بازدید 1773

فرافکنی «استولتنبرگ» در خصوص توان موشکی ایران

دبیر کل ناتو در اظهاراتی برای مخفی کردن تصمیمات این سازمان علیه روسیه، مدعی شد که پیمان آتلانتیک شمالی در برابر موشک های ایران توان موشکی خود را افزایش می دهد.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 10 July 2018

دبیر کل ناتو در اظهاراتی برای مخفی کردن تصمیمات این سازمان علیه روسیه، مدعی شد که پیمان آتلانتیک شمالی در برابر موشک های ایران توان موشکی خود را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سال ها قبل برای آنکه بطور مستقیم در برابر روسیه نایستد مدعی بود که برنامه گسترش به شرق بخاطر ایران است و حتی «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا مدعی بود که هدف از استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا برای مقابله با توان موشکی ایران و کره شمالی است اما روسیه اعتقاد داشت که اقدامات ناتو و آمریکا صرفا برای مهار مسکو هستند.

در همین راستا امروز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در مصاحبه با «اینترفکس» در پاسخ به پرسشی مبنی بر احیای تهدید ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و احتمال شکست توافق هسته‌ای گفت: این توافق دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران است، نه موشکی. اگرچه آمریکا از برجام خارج شده، اما تمامی کشورهای درگیر همصدا هستند که ایران نباید بمب هسته‌ای بسازد.

دبیرکل ناتو در ادامه به توان موشکی ایران اشاره کرد و مدعی شد: موشک های بالستیک ایران همچنان برای ناتو مایه نگرانی هستند. ایران به توسعه و آزمایش موشک های بالستیک که توانایی رسیدن به خاک متحدان اروپایی را دارند ادامه می دهد. ناتو به توسعه قابلیت های دفاع موشکی خود برای دفاع از متحدانش در برابر موشک های بالستیک ادامه می دهد.

وی اظهار داشت که برای پاسخ گویی به تهدیدات بلندمدت، ناتو سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای تأمین قدرت دفاعی را ادامه می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل