحظه، ۲,۶۶۲,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۷۸ هزار تومان ارزان‌تر است. این سکه نیز در یازدهم تیرماه به رقم تاریخی ۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز، با افت ۳۵ هزار تومان به رقم ۱,۳۱۵,۰۰۰ تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۶۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شده که نسبت به روز قبل، ۱۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. هر سکه یک گرمی نیز در معاملات امروز تغییر خاصی نداشته و در سطح ۳۹۵ هزار تومان خرید و فروش شده است.

بازار آزاد ارز در مسیر نزولی...

بازار آزاد ارز در معاملات امروز چهارشنبه بیستم تیرماه، با کاهش قیمت ارز‌های پرطرفدار مواجه شد. کاهش قیمتی که از روز گذشته تحت تأثیر سیگنال کاهشی از بازار ثانویه، رقم خورده است و امروز نیز شاهد افت دلار آمریکا در محدوده ۷۷۰۰ تومان بودیم. همچنین هر یورو نیز با کاهش بیش از ۲۰۰ تومان به رقم ۸۹۲۹ تومان رسیده است. این ارز در روز‌های اخیر از مرز ۱۰ هزار تومان نیز عبور کرده بود. همچنین هر پوند انگلیس در بازار آزاد امروز، ۱۰۰۹۵ تومان قیمت گذاری شده است که این رقم نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۳۰ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. هر درهم امارات نیز با افت ۵۰ تومان به رقم ۲۰۷۲ تومان رسیده است. بهای درهم به دلیل برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، برای فعالان بازار، اهمیت بالایی دارد، زیرا با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد. در بازار امروز، دلار کانادا و استرالیا نیز حدود ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشته و به ترتیب به قیمت‌های ۵۷۹۰ و ۵۶۳۵ تومان معامله شده اند.

در اوضاع کنونی با توجه شروع به کار بازار ثانویه، تقاضا در بازار غیر رسمی و آزاد کاهش پیدا کرده است. هرچند به گفته قائم مقام سازمان توسعه تجارت، از آنجا که صادرکنندگان حداکثر دو ماه فرصت دارند که ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما ثبت کنند، بنابراین احتمال اینکه در روز‌های ابتدایی تعداد معاملات زیادی در سامانه بازار ثانویه اتفاق نیفتد بدیهی است. همچنین لابد یادآور شد که آخرین نرخ اعلامی دلار آمریکا در این بازار، روز گذشته توسط امیر نجومی دبیر اسبق کانون صرافان ایران در گفت وگو با خبرنگار فارس، ۷۵۲۳ تومان اعلام شد. وی اظهار داشت: با آغاز به کار این بازار، نخستین معامله صادرکنندگان غیرنفتی و غیرپتروشیمی با ارز درهم به نرخ فروش ۲۰۵۰ تومان معادل هر دلار ۷۵۲۳ تومان در سامانه نیما و از طریق صرافی رویال انجام شد.

دلار بانک مرکزی هر دلار ۴۳۱۰۰ ریال قیمت خورد

براساس اعلام بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه سیزدهم تیرماه) با ۹۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۱۰۰ ریال قیمت خورد.

سیر نزولی دلار و سکه در بازار آزاد/ یورو پایین‌تر از ۹۰۰۰ تومان قیمت خورد/ سکه تمام به کانال ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانی بازگشت

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۴۷ ریال افزایش نسبت به روز سه شنبه ۵۷ هزار و ۱۵۴ ریال و هر یورو نیز با ۱۷ ریال اُفت در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۵۴۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۴۳۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۲۳ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۶۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۸۳ ریال، روپیه هند ۶۲۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۷۳۶ ریال، دینار کویت ۱۴۲ هزار و ۴۰۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۴۳۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۰۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۹۲ ریال، ریال عمان ۱۱۲ هزار و ۹۴ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۸۱۴ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۱۴ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۱۴۶ ریال، روبل روسیه ۶۹۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۸۴۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۲۲ ریال، لیر سوریه ۸۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۹۷۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۴۹۴ ریال، دینار بحرین ۱۱۴ هزار و ۶۲۸ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۹۱ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۰۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۹۶۸ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۳۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۵۰۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۶۵۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۹۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۴۷۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۰۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۸۸۳ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۳۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۹۸ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۱۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۹
وای خداچقدرقیمت ارزافت کرد بدبخت شدیم رفت پی کارش !!!
یورو 4000 هزار تومن بود
حالا شده 9000 تومن باید خوشحال باشیم؟؟؟
وقتی دلار۴۲۰۰ تومانی هم رسانه ای شدخیلی ها دل به این خوش کرده بودندکه قیمت ارزکنترل شده ودیگرافزایش نخواهدیافت !!!
روندسقوط بورس همچنان باشدت ادامه دارد .شاخص کل امروزهم (چهارشنبه ۲۰تیر) ۱۴۰۰ واحدسقوط کرده و واردکانال ۱۰۹ هزارواحد شد درروزهای گذشته شاخص کل بیش از۵ هزار واحدسقوط کرده واز۱۱۵ هزاربه ۱۰۹ هزارواحدکاهش یافته
زیادخوشحالی نکنیدیورو عصر دوباره رفت بالای ۹۰۰۰ تومان
الان که ساعت ۶ عصرهست قیمت یورو ۹۰۶۰ تومان است
افت قیمت به زیر۹۰۰۰ تومان چندساعت بیشتردوام نداشت
یورو دوباره رفت بالای ۹ هزارتومان حتی یکروزهم زیر۹ هزارتومان دوام نیاورد
با وجود مشخص شدن دلیل گرانی ها و دستگیری افراد سود جو نبایست دیگر مشکلی باشد لذا انتظار می رود مسئولین همت بیشتری نمایند تا شرایط به قبل برگردد
هميشه ٥٠٠٠ تومان گرون ميشه بعدش ٢٠٠ تومان مياد پايين بعد ميگيم ارزان شد
یعنی چقدر میخواهد بیاد پایین؟ ارزش پول نابود شد و دیگه بهتر نمیشه. بازهم بدبختر شدن مردم بدبخت
عامل اصلی گران شدن ارز تصمیم نسنجیده در رابطه با ممنوع شدن معاملات ارز در فروردین بود و آزاد کردن کامل معاملات قیمت را پایین تر می اورد و عرضه را افزایش میدهد
امیدورام سیر نزولی ارزهای خارجی ادامه پیدا کنه قیمت دلار مبادله ای به نظرم باید 7000 تومان از طرف بانک مرکزی اعلام شود تا رانت خواران سرمایه ملت را به تاراج نبرند البته به این شرط که بانک مرکزی تعهد کند که ارز را برای تمام اقشار اعم از بازرگانان دانشجویان و مسافرین را تامین کند. بسیاری از شرکتها ارز 4200 دریافت می کنند و زالو وار کالاهای وارد شده را به قیمت بازار ازاد 8000 تومان در بازاربه مردم عرضه میکنند. باید جلوی رانت خواری گرفته بشه اوضاع مملکت چندان مناسب نیست.
دلار اگر روی 7 تومان تثبیت بشه برای مردم قابل تحمل است. هرچند 6 تومان بهتر بود.
دولت باید هزینه خروج از کشور را برای دفعات دوم به بعد اضافه کند ( به استثنای موارد خاص )
چرا کسی در مورد قیمت میوه چیزی نمیگه ؟؟؟
قیمت میوه سر به فلک کشیده
خربزه کیلویی 5000 ت
يعني من پارسال اگه ٢٠مليون پول داشتم الان با افت ١٠٠درصدي ريال ارزش پولم ١٠مليون شده، چ كسي پاسخگو است
نیمه دوم سال قیمت دلار به حدود 5000 ت می رسه و سکه حدود 1600.
دلار بيش از دو برابر شد حالا خوشحالند كه ١٠٠-٢٠٠ تومان اضافه شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر