بازدید 1698

سفیر قطر در فلسطین: حماس بسیار قوی‌تر از گذشته است

سفیر قطر در فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی باید خواسته های جنبش حماس درباره نوارغزه را پذیرفته و به جنگ با این جنبش وارد نشود چرا که حماس از گذشته بسیار قوی تر است.
کد خبر: ۸۱۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 10 July 2018

سفیر قطر در فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی باید خواسته های جنبش حماس درباره نوارغزه را پذیرفته و به جنگ با این جنبش وارد نشود چرا که حماس از گذشته بسیار قوی تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «محمد العمادی» که ریاست کمیته بازسازی نوارغزه را نیز بر عهده دارد، اظهار داشت: هم اکنون مساله اصلی برای این جنبش بهبود شرایط معیشتی در غزه و رفع محاصره ۱۱ ساله این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ برای تحت فشار قرار دادن حماس در نوار غزه این منطقه را تحت محاصره شدید قرار داده است.

وی افزود: جنبش حماس امروز توان نظامی قوی تر نسبت به گذشته داشته و تل آویو در صورت تحریک آن برای ورود به جنگ با مشکلات زیادی نسبت به دفعات پیش، روبرو خواهد شد.

این مقام قطری تاکید کرد شرط اصلی حماس برای آتش بس طولانی مدت میان دو طرف رفع محاصره نوار غزه از جمله تاسیس بنادر، بازگشایی گذرگاه ها و اجازه دادن به ورود کالاها و نقل و انتقالات و حل مشکل برق رسانی و آبرسانی به این منطقه است و تنها در صورت محقق شدن این خواسته ها از سوی تل آویو، آتش بس پایدار خواهد بود.

العمادی همچنین اضافه کرد که تحقق این خواسته اسرائیل که در مقابل بازگرداندن اسرای اسرائیلی از سوی حماس شرایط غزه بهبود خواهد یافت، غیرممکن است و حماس تبادل اسرا را در مقابل گرفتن بندر یا فرودگاه نمی پذیرد.

وی افزود که مساله تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل هیچ پیشرفتی نداشته و هنوز اختلاف های عمیقی وجود دارد و غیر ممکن است که حماس در مقابل بندر و فرودگاه چنین توافقی را انجام دهد.

العمادی از رژیم صهیونیستی خواست تا اسرایی را که پس از آزادی آنها طبق توافق وفا الاحرار (شالیط) دوباره بازداشت کرده است، آزاد کند و پس از آن برای تبادل اسرا با حماس وارد مذاکره شود.

وی تاکید کرد که تل آویو اگر خواستار آتش بسی پایدار است باید خواسته های حماس درباره غزه را بپذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار