بازدید 4008
۲

کمک مالی چین به فلسطین، سوریه، لبنان و یمن

رویترز گزارش داد که پکن بسته ای شامل ۲۰ میلیارد دلار وام و حدود ۱۰۶ میلیون دلار کمک مالی، برای کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین تهیه کرده است.
کد خبر: ۸۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 10 July 2018

کمک مالی چین به فلسطین، سوریه، لبنان و یمنرویترز گزارش داد که پکن بسته ای شامل ۲۰ میلیارد دلار وام و حدود ۱۰۶ میلیون دلار کمک مالی، برای کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین تهیه کرده است.

به گزراش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این تصمیم در پکن و طی جلسه ای بین رئیس جمهور شی جینپینگ و نمایندگانی از ۲۱ کشور عربی اعلام شد. شی گفت، کمک مالی چین به خاورمیانه بخشی از طرح “نفت و گاز به علاوهٔ” به منظور احیای رشد اقتصادی در منطقه است.

او گفت: "ما باید با یکدیگر مواجهه ای بی پرده داشته باشیم، از تفاوت های نترسیم، از مشکلات اجتناب نورزیم و در مورد هر یک از جنبه های سیاست خارجی و استراتژی توسعه گفتگوی بسیاری داشته باشیم."

شی گفته است که ۱۵ میلیون دلار از بستهٔ کمکی ۱۰۶ میلیون دلاری به فلسطین و ۹۱ میلیون دلار به اردن، لبنان، سوریه و یمن خواهد رفت. او گفت که چین و بانک های عربی نیز صندوق ۳ میلیارد دلاری اختصاص داده شده به این توافق را ایجاد خواهند کرد.

چین به طور سنتی نقش اندکی در خاورمیانه ایفا کرده اما اخیرا نفوذ خود را افزایش داده است. علاوه بر اینکه پکن یکی از خریداران عمده نفت است، کشورهای عربی در پروژه ۱ تریلیون دلاری «کمربند و جاده» در چین که به عنوان جاده ابریشم جدید نیز شناخته می شود، نقش مهمی دارند.

شی با یادآور ساختن تاریخ جاده ابریشم گفت: "مردم چینی و عربی، هرچند از لحاظ مسافتی از هم فاصله دارند، مثل یک خانواده به هم نزدیک هستند".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خوب میخواین توجیه کنید ها
امیدوارم پول نفت ایران که نمی توانیم وارد کشور کنیم نباشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر