بازدید 39756

۱۳ کشته در برخورد یک تانکر قیر با اتوبوس در سنندج

تانکر حامل سوخت که از بلوار دکتر حسینی به سمت پایین در حال حرکت بود در جلو ترمینال با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بعد از انفجار موجب آتش‌سوزی اتوبوس و کشته شدن چند سرنشین اتوبوس شد.
کد خبر: ۸۱۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲ 11 July 2018
۱۳ کشته در برخورد یک تانکر قیر با اتوبوس در سنندجبامداد امروز و در پی برخورد یک تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری، انفجار شدیدی رو به روی ترمینال در بلوار دکتر حسینی سنندج رخ داد که حاصل آن جان باختن غم انگیز 13 هموطن بود.

به گزارش «تابناک»، تانکر حامل سوخت که از بلوار دکتر حسینی به سمت پایین در حال حرکت بود در جلو ترمینال با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بعد از انفجار موجب آتش‌سوزی اتوبوس و کشته شدن چند سرنشین اتوبوس شد.

چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در بیمارستان کوثر سنندج بستری شده است به فارس گفت: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.

با توجه به گزارش های رسیده، در "صورت وضعیت" این اتوبوس نام 11 مسافر درج شده است که بنابر گفته یکی از عوامل ترمینال سنندج، در هنگام خروج، سه مسافر دیگر سوار شده‌اند.
 
علت وقوع سانحه اخیر در سنندج را در اسرع وقت اطلاع‌رسانی کنید
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۷:۴۴

رئیس‌جمهور و معاون اول در پیامی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج از مسئولان استانی به ویژه استاندار به عنوان نماینده دولت خواستند تا نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

وقوع حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان کردستان گردید، موجب اندوه و تأثر عمیق شد.

هم‌اکنون لازم است مسئولان استانی به ویژه استاندار محترم به عنوان نماینده دولت، نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.

اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را از صمیم قلب به خانواده‌های عزیز جان‌باختگان این حادثه دلخراش و مردم استان کردستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان مظلوم رحمت و مغفرت و برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

حسن روحانی         

رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایسنا، هم‌چنین متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سانحه ناگوار و دلخراش برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در شهرستان سنندج که متاسفانه منجر به جانباختن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تألم و تأسف شدید گردید.
این حادثه تلخ و غم‌انگیز را به خانواده‌های داغدیده و همه آحاد مردم ایران به ویژه مردم نجیب و صبور استان کردستان و شهرستان سنندج صمیمانه تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای درگذشتگان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای خانواده‌های مصیبت دیده و بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم. از مسوولان ذی ربط به ویژه استاندار محترم کردستان می خواهم تا ضمن امداد رسانی و رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و بررسی دقیق علت وقوع این سانحه ناگوار، نتیجه را در اسرع وقت به اطلاع عموم ملت بزرگوار ایران برسانند. 
اسحاق جهانگیری 
معاون اول رییس جمهور

اسامی جان باختگان حادثه آتش سوزی سنندج اعلام شد
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۷:۲۶

اسامی ۱۱ نفر از جان باختگان حادثه بامداد امروز چهارشنبه برخورد تانکر حامل سوخت و اتوبوس مسافربری در سنندج اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان در این حادثه ۱۰ نفر از شهروندان که قصد داشتند از سنندج به تهران سفر کنند و راننده تانکر نفت جان خود را از دست دادند.


از مجموع ۱۱ جانباخته این حادثه ۲ نفر خانم و ۹ نفر دیگر مرد هستند.
اسامی جانباختگان بدین شرح است:
۱- پارسا اصلانی
۲- پرویز زمانی
۳- پیمان زمانی
۴- مسعود نصیری
۵- مینا صداقت
۶- سارا آئینه
۷- پارسا آئینه
۸- فواد سیفی
۹- کامران مقبل
۱۰- فرشاد مرادی
۱۱- عبدالحسین طاهرویسی

اجساد جانباختگان حادثه سنندج قابل شناسایی نیستند
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۴:۴۵

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان گفت: به دلیل شدت سوختگی اجساد جانباختگان تصادف رانندگی تانکر سوخت رسان با اتوبوس مسافربری قابل شناسایی نیست و پزشکی قانونی باید هویت ها را مشخص کند.

تانکر ترانزیتی حادثه‌دیده حامل مازوت از عراق به بندرامام بود
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۳:۱۲

سخنگوی شرکت ملی پخش گفت: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد، تانکر ترانزیتی حمل کننده سوخت از مبدا عراق به سمت بندرامام در حرکت بود که حادثه تصادف رخ داد.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بررسی های جدید صورت گرفته از تانکر سوختی که شب گذشته موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان کرد در سنندج شد، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این تانکر ترانزیتی بوده است و مبدا حرکت این تانکر از کشور عراق بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که این تانکر حمل می کرد مازوت یا همان نفت کوره بود که به سمت بندر امام نیز در حرکت بوده است که این تصادف رخ می دهد.

کاهی خاطرنشان کرد: این تانکر متعلق به بخش خصوصی بوده و به هیچ وجه متعلق به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیست.

به گزارش فارس شب گذشته یک تانکر حمل سوخت با اتوبوس مسافری در سنندج تصادف می کند که در پی آن سرنشینیان اتوبوس جان خود را از دست می دهند.

بر اساس این گزارش، پیش از این شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده بود تانکر حاوی سوخت حامل نفت عراق به مقصد پالایشگاه کرمانشاه بوده است. اما پیگیری‌های جدید فارس از این شرکت نشان داد محموله این تانکر مازوت و مقصد آن بندر امام بوده است.

۱۱ جسد تحویل اورژانس شد
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۲۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج، نیرو‌های این جمعیت ۱۱ جسد تحویل گرفتند و چندین نفر زخمی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسن خدابنده‌لو افزود: از ۱۱ نفر جسد، دو نفر آنان مربوط به مادر و فرزندی بود، که فرزند در آغوش مادرش بود و سوخته شده بودند..

تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی سنندج
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۰

دادستان مرکز استان کردستان در مورد حادثه برخورد تانکر سوخت با اتوبوس مسافر بری گفت: برای این حادثه تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

وی پارگی شیلنگ ترمز تانکر حمل سوخت را علت اولیه حادثه اعلام کرد و تأکید کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده واینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده‌، صحت ندارد.

آتش سوزی شدید اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۲
 
تعداد بازدید : 3010
ناآرامی در محل تصادف و آتش‌سوزی در سنندج
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۰

به‌ادعای جماران هم‌زمان با آتش‌سوزی اتوبوس در پایانه مسافری سنندج گروهی از حاضران در صحنه تصادف، به سمت نیروهای امدادی و انتظامی حمله کرده‌اند و و مانع امدادرسانی شدند.

به‌نوشته جماران، در این درگیری‌ها، مهاجمان از سنگ و چوب استفاده‌کرده‌اند. تعدادی از خودروهای دولتی و انتظامی صدمات جدی دیده‌اند.

اعلام سه روز عزای عمومی در کردستان
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش در شهر سنندج که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شده است سه روز در استان کردستان عزای عمومی اعلام شد.

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان، در پیام‌های جداگانه‌ای این سانحه دلخراش را به مردم کردستان و بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

تلاش برای تعریض کمربندی دکتر حسینی
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۸:۰۰

استاندار کردستان به همراه فرمانده نیروی انتطامی و شهردار سنندج در محل این حادثه حضور یافت و با ناگوار خواندن این سانحه، به خانواده متوفیان این حادثه تسلیت گفت.

بهمن مرادنیا عنوان کرد: از امروز برای تعریض و برطرف‌کردن مشکلات کمربندی دکتر حسینی اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۶۳
حتما باید این همه آدم تو آتیش بسوزن تا به فکر تعریض کمربندی بیفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
تانکر قیر؟ چرا نمیگنین تانکر سوخت؟ قیر و انفجار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
این تانکر چینی بوده ترمز بریده خدا به همون رحم کنه این همه جنس تقلبی وارد شده نتیجش کم کم داره مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
نحوست این دوران پایان ندارد تا 1400
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
تانکر عراقی بوده با محموله نفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
قیرکجاست بابا اینها نفت رو از عراق میارن بندرمجیدیه ماهشر تخلیه میکنن ازطریق کشتی میفروشن.ماکه اینومیدونیم20ساله اینجاسروکارداریم باشون
چە دیر بە یادتان افتاد کە باید اتوبان اصلاح شود
یکی از عادت های قابل توجه ما این است که هر وقتمشکلی پیش آمد و حادثه ای اتفاق افتاد به فکر درمان مشکل و چاره آن بر می آییم ، حالا که متاسفانه این اتفاق غم انگیز افتاده و خانواده هایی را داغدار نموده و هموطنان خوبمان را به غم از دست دادن عزیزانشان مبتلا نموده ، آقایان می فرمایند از امروز نسبت به تعریض کمربندی و رفع مشکلات آن اقدام می گردد ، آقایان مگر تا خالا خواب بودند که با وقوع حادثه ای با این وسعت بیدار شوند ، بر فرض که کمربندی را از امروز تعریض کردید آیا این مصیبت هم جبران می شود ، ای کاش به قولی که می گوید (( علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد )) از قبل این کمربندی تعریض می شد و چنین اتفاقی نمی افتاد . از صمیم قلب به هموطنان عزیزمان و خانواده های داغدیده تسلیت می گویم و خود را در غم آنان شریک می دانم .
از امروز برای تعریض و برطرف‌کردن مشکلات کمربندی دکتر حسینی اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم...

خسته نباشید... حالا چه عجله ای است... شما واقعن مدیران دور اندیشی است... البته مدیران عزیز تقصیری ندارن اینقدر این حوادث براشون عادیه... یک آمار می دن و شب هم با وجوادنی آرام سر بر بالین می گذارند
والا این تانکرها جاده های خوزستانم شلوغ کردن.چکارکنیم هی ازاندیمشک میاییم ماهشهر بخاطر کارمون با خانواده جاده های خودمون توان ماشینهای خودمونم ندارن حالا ایناهم غوز بالا غوزشدن.دلمون تودستمونه تابرسیم.خسته شدیم بخدا ازین مشکاات و حل نشدنشون.چراباید ماشینهای سنگین و سبک توی یک مسیرباهم ترددکنن.چرا جاده اونها جدا نیست.بابا بچه های کوچیک هم میدونن کبوترباکبوترباز با باز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
این که منفی داده منظورش چیه دقیقا.
از امروز اقدام میشه .همیشه باید 13 نفر بمیرن
بالاخره سوخت بوده یا قیر بوده؟!
تانکر قیر؟!!مگر قیر هم منفجر می شود؟!
کامیون حامل قیر داغ مثل بمب سیار میمونه تو شهر چکار میکرده ؟ برای فرماندار و پلیس راهور متاسفم
اگه اتفاق تو قم هم می افتاد همین رو میگفتی بعد از مرگ 13 نفر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
چه ربطی داره آخه ، مگه هموطن ما نیستن ، عقده. چه قدر
باید برای همه راننده های بیابانی دفترچه سلامت تهیه کنند و راننده های معتاد را شناسایی کنند . عامل اکثر تصادفات رانندگی در ایران ، خطای انسانی می باشد
قیر منفجر شده ؟
پس هر روز باید در پشت بام ها و خیابانها شاهد انفجار باشیم !
مشکلات جاده را خوب شناسایی می کنند ولی تا حادثه ای رخ ندهد مشکل را بر طرف نمی کنند چقدر بی خیال هستیم
علت حمله به نیروهای امدادی و انتظامی چه بوده و چند نفر دستگیر شده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
علت فرستادن لباس شخصی و نیرو های ضد شورش برای این
حادثه چی بوده؟
من هنوز خبری از نکع نفتکش ندارم ولی اطمینان دارم این ماشین از اشغالهای چینی است.متاسفانه نمی دانیم تا کی این حق طبیعی از مردم ما گرفته می شود که حق استفاده از ماشین ایمن را نداریم
تسلیت به کردستان مارادرغم خود شریک بدانید
یه جا می گی قیر ، یه جا می گی سوخت . اول تکلیف خودتو روشن کن بعد خبر بده . قیر منفجر نمی شه . فقط نفت و بنزین اینجوری منفجر می شه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
از چیزی اطلاع ندارید چیزی نگید تانکرهای حمل قیر داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
نفتم با اینجور تصادفا منفجر نمیشه چون دیر سوزه!!! فقط بنزین زود اشتعاله!!!
درسته تانکر قیر منفجر میشه عوضش امنیت داریم.
واقعاً ناراحت کننده است ، به هموطنان کُردم تسلیت میگم .
"گروهی از حاضران در صحنه تصادف، به سمت نیروهای امدادی و انتظامی حمله کرده‌اند و و مانع امدادرسانی شدند."
خنده ت نگرفت جناب نویسنده از این ?
من به عنوان یک ایرانی این ضایعه اسفناک را به مردم ایران به ویژه هموطنان کرد خود تسلیت عرض می نمایم.
جای بسی تاسف است
کمک راننده اتوبوس گفته اند "یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد " ایشان در آن شرایط و اینکه تانکر به پشت اتوبوس خورده چگونه متوجه پلاک تانکر شد ه اند که نمره کرمانشاه بوده؟!!
کسی که به دنیا بیاد با مشکلات زیادی مواجه
بلایای طبیعی
حوادث جاده ای
حوادث ناشی از عدم رعایت ایمنی در محل کار و خانه
چشم زدن توسط مردم
جادو
زیر آب زنی توسط همکاران در محل کار
مشکلات اقتصادی


به نظر من بهترین کار مهاجرت برای افراد توانا و خودداری از زاد و ولد برای فقرا و افراد گدا زاده هست.
اوه اوه دوباره آخوندی فحش می خوره .خخخخخخخخخخخخخخخخخ
رکورددار عزای عمومی در دنیا هستیم
چقدر ساده ايم که باورکنيم آقايان تعريض ميکنن يه چيزي ميگن دهن مردم بدبخت روببندن اگرهم تعريض کنن جيب خودشون وآقازادهاشونه مملکت ازدست بدررفته
با توجه به متن خبر، اینجور میشه استنباط کرد که عمدی بوده این کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
قشنگ معلومه کار عربستان و اسراییل هست... احتمالا با ابرهایی که دزدیدن صاعقه ساختن فرستادن
خداوند به خانواده های این عزیزان هموطنمان صبر عطا کند، واقعاٌ سخته... معلوم نیست این راهنمایی و رانندگی هم چرا اینقدر ضعیف عمل می کند؟!
همیشه گفته اند هزینه پیشگیری بمراتب کمتر از درمان است علاج واقعه قبل از وقوع باید کر د اقای مدیر امروز بیستم تیر ماه ۹۷ است بفرمایید قول شما برای اصلاح مسیر چه موقع بنتیجه میرسد
چه عجب تابناک از خواب بیدار شد و خبر رو کار کرد رشته به خدا اسم خودتون هم گذاشتین خبرگزاری
بالاخره تانکر قیر بوده یا سوخت؟ تیتر با متن نمیخونه. مگه قیر منفجر میشه؟
میشه توضیح بدن که از کجای تانکری که در حال سوختن بود فهمیدند که شیلنگ ترمز پاره شده؟
تو کدوم کشور ساخت جاده بین دو شهر "بیش از 20 سال" طول میکشه؟ (جواب ایران اونم تو کردستان)
با سلام
رتبه ایران در تلفات حوادث ترافیکی از آخر سوم است. حدود 20000 نفر در سال کشته و حدود 500000نفر مجروح و قطع نخاعی.
راهكار جلوگيري از اينگونه اتفاقات ايجاد محدوديت سرعت جديد براي كاميونها و نفتكش ها و حتي اتوبوسها در جاده هاو خيابانهاي داخل شهرهابجز اتوبانها ميباشد.
حالا که بعد از وقوع حادثه هم واقعا کمربندی سنندج را تعریض کنند خوبه ؛ ولی من همین الان هشدار می دهم اگر جلو تانکرهای حمل نفت کردستان عراق به استان های کردنشین غرب کشور را نگیرید حادثه های تراژدیکتری هم ممکنه اتفاق بیفته ... پس خواهشا هشدار دلسوزان را جدی بگیرید ... یا خط لوله برای انتقال نفت احداث کنید یا جاده اختصاصی برای تانکرهایشان.
جاده های این استان کی درست می شوند؟!
امیدوارم اماره تعداد کشته هاتون مثل زلزله نباشه
شما مردم رو چی فرض کردید؟ قیر؟!! حتما نفت خام یا مشتقات نفتی قاچاق بوده
تعداد کشته ها هم از این عدد بیشتره تا 30 نفر است.
تانکر قیر خورده به اتوبوس بعد چنان منفجر شده که حتی نتونستن از توی اتوبوس فرار کنن؟ تانکر بنزین هم باشه معمولا تانکرها جوری طراحی شدن که منفجر نمیشن و توی تانکر بنزین هم قطعه ای هست که حتی اگر گلوله مستقیم بزنی توی تانکر قابلیت انفجار بنزین گرفته شده و منفجر نمیشه چه برسه به تصادف که معمولا توی تصادف تانکر حتی اگر غر هم بشه باز سوراخ نمیشه و به دلیل ضربه هم هیچ گاه آتش نمیگیره.
روحشان قرین رحمت الهی باشد
عزیز دل برادر تابناک عزیز اون ماشینا که نوشتی به دلیل موج انفجار چپ کردن رو الان دیدم مردم چپ کردن درگیری بوده ظاهرا
قیرررررررر؟؟؟؟
عده ای بیخود به ماموران حمله کردند ؟ مگه مرض داشتند ؟
چرا حقیقت رو نمیگید ؟ شما چه رسانه ای هستید ؟
وقتی محموله اتش زا از مسیری داخل شهری عبور می دهند باید جلو وعقب ان وسیله را اسکورت با علایم هشدار همراهی کند .چه اشکالی دارد چند وانت هم با اسکورت کردن در این مسیرها شغلی داشته باشند .
بخش حصوصی کی بوده
اتوبوس مال کجا بوده؟
کشته ها چند نفرن؟
مازوت یا قیر ؟؟؟؟؟
ایا باید انفجار رخ بده؟؟!!!!!!
عجب مقاماتی داریم بخدا
آقا تانکرهای عراقی که توی مسیرمیان که اکثرا پلاک اربیل و موصل وسلیمانیه هستن خداییش رانندگی شون بانظمه.من شاهدبودم چندساله تو مسیر ترددمیکنم اکثرشون حتی حین سبقت راهنما میزنن و ماشینهاشون تقریبا تمیزه اما خستگی رانندگی طولانی مدت باعث این مشکلات میشه.حالا بماند که نخاله هم توشون هست بلاخره.
"بهمن مرادنیا عنوان کرد: از امروز برای تعریض و برطرف‌کردن مشکلات کمربندی دکتر حسینی اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم."
.... دقیقا مدیریت ایرانی....
مشکوکه
چرا حقیقت رو نمیگید ؟ عده ای بیخود به ماموران حمله کردند ؟حتما خبری بوده که سانسور کردید
کار داعش بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان