بازدید 5307
۱

گردشگران خارجی از راه دریای خزر به ایران می‌آیند

کد خبر: ۸۱۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 11 July 2018

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: ظرفیت بنادر روسیه و ایران به ویژه در امر گردشگری دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی است که با امضا و عملیاتی شدن تفاهم می توانیم گردشگران خارجی را از طریق راه دریای خزر به مازندران جذب کنیم.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نوروزی اظهار کرد: وزارت خارجه در دولت دوازدهم با تغییر ساختار مبادرت به ایجاد معاونت اقتصادی کرده است که این تغییر با تعریف ماموریت در جهت توسعه و تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای همسایه بوده است که به طور طبیعی در این زمینه در اولویت قرار دارند.

وی افزود: وزارت خارجه در جهت هر چه بهتر برگزار شدن همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که 20 و 21 تیر ماه جاری برگزار می شود تلاش های بسیاری در جهت رایزنی با کشورهای همسایه برای مشارکت گسترده در این همایش انجام داده است که انتظار داریم با حضور پررنگ کشورهای منطقه این سمینار به نحو مطلوب برگزار شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: روابط میان کشورها بر اساس اهداف سیاسی یا اقتصادی برقرار می شود که یکی از مولفه های اساسی برقراری روابط با کشورهای منطقه، توسعه و تقویت روابط اقتصادی است که در قالب توسعه صادرات نمود پیدا می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در صدد رایزنی برای ایجاد برقراری ارتباط بنادر استان مازندران با بنادر کشورهای مختلف حوزه آسیای مرکزی قفقاز است که انتظار داریم در یک پروسه تدریجی محقق شود البته در همین زمینه قرار است در ماه آینده یادداشت تفاهم همکاری میان استان مازندران و استان ولگوگراد روسیه منعقد شود که در جریان سفر استاندار ولگوگراد روسیه به مازندران صورت می گیرد. در این یادداشت تفاهم یکی از بندهای مورد توجه برقراری همکاری میان بنادر است تا با شکل گیری این همکاری ها بتوانیم به نحو مطلوب از مزیت بنادر مازندران در جهت توسعه روابط اقتصادی بهره برداری کنیم.

وی افزود: یکی از بندهای مورد توجه در یادداشت تفاهمی که قرار است میان استانداری مازندران و استانداری ولگوگراد روسیه امضا شود موضوع استفاده از ظرفیت بنادر طرفین به ویژه در امر گردشگری دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی است که با امضا و عملیاتی شدن این یادداشت تفاهم می توانیم گردشگران خارجی را از طریق راه دریای خزر به مازندران جذب کنیم و از آنجایی که استان مازندران و استان ولگوگراد روسیه هر دو از ظرفیت ها و ویژگی های لازم برای جاذبه های گردشگری برخوردار هستند به همین دلیل اجرای گردشگری دریایی قابل تحقق است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اظهار کرد: برای رفت و آمد کشتی‌های مسافربری باید پایه و اساس همکاری شکل بگیرد و به صورت مشترک و متقابل طرفین توافق کنند و از طرفی این امر مستلزم وجود کشتی های مسافربری و اسکله برای توقف کشتی است که از ظرفیت بنادر مازندران برای تحقق گردشگری دریایی استفاده می‌شود.

نوروزی گفت: مازندران ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه گردشگری دارد و در واقع شناسه مازندران می تواند گردشگری باشد تا ایران و همه کشورهای دنیا، مازندران را به صنعت گردشگری بشناسند و البته خوشبختانه مازندران در بحث گردشگری داخلی جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی یادآور شد: مازندران در بخش های مختلف از ظرفیت گسترده کشوری و بین المللی برخوردار است و این امکان برای مازندران وجود دارد که تولیدات خود را صادر کند که البته برای صادرات باید در ابتدا بازار هدف را پیدا کرد و بهتر است بازار کشورهای همسایه که در نزدیکی مازندران واقع شدند و مرز دریایی با آن ها داریم مورد توجه قرار گیرند و در امر صادرات در بخش های مختلف تسهیل صورت گیرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اظهار کرد: بازار گسترده ای آن طرف مرز دریایی مازندران وجود دارد که تلاش می کنیم تا با همکاری و هماهنگی با سفارت خانه ها و کنسولگری های ایران در کشورهای مختلف آسیای مرکزی قفقاز روابط اقتصادی با این کشورها را تقویت کنیم.

نوروزی گفت: در ماه گذشته دو هیئت از روسیه به مازندران سفر کردند که یکی از اولویت های این سفر تنظیم تفاهم نامه ای بر مبنای تامین و تحقق خواسته های اقتصادی بوده است که این موضوع در قالب توسعه صادرات معنا پیدا می کند.

وی افزود: وزارت خارجه تلاش می کند ظرفیت های استان مازندران را به نحو مطلوب به کشورهای مختلف دنیا معرفی کند و این امر با دعوت از سفیران کشورهای مختلف به استان مازندران و یا هماهنگی با سفارت خانه‌های ایران در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته سفیران کشورهای منطقه از جمله قزاقستان، روسیه و ازبکستان به مازندران آمدند که سفر خوبی بود و می تواند پایه و اساسی برای تقویت همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه باشد و همچنین برنامه هایی برای دعوت از دیگر سفرای کشورهای منطقه داریم تا با ظرفیت های مازندران آشنا شوند و این می تواند معرف خوبی برای تولیدات مازندران باشد تا صادرات به نحو گسترده ای صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
البته با حجاب کامل....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان