بازدید 41032
«دبکافایل» اسرائیل عنوان کرد؛

آغاز جنگ اسرائیل علیه ایران پس از دیدار نتانیاهو و پوتین!؟

الکساندر لاورنتیف و «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار، تلاش زیادی برای تغییر موضع «همه یا هیچ» نتانیاهو در قبال حضور ایران در سوریه انجام دادند که به نظر می رسد نتوانستند موفق شوند. در این دیدار، نتانیاهو از خلف وعده پوتین در قبال خواسته های اسرائیل در مورد ایران شکایت کرد، ولی بزرگترین مشکل همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۸۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 11 July 2018

هر چه به پیروزی نهایی ارتش سوریه در جنوب این کشور نزدیک می شویم، تصور تهدید و ترس در نزد اسرائیلی ها از تثبیت حضور ایران در سوریه بیشتر می شود.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل مجموعه ای از رایزنی های گسترده برای جلوگیری از تثبیت حضور نیروهای مقاومت در مرزهای سرزمین های اشغالی را آغاز کرده اند.

عمده تلاش های تل آویو را باید در مسکو و واشنگتن ردیابی کرد. هفته گذشته «یوسی کوهن»، رئیس آژانس اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) برای دیدار با مقامات ارشد آمریکا به واشنگتن سفر کرد.

بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا، رؤسای مشترک ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار مشترک خود در آمریکا درباره مسائلی از جمله ادعای فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه و اوضاع امنیتی در سطح وسیع‌تری از منطقه که درباره آن‌ها نگرانی‌های دوجانبه وجود دارد، گفت وگو‌ کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی هدفمند، از تأسیس واحد جدیدی به نام «پروژه ایران» در ارتش این رژیم خبر داد و یک ژنرال اسرائیلی به نام «نیتزان آلون» را به ریاست آن منصوب کرد.

طبق گفته رسانه‌های صهیونیستی، وظیفه این واحد، هماهنگی کلیه امور مرتبط با ایران در ارتش اسرائیل است. بنا بر این گزارش‌ها، نیتزان آلون به عنوان اولین مقامی که در ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان "مدیر پروژه ایران" منصوب شده، به طور ویژه، مسئولیت نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، هماهنگ‌سازی جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران با سایر کشورها و مقابله با آنچه حضور نظامی ایران در سوریه خوانده شده را بر عهده خواهد داشت.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار است امروز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد حضور ایران در سوریه گفت وگو کند؛ دیداری که به عقیده رسانه ها و مقامات اسرائیلی می تواند سرنوشت برخورد میان این رژیم و ایران در سوریه را تعیین کند.

در همین زمینه، پایگاه اسرائیلی «دبکافایل»، در مطلبی عنوان کرد که پس از دیدار پوتین و نتانیاهو، اسرائیل باید در مورد جنگ با ایران در سوریه تصمیم بگیرد.

دبکا در ادامه نوشت: در دیدار روز چهارشنبه پوتین و نتانیاهو، اسرائیل مجبور است هرگونه مسیر محتمل دیپلماتیک یا نظامی برای جلوگیری از تثبیت حضور ایران و نیروهای نیابتی اش در سوریه را در نظر بگیرد.

تصمیم جنگ اسرائیل علیه ایران در سوریه پس از دیدار نتانیاهو و پوتین/ تلاش روسیه برای متقاعد کردن نتانیاهو

تصمیم در مورد بیرون راندن ایران، حزب الله و سایر نیروهای نیابتی تحت هدایت ایران در سفر فرستاده های ویژه پوتین به تل آویو در روز سه شنبه اعلام شد.

نتانیاهو یک روز پیش از سفر به مسکو، با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار و بار دیگر تکرار کرد که تل‌آویو «حضور نظامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در هر نقطه از سوریه را تحمل نخواهد کرد.» وی همچنین گفت، دولت سوریه باید به توافق ۱۹۷۴ منع درگیری در بلندی‌های «جولان» پایبند باشد.

بنا به ادعای دبکا، الکساندر لاورنتیف و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار، تلاش زیادی برای تغییر موضع «همه یا هیچ» نتانیاهو در قبال حضور ایران در سوریه انجام دادند که به نظر می رسد نتوانستند موفق شوند.

این وبسایت اسرائیلی در ادامه نوشت: در این دیدار، نتانیاهو از خلف وعده پوتین در قبال خواسته های اسرائیل در مورد ایران شکایت کرد؛ اما بزرگترین مشکل همچنان پابرجاست و آن هم عزم جدی ایران برای ماندن ایران در سوریه که برابر است با عزم اسرائیل برای دور نگه داشتن ایران از مرزهای خود.

دبکا افزود: پوتین در دیدار با نتانیاهو نمی خواهد و یا نمی تواند درخواست وی برای بیرون راندن ایران از سوریه را اجابت کند. به همین جهت، در حالی که پوتین به ترامپ و نتانیاهو وعده داده بود، ایران را از عملیات ارتش سوریه در جنوب سوریه دور خواهد کرد، نیروهای ایران و حزب الله نقش اصلی را در این عملیات بر عهده دارند.

این رسانه اسرائیلی ادامه داد: نتانیاهو برای سومین بار در شش ماه اخیر پوتین را ملاقات می کند. در هر جلسه، او مجبور شد تا امتیازاتی را به روسیه برای نادیده گرفتن حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه بدهد. نخست وزیر اسرائیل نخستین بار با حضور ایران و نیروهای نیابتی اش در 80 کیلومتری خاک اسرائیل و سپس به حضور این نیروها در 40 کیلومتری سرزمین های اشغالی موافقت کرد و اکنون اسرائیل به مرزهای خود ـ که در توافق با سوریه در پایان جنگ یوم کیپور در 1974 به دست آمد ـ چسبیده شد. این به مثابه مجوز ارتش سوریه و متحدان آن (ایران) است تا با فاصله 10 کیلومتری از مرز و در بعضی از نقاط تا چند ده متری بلندی های جولان حرکت کنند.

دبکا در پایان نوشت: صحبت های انتقادی و مهم روز چهارشنبه نتانیاهو با پوتین آخرین دیداری است که باعث می شود، اسرائیل در مورد جنگ با ایران و حزب الله در سوریه تصمیم بگیرد. پوتین در حال توسعه نفوذ خود در سوریه است و ترامپ نیز اشتیاق چندانی برای درگیر کردن بیشتر خود در سوریه ندارد؛ بنابراین، اسرائیل در حال حاضر باید این تصمیم سرنوشت ساز (حمله به ایران) را به تنهایی عملیاتی کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۶۵
ما از روی اسراعیل رد میشویم و او را له. می کنیم یا اورا از وسط پاره میکنیم ما را از جنگ نترسانید سلام بر جنگ ای جان چه حالی میده گشتن سربازان اسراعیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
تریلی عزیز واقعا براتون متاسفم که به این راحتی در خصوص کشتن انسان ها صحبت می کنی. راستش خیلی ادم ها رو دیدم وقتی مثلا یه پشه که نیش می زنه و یا مثلا سوسک یا عنکبوتی که ممکنه براشون مزاحمتی به وجود بیاره رو می کشن چقدر ناراحت می شن. اما متاسفانه شما به راحتی در مورد کشتن سربازان اسرائیلی صحبت می کنی. قبول دارم وقتی خدایی نخواسته جنگ بشه، دیگه این حرف ها معنی و مفهومی پیدا نمی کنه .اما شما رو به خدا قسم می دم به عاقبت جنگ هم فکر کنید. نمی دونم دوست عزیز زمان جنگ ایران و عراق کجا بودین شما. اما به خدا صحنه هایی رو تو این جنگ دیدم که هیچوقت نمی تونم فراموش کنم. چه جوان های رشیدی که پر پر شدن، چه بچه هایی کوجیک و معصومی که کیلومترها داخل خاک ایران با موشک و هواپیما پرپر شدن. آخه شما کجا بودی وقتی تمام جدول های منتهی به مدرسه ابتدایی پر از خون بچه های معصوم و بیگناه شد. آخه شما کجا بودی وقتی 47 نفر (زن و مرد، پیر و جوان و بچه) که تو صف نونوایی ایستاده بودن در یک لحظه به خاک و خون کشیده شدن، آخه نا مسلمون شما کجا بودی وقتی هر روز خبر کشته شدن یکی از اعضا فامیل رو می شنیدی و یا خبر می دادن که فلان خانواده همه با هم کشته شدن. دیگه اشکام نمی زاره تایپ کنمو متاسفم که ناراحتتون کردم
جو گیر نشو تابی
جنگی در کار نیست
با تیتری که برای جلب توجه خواننده زدید موجب تشویش افکار عمومی می شوید. در اخر خب تون معلوم میشه که جنگ با ایر ان در سوریه مورد نظر بود ه است.
به امید اخراج ایران از یمن و سوریه و لبنان و فلسطین و بحرین و افغانستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
به امید نابودی کفر و استکبار و کاسه لیسهای آنها در همه جای دنیا
غلط کرد
همه اش لاف است.
ما 1سال قبل از روسها به کمک سوری ها رفتیم . الانم به کمک روسها یا اجازه ی اونا برای ماندن نیازی نداریم .
بهترین موقع برای جنگ است ، ما پابرهنگان چیزی برای از دست دادن نداریم ، بیصبرانه منتظر جنگیم تا شاید فرجی بشه و اختلاس و دزدی تو کشور تموم بشه .
پیشی بیا مارو بخور .پیشی بیا
همزمانی دیدار اسرائیل و ایران از روسیه خبر صلحه نه جنگ
اسراییل و آمریکا با استفاده از این هواپیماهای پیشرفته و سیستم های موشکی دقیق و پیشرفته ای که در اختیار دارن میتونستن از خیلی سال ها پیش تمام تاسیاست مهم کشور را بمبارن و نابود کنن و نظام حکومتی ایران رو تغییر بدن اما چیزی که مانع این کار شده این بوده که و جود ایران به عنوان لولو خرخره منطقه برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی به اعراب شیخ نشین خیلی ضروریه و اگر ایران نباشه دیگه کسی از آمریکا و غرب سلاح نمیخره. الان بزرگترین خریداران سلاح در دنیا همین اعراب شیخ نشین هستند.
هر کی پول بیشتریبده به روسیه برندست .
امیدورام حمله کنه و ما از این زندگی نکبتی و پر از استرس خلاص بشیم
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
اسراییل مدعی بود که از نیل تا فرات پهنه قوم یهوده و اگر تا فرات پیش بیاد عملا با ایران همسایه میشه و اونوقت با رژیم اشغالگری که از نیل تا فرات رو به زور تصرف کرده چطور میشه همسایگی مسالمت آمیزی داشت و اون کشور بزرگ قطعا به همسایه هاش طمع خواهد کرد و ایران هرروز باید در اضطراب جنگ با اون کشور باشه چنانچه همین الان هم گفته میشه به بهانه وجود مقبره استر یهودی معشوقه خشایار شاه در نزدیکی همدان مدعی یهودی بودن این قسمت از ایران هستند.
نقشه آمریکا و اسراییل این بود که توسط تروریستهای داعشی و بقیه خودشون رو به مرزهای ایران و حتی داخل ایران برسونند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند ولی الان این ایران و همپیماناش هستند که خودشون رو به مرز اسراییل رسوندن و بجای اینکه اسراییل با ما همسایه بشه این ما هستیم که با اسراییل همسایه شدیم،اونا میخاستند ایران تحت فشار قرار بگیره و برای رهایی از دست اسراییل و آمریکا دست و پا بزنه ولی الان این اسراییله که تحت فشاره
و داره برای نجات خودش به همه رو میندازه
چی میخاستند ،چی شد
روسیه: بخواهیم هم کسی نمی تواند ایران‌را از سوریه خارج کند..
باشه اصلا چسبیدیم به اسراییل،اصلا رفتیم تو تل آویو....
خوب که چی؟چرا؟...
مرگ بر ظلم و ظالم در هر لباسی و در هر جای دنیا. برای نبرد بزرگ آماده ایم.
دست و پا زدن اسرائیل برای اینه که جنگی نشه
و همچنین منافع ایران هم در این هست جنگی نشه
ولی بالاخره دنیا از دست گروهی خبیث خلاص خواهند شد
نتانیاهو با حمله شدید به دستگاههای امنیتی اسراییل که چرا در مواجهه با استراتژی ایران در سوریه ، شکست خوردند و با اذعان به این که حذف فیزیکی ایران از سوریه امکان پذیر نیست : مخالفت با حضور ایران در سوریه ، باید از درون این کشور باشد ...
منظور نتانیاهو ، اصلاح طلبان تندرو و حامیان خارجی شون است تا دوگانه معیشت / منطقه را کلید بزنند تا شمشیر مقاومت از در خیمه دشمن برگردد...
شما اگه طرفدار معیشت مردمید ، حقوق نجومی نگیرید ، اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی نکنید!!
با این همه ادعای دموکراسی ، در حد پادوی جنگ رانی ال سعود تنزل پیدا کردین..
اول بزار اون ده تا تحلیل چند ماه گذشتت تایید بشه

بعد تحلیل تازه بده

کلی عذرخواهی بدهکارید با این انتخاب رسانه ها ک این تیترا میزنن
اسراییل غلط کرده است و به زودی نابود خواهد شد
به عنوان یک ایرانی با هیچ شخص و کشوری در دنیا دشمن نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
ما هم همینطور. ولی اونا دشمنی می کنند. ما وزیر دفاع داریم، اسرائیل وزیر جنگ. اونا به فلسطین حمله کردند، به لبنان حمله کردند، به سوریه حمله کردند. دانشمندان ما رو ترور کردند. ما با اونها چه کار داشتیم؟ به جز چند تا شعار که بعد از ترور دانشمندان و ... بوده ما چه کار کردیم با اونها؟
تو رو خدا اول فکر کنید بعد نظر بدید.
غلط کرده
اسرائیل کوچکتر از ان است که به فکر حمله به ایران بیفتد.
چرا باید پول و ثروت ایران در جاهای دیگه هزینه بشه؟!!!!
چرا باید تا این حد مردم در عسر و حرج باشند؟!!!!
چرا باید تا این حد بدبخت باشیم؟!!!!
ملت ایران همین یه جنگ رو کم دارد تا ست بدبختی هاش جور شود ، البته جنگ میتواند عاملی باشد برای فراموشی مقطعی بعضی از مطالبات ملت و سرپوشی بر ضعف مدیریتی دولت
خیلی ابکی و به دور از واقعیات موجود نوشته شده
اسرائیل مال این حرفها نیست بخواد به مواضع ایران حمله کنه
بیخود تیتری نزنید که این را گنده کنید
سوریه ،ایران،چه لزومیومنفعتی داره اینهمه هزینه برای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
خاورمیانه ،آمریکا،چه لزومیومنفعتی داره اینهمه هزینه برای آمریکا
جنگ یک بازی موبایلی نیست که اینقدر برای وقوعش ذوق دارید. توی همین سوریه که به قول خودتان حضور مستشاری داشتید 1000 نفر کشته دادید. یک زلزله در کرمانشاه آمد هنوز مردم آواره بیابان هستند. باران کم میبارد بحران خشکسالی و بی برقی و گرد و خاک کشور را فراگرفته و هیچ ایده ای هم برای خروج ندارید. ترامپ از برجام خارج شد دلار تا 10000 تومان را لمس کرد و سکه هم 3 میلیون تومان را رد کرد. با چه اعتماد بنفسی از جنگ حرف می‌زنید وقتی اینقدر ضعیفی؟ اینبار مردم شما را با متجاوزان تنها خواهند گذاشت خود دانید
تابناک باز هم بر طبل جنگ میکوبی. حالا مطلب یک نشریه دست چندم را تیتر زدید. البته ما دیگر نگران نیستیم آقازاده های فربه را به زور می فرستیم خط مقدم. واینبار پشت جبهه را غنایم را پست ها را. ویلا هارا ماشین های میلیارد ی را محافظت میکنیم
بادبادک رو نمی تونه خاموش کنه. میخواد حمله کنه به سوریه ای که حالا به مرزهای اسرائیل نزدیک و نزدیک تر شده؟
کجایند اصلاح طلبان تندرو تا ببینند دشمن ما اسراییل است و پوتین حامی ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
البته اونها میدانند ولی نمی خواهند قبول کنند. و البته هر کسی ممکن است روزی خیانت کند حتی پوتین و اسد.
الکی شلوغش نکنید
اگر اسرائیل می توانست با ایران وارد جنگ شود این همه ایندرو آندر نمی زد.بنابر نظر کارشناسان ارتش سوریه و نیرو های مقاومت دارند به مرزهای اسرائیل نزدیک می شوند بدبخت ها حول کرده اند.ولی در هر حال شیطانند و باید مراقب کید شیطان بود
ولادیمیر چکمه آخرشم خنجر رو تا دسته از پشت فرو میکنه تو گرده مون . روسیه هست دیگه کاریش نمیشه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
لابد ترامپ خوبه؟
انشا الله جنگ عملياتي شود تا از دست رانتخواران انحصارگر راحت شويم.
مگر این هدفمان نیست "جنگ با اسراییل" پس باید خدا را شکر کرد ویا من گیج تشریف دارم!؟
فقط همین مانده که جنگ ایران و اسرائیل به خاطر فلسطین شروع شود.
در سوریه ،، شاهرخ داییپور به شهادت رسید که وجودش ارزش کل خاندان بشار اسد را می ارزید ؟ حیف باشد مردان ایران در سوریه بدست اشقیا کشته شوند ؟ ،، اگر چه ده ها تن همرزم شهید شاهرخ دایی پور در سوریه کشته شده اند ،اما این یکی را شناخت داشتم ؟ روحش شاد ،و یادش گرامی باد ،،،،
شاهنامه آخرش خوشه. نه تنها از سوریه بلکه از یمن و لبنان و فلسطین و مغرب هم بیرون میاین و به یک کشور عادی تبدیل خواهید شد
گویا عمر اسراییل رو به پایان است
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.
تابناک!
مث اینکه خیلی علاقه به جنگ دارید!؟ همه تیترهای این سایت همینو میگه!
اگه بشه عالی میشه
اونوقت اسرائیل رو با موشک شخم می زنیم.از تابناک و کاربران اکثراً وطن فروشش متنفرم. ترسوهای نوکر کدخدا. آبروی میراث چند هزارساله کورش و داریوش و خسرو انوشیروان و سورنا و ..... رو بردید با بزدلی تون
اسرائيل فقط پارس کردن بلد هست اگر چنین حماقتی بکند موشک نیازنیست باتوپخانه
بردبلند از خاک سوریه همه شهرهای اسرائيل مبدل به خراب شد میشه
اسرائیل غلط زیادی کرده بخواهد در مورد جنگ با ایران تصمیم بگیرد. ارنشی که از جهارتا فلسطینی دست خالی رو دست بخورد و روز روشن پایگاهش توسط چهارتا چریک دست خالی زیر و رو شود نباید زیادی دهنش را باز کند.
این پوتینی که ما میبینیم به انداره یک لنگه کفش هم به حال ما سودی ندارد وهمه اش ضرر است ، آقایان روسوفیل دست بردارید ، این قبری که شما بر سرش گریه میکنید ، مرده ای داخلش نیست
چه خیری برای ملت ایران دارد این کشمکش غیر از ضرر ؟
هرچه زودتر - مرگ یدفعه شیون یدفعه
درگذشته هم نشون داده که نتانیاهو پس از دیدار با پوتین هنوز در راه بازگشته که نیروهای نظامی اسرائیلی مناطقی از سوریه را بمباران کرده اند.
رفیق پوتین هیچ وقت نتانیاهو را دست خالی برنگردونده . البته در گذشته هم ثابت کرده که روسیه قابل اتکا نیست.
منافع ایران کجاست؟
ای خدااااااا
کی قراره ما رنگ آرامش رو ببینیم آخه.
اولا پوتين درموقعيتى نيست كه ازطرف ايران قولى بدهد ثانيا اقاى ترامپ درهمه موارد با اسرائيل همراه نيست ثالثا سازمان ناتو منهاى ترامپ توان انجام خواسته هاى نتانياهوراندارد نتيجه تلاش وى عبث است
روسیه ما را در لحظه آخر به اسراییل میفروشد
اسراییل جرات به تنهایی درگیر شدن با ایران را ندارد و دور از جنابتان و دوستان سگ هرچه بیشتر بلاود (واق واق کند )کمتر حمله می کند
خداوند سربازانمان را حفظ کند
اسرائیل هیچ غلطی نمیتونه کنه
روسیه به هیچ طرفی خودش رو متعهد نمیدونه و از هر طرف هر چی بتونه میخواد امتیاز میگیره. از اسرائیل و آمریکا هم مثل ایران فقط میخواد امتیاز بگیره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار